ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عملیات آمریکا در سوریه و کشته شدن ابوبکر بغدادی

برخی منابع خبری در سوریه، عراق و ایران کشته شدن ابوبکر البغدادی را تایید کرده‌اند. دونالد ترامپ هم قصد دارد «بیانیه‌ای مهم» منتشر کند.

بر اساس برخی گزارش‌ها ابوبکر البغدادی، رهبر گروه دولت اسلامی، در عملیات نیروهای آمریکایی در سوریه کشته شده است. منابع خبری در سوریه، عراق و ایران این خبر را تایید کرده‌اند و دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا هم قصد انتشار بیانیه‌ای در این باره دارد.

ابوبکر البغدادی در تنها سخنرانی عمومی خود در مسجد جامع موصل - عکس آرشیوی

نیوزویک که نخستین بار این خبر را منتشر کرده، نوشته است که این خبر را از طریق یکی از مقامات رسمی آمریکا دریافت کرده و این عملیات پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر حضور البغدادی در منطقه صورت گرفته است.

پنتاگون اما واکنش فوری به این خبر نشان نداده است.

هاگون گیدلی، سخنگوی کاخ شفید شنبه شب اعلام کرد که ترامپ در ساعت ۹ صبح به وقت آمریکا بیانیه‌ای مهم صادر خواهد کرد. او درباره جزییات این بیانیه چیزی نگفت.

ترامپ شنبه شب توئیت کرد که «اتفاق بسیار مهمی افتاده است.»

این در حالی است که ترامپ به دلیل خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه هم از سوی جمهوری‌خواهان و هم از سوی دموکرات‌‌ها با انتقادات تندی روبه‌رو شده است.

منتقدان می‌گویند خروج نیروهای آمریکایی می‌تواند به قدرت گرفتن دولت اسلامی در منطقه و تهدید علیه آمریکا منجر شود.

مدت‌ها تصور می‌شد که بغدادی جایی در طول مرز سوریه و عراق است. او از سال ۲۰۱۰ رهبری گروه دولت اسلامی (داعش) را به عهده داشت.

روز ۱۶ سپتامبر، رسانه رسمی گروه دولت اسلامی پیامی صوتی از البغدادی منتشر کرد که در آن او از انجام عملیات برای آزادسازی زنان زندانی داعش در کمپ‌های عراق و سوریه خبر می‌داد.

او در این پیام صوتی گفته بود آمریکا و متحدانش در عراق و افغانستان شکست خورده‌اند.

دولت اسلامی در زمان اوج قدرت خود بر بیش از یک میلیون نفر حکم می‌راند و مناطقی از شمال سوریه تا نزدیکی بغداد را در تصرف خود داشت.

با وجود اینکه دولت اسلامی بخش زیادی از مناطق تحت تصرف خود را از دست داده است، گفته می‌شود که نیروهای آن در سراسر دنیا پراکنده‌اند و برخی از آنها در سوریه و عراق فعالیت می‌کنند.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.