ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ: ابوبکر بغدادی کشته شد

ترامپ گفته با حمله نیروهای آمریکایی به مخفیگاه ابوبکر بغدادی، او به تونلی زیر این مخفیگاه فرار کرده و در همین تونل جلیقه انفجاری خود را منفجر کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد ابوبکر بغدادی، رهبر داعش در حمله نیروهای این کشور در سوریه کشته شده است. ترامپ گفت: «او شبیه به یک سگ کشته شد. دنیای بدون او جای امن‌تری خواهد بود.»

ابوبکر بغدادی، هنگام اعلام خلافت در موصل

ترامپ گفته که با حمله نیروهای آمریکایی به مخفیگاه ابوبکر بغدادی، او به تونلی در زیر این مخفیگاه فرار کرده و در همین تونل جلیقه انفجاری خود را منفجر کرده است. به همراه او سه کودک نیز کشته شدند.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفته نیروهای آمریکایی در این عملیات آسیبی ندیدند.

ترامپ از سوریه، ترکیه و عراق و همچنین کردهای سوریه برای این عملیات تشکر کرده است.

بنا به گفته‌های ترامپ، ترکیه از این عملیات مطلع بوده و آمریکا از فضای هوایی این کشور برای انجام حملات استفاده کرده است. کردهای سوریه هم با کمک اطلاعاتی در این عملیات حضور داشته‌اند.

بنا بر بیانیه ترامپ، عملیات کشتن بغدادی از دو هفته پیش آغاز شده بوده.

اطلاعات کاملی از زندگی ابوبکر بغدادی در دسترس نیست. گفته می‌شود او در سال ۱۹۷۱ در شهر سامرا و در خانواده‌ای باسواد و مذهبی متولد شده‌ است. نام اصلی او را ابراهیم عواد ابراهیم علی بدری سامرایی ذکر می‌کنند. بغدادی فارغ‌التحصیل دوره دکترای علوم اسلامی دانشگاه اسلامی بغداد بوده است.

بغدادی از سال ۲۰۱۰ رهبری گروه دولت اسلامی (داعش) را به عهده داشت. او در یک پیام صوتی ۱۹ دقیقه‌ای که برای اولین بار از طرف گروه دولت اسلامی منتشر می‌شد، خود را «خلیفه» خواند و از مسلمانان جهان خواست تا به مناطق تسخیر شده توسط داعش مهاجرت کنند و در تشکیل یک «دولت اسلامی» او را یاری کنند.

او در این پیام، صلح، آزادی، دموکراسی و سکولاریسم را «شعارهای گمراه‌کننده» بی‌دینان خواند و در اشاره به «آنچه که بر مسلمانان مظلوم رفته ‌است»، عنوان کرد که «حتی اگر مدتی هم طول بکشد، ما انتقام خود را خواهیم گرفت.»

داعش در روز یک‌شنبه ۲۹ ژوئن سال ۲۰۱۴، بغدادی را به عنوان «خلیفه» معرفی کرد.

مدت‌ها تصور می‌شد که بغدادی جایی در طول مرز سوریه و عراق است.

روز ۱۶ سپتامبر، رسانه رسمی گروه دولت اسلامی پیامی صوتی از بغدادی منتشر کرد که در آن او از انجام عملیات برای آزادسازی زنان زندانی داعش در کمپ‌های عراق و سوریه خبر می‌داد.

او در این پیام صوتی گفته بود آمریکا و متحدانش در عراق و افغانستان شکست خورده‌اند.

دولت اسلامی در زمان اوج قدرت خود بر بیش از یک میلیون نفر حکم می‌راند و مناطقی از شمال سوریه تا نزدیکی بغداد را در تصرف خود داشت.

با وجود اینکه دولت اسلامی بخش زیادی از مناطق تحت تصرف خود را از دست داده است، گفته می‌شود که نیروهای آن در سراسر دنیا پراکنده‌اند و برخی از آنها در سوریه و عراق فعالیت می‌کنند.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • حقیقتگو

      درامورفضانوردی و موشک های مورد نیازآن اگر ازمسیری که موشک ها برایشان تعیین شده است منحرف شوند منفجر و معدوم میشوند..امریکا ئاروپا و شرکاء هیچ مشکلی نداشتند که اگرداعشی ها نسل مردم بی دفاع خاورمینه را منقرض میکردند ولی ازآنجائیکه داعش همچون موشک منحرف شده اقدام به عملیات تروریستی برعلیه نژاد برتران اروپائی وامریکائی کرد باید معدوم میشد...ولی با حکومت داعش شیعه که تنها به کشتار مردمان ایران و خاورمیانه و هزارها سوریه ای کشته و زخمی و معلول را درکارنامه اش دارد مشکلی ندارند...قاسم سلیمانی ها که درعراق و سوریه و لبنان گل افشانی می کنند مشکلی برای ترامپ و شرکاء ندارد...رهبران القاعده که آنها هم همانند موشک ازمسیر منحرف شده اقدام به عملیات انهدام برج های دوقلو و کشتن امریکائی ها رده بودند بهمین سرنوشت دچار شده بودند --باید بدون هیچ و شک و شبهی دانست که نه القاعده و طالیبان و نه داهش و ابوبکربغدادی ازکره مریخ به کره زمین فرستاده شده بودند..بلکه این قشون ها با حمایت مالی و جنگ افزاری برای اعدافی درمنطقه خاورمیانه طراحی و ظهور کرده اند..بادانست که هم دراروپا وهم درامریکا فاشیست های جنایتگری و مدرن نمائی هستند که کشتتر و منقرض کردن نسل جهان سومی ها و ضمیمه آنها مسلمانان درمقابل آنها ابوبکربغدادی همچون عقربی بوده و رقمی نبوده ونیست ...حالا که ترامپ که با تمامی تلاشش درصدد برنده شدن درانتخابات امریکاست اقدام به کشتن ابوبکربغدادی وسود بردن تبلیغاتی ازآن است - برای بوش هم کشتن صدام حسین یکی ازانگیزهای انتخاباتی اش بود...

    • کارو

      مهمترین نکته در مورد کشته شدن ابوبکر بغدادی این است که وی در ادلب کشته شد. توجه کنید: در ادلب! یعنی جایی که مدتهاست تحت حمایت کامل ترکیه به مقر بنیادگرایان سلفی، داعش و القاعده تبدیل شده است و اردوغان برای جلوگیری از حملۀ اسد و پوتین بدانجا وارد هرگونه رابطه ای با نیروهای دیگر شده و توافق آستانه را هم به همین منظور امضا کرده است. در نهایت آشکار شد که چه کسی در تمام این مدت به ابوبکر بغدادی پناه داده بود: ترکیه و اردوغان. بنابراین کشته شدن ابوبکر بغدادی اهمیت چندانی ندارد، چون تاریخ مصرف او برای ترکیه گذشته بود و اکنون پدر او یعنی اردوغان شخصاً و رأساً وارد بازی شده و همان نقش را ایفا میکند: اردوغان ثابت کرده و می کند که ابوبکر بغدادی زنده است!

    • کیوان

      ... مثل یک سگ کشته شد ... !!! اگر این جمله را یک رهبر فناتیک و بی مغز ج .ا به زبان می آورد چندان جای تعجب نبود چه رسد به اعتراض . اما وقتی در آن کشور و آن مقام چنین جملاتی بر زبان می آورد به نظر می رسد در برخی موارد وجه اشتراک عمیقی با رهبران ایران دارد : لمپنیسم ، فناتیسم از زاویه ای دیگر ، نادیده گرفتن کرامت انسانی و حتی حق حیات سایر موجودات که از قضا " سگ " را در بسیاری از فرهنگ ها بهترین و وفادارترین دوست انسان می دانند . رهبران سیاسی و مذهبی ج . ا مکرر فتوای کشتن جانداران معصوم را می دهند ، بخصوص سگ ها را . متاسفانه .

    • YPG moved him there

      یک مقام ارشد ترکیه نیز به رسانه‌ها گفته است طبق اطلاعاتی که به‌دست او رسیده ابوبکر البغدادی ۴۸ ساعت پیش از عملیات نیروهای ویژه آمریکا، به منطقه‌ای که این عملیات در آن انجام شده وارد شده بود.