ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«توفان تندری» در آبادان و خرمشهر به آبگرفتگی معابر و قطعی برق منجر شد

به گفته غلامرضا پورجلالی مدیر سازمان آب و فاضلاب (آبفا) خرمشهر، این شهر با مشکل جدی نبود شبکه جمع آوری آب‌های سطحی از جمله آب باران روبه‌روست.

«توفان تندری» و بارندگی شدید در آبادان و خرمشهر باعث قطع برق، آبگرفتی و سیلابی‌شدن معابر در برخی مناطق این شهرها شد.

آبگرفتگی در خرمشهر

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا)، مدیر کل هواشناسی استان خوزستان روز یک‌شنبه ۵ آبان از وقوع «توفان تندری» در آبادان و خرمشهر خبر داد.

به گفته او سرعت وزش باد در این مناطق به صورت لحظه‌ای به ۹۰ کیلومتر در ساعت رسیده است.

توفان تندری معمولا با رعد و برق و باران و باد شدید و تگرگ همراه است.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان هواشناسی خوزستان مجموع بارندگی سه ساعت توفان در آبادان ۱۴.۶ میلیمتر و از ابتدای ورود سیستم ۳۱ میلیمتر ثبت شده‌است و این سامانه بارشی تا روز دوشنبه فعال خواهد بود.

بارش باران در آبادان و خرمشهر باعث آبگرفتگی در بسیاری از مناطق و معابر این شهرها شده است. قطعی موقت برق و آبگرفتگی زندگی مردم را در این مناطق دست‌کم برای چندین ساعت مختل کرده است.

به گفته غلامرضا پورجلالی، مدیر سازمان آب و فاضلاب (آبفا) خرمشهر، این شهر با مشکل جدی نبود شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی از جمله آب باران روبه‌روست:

«شبکه فاضلاب خرمشهر برای دفع فاضلاب انسانی طراحی شده و ورود حجم زیادی از آب باران به شبکه فاضلاب در خرمشهر موجب پس زدگی فاضلاب و سوختن پمپ‌های ایستگاه‌های پمپاژ می‌شود. متاسفانه هر ساله با کوچک‌ترین بارندگی خسارت سنگینی به تاسیسات فاضلاب خرمشهر وارد می‌شود.»

بر اساس اظهارات پورجلالی، احداث شبکه جمع‌آوری آب باران در حیطه وظایف شهرداری است و نهرهای بزرگ خرمشهر از جمله نهر چاسبی، نهر النصر و کوت شیخ که پیش از جنگ ایران و عراق برای دفع آب باران از آن‌ها استفاده می‌شد، تاکنون بازسازی و لایروبی نشده‌اند.

استان خوزستان در فروردین ۹۸ نیز به‌خاطر بارندگی و سیل آسیب‌های فراوانی را متحمل شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.