ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت دفاع روسیه ارتش آمریکا را به حفاظت از قاچاقچیان نفت سوریه متهم کرد

روسیه مدعی‌ است نیروهای ایالات متحده و شرکت‌های امنیتی خصوصی در شرق سوریه، از قاچاقچیان نفت که درآمد آن‌ها بالغ بر ۳۰ میلیون دلار در ماه است، پشتیبانی می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای ایالات متحده آمریکا را به «راهزنی بین‌المللی» در شرق سوریه متهم کرد. در این بیانیه آمده است کاخ سفید سربازان خود را برای حفاظت از قاچاقچیان نفت در میادین نفتی سوریه مستقر کرده است.

تصویری از نیروهای ایالات متحده آمریکا در حال اعزام به میدان نفتی عمر در شرق سوریه - مارس ۲۰۱۹عکس از Delil SOULEIMAN / AFP

به گزارش خبرگزاری رویترز وزارت دفاع روسیه شنبه ۲۶ اکتبر/۴ آبان با انتشار بیانیه‌ای به برنامه ایالات متحده آمریکا برای حفظ حضور نظامی خود در شرق سوریه حمله کرد و آن را «راهزنی بین‌المللی دولت» ایالات متحده، برای «حفاظت از قاچاقچیان نفت» خواند.

مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده روز جمعه اعلام کرده بود ارتش این کشور به‌رغم خروج از سوریه بخشی از نیروها و تانک‌هایش را به میدان‌های نفتی سوریه گسیل خواهد کرد تا جلوی تصرف این مناطق به‌دست نیروهای داعش را بگیرد.

وزارت دفاع روسیه در واکنش به تصمیم کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن براساس قوانین بین‌المللی یا قوانین داخلی ایالات متحده اختیاری مبنی بر افزایش حضور نظامی خود در سوریه ندارد و برنامه ماندن بخشی از سربازان این کشور در سوریه ناشی از نگرانی حقیقی کاخ سفید نسبت به امنیت منطقه نیست:

«نظر به اقدامات کنونی واشنگتن – تسلط نظامی بر میادین نفتی شرق سوریه و حفظ کنترل بر این مناطق- کاخ سفید دست به راهزنی بین‌المللی زده است».

در این بیانیه آمده است نیروهای ایالات متحده و شرکت‌های امنیتی خصوصی در شرق سوریه از قاچاقچیان نفت که درآمد آن‌ها بالغ بر ۳۰ میلیون دلار در ماه است، حفاظت می‌کنند.

روسیه از ابتدای جنگ سوریه مخالف حضور نظامی ایالات متحده در سوریه بوده و آن را غیرقانونی می‌خواند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.