ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی وزارت خارجه: کشتن ابوبکر بغدادی اقدام بزرگی نبود

سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید کسانی همچون ابوبکر بغدادی توسط آمریکا به‌وجود آمده‌اند و با گذشت «تاریخ مصرفشان» آن‌ها را از بین می‌برند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران کشتن رهبر داعش توسط آمریکا را اقدام مهمی ندانست و گفت آمریکا آن‌ها را به‌وجود آورده و خود نیز آن‌ها را با گذشت «تاریخ مصرفشان» از بین می‌برد.

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره خبر کشته شدن ابوبکر بغدادی، رهبر گروه «دولت اسلامی» (داعش) گفت: «از نظر ما اقدام آمریکایی‌ها اقدام بزرگی نبوده است؛ چرا که داعش پیش از این توسط ما و کشورهای منطقه شکست داده شده بود.»

موسوی با بیان این‌که گروه‌هایی مانند داعش و شخصیت‌هایی مانند ابوبکر بغدادی «توسط خود آمریکایی‌ها به‌وجود آمده‌اند»، افزود: «این گروه‌ها و افراد برای آمریکایی‌ها تاریخ مصرف دارند و هرگاه تاریخ مصرف آن‌ها به پایان برسد آن‌ها را از بین می‌برند.»

عملیات نیروهای آمریکایی شامگاه شنبه گذشته ۴ آبان / ۲۶ اکتبر منجر به کشته شدن ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش و همچنین ابوالحسن مهاجر، سخنگوی داعش شد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن اعلام این خبر گفت که با حمله نیروهای آمریکایی به مخفیگاه ابوبکر بغدادی، او به تونلی در زیر مخفیگاه خود فرار کرده و در همین تونل جلیقه انفجاری خود را منفجر کرده است. به همراه او سه کودک نیز کشته شدند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران هشدار داد که «تفکر» داعش هنوز زنده است و «ممکن است بقایای آن‌ها توسط آمریکایی‌ها در منطقه سازماندهی شوند».

او همچنین کشتن ابوبکر بغدادی را «حربه تبلیغاتی» قبل از انتخابات آمریکا و «برای مصرف داخلی» دانست .

روزنامه نیوزویک اعلام کرده که داعش پیش از این جانشین ابوبکر بغدادی را تعیین کرده بود و نام این فرد عبدالله قرداش است.

قرداش متولد ۱۹۷۶ در تلعفر در غرب موصل عراق و از افسران ارتش حزب بعث در دوران زمامداری صدام حسین بود که مدتی هم در کمپ آمریکایی بوکا در بصره زندانی بود و همان جا هم با بغدادی آشنا و با او هم‌داستان شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • RAZAVI

    اگه مهم نبود بیانیه نمیدادین

  • Why did you censor Putin denial

    آقای پسکوف همچنین تأیید کرد که نیروهای ارتش روسیه "واقعاً در منطقه هواپیماهای آمریکا، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی را دیده اند." این در حالی است که سخنگوی وزارت دفاع روسیه شامگاه یکشنبه گفته بود که ارتش این کشور"هیچ اطلاعات موثقی در مورد اقدامات ارتش آمریكا در منطقه ادلب، جایی كه البغدادی طبق گفته واشنگتن مخفی شده بود، ندارد. ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه یکشنبه گفت: وزارت دفاع روسیه هیچ اطلاعات موثقی درباره عملیاتی که نیروهای آمریکایی در منطقه عاری از تنش تحت کنترل ترکیه در ادلب سوریه برای نابودی ابوبکر بغدادی، رئیس داعش انجام داده، ندارد.

  • کارو

    7ماه پیش شایع شده بود که البغدادی در باغوز دستگیر شده است. همان زمان سخنگوی YPG اعلام کرده بود که ابوبکر البغدادی به ادلب گریخته و دستگیری وی در الباغوز را رد کرده بود. مصطفی بالی مدیر مرکز اطلاع رسانی نیروهای SDF اعلام کرده که اسنادی در اختیار دارند که نشان میدهد ابوبکر البغدادي بیش از یک بار به ترکیه و استان هاتای سفر کرده است، وی افزوده که تحلیلگران میتوانند این اطلاعات را بررسی و راستی آزمایی کنند. یک مقام آمریکایی به CNN گفته که ترکیه هیچ نقشی در کمک به انجام این عملیات ایفا نکرده است، همزمان اظهار داشته که نیروهای SDF در این عملیات با پشتیبانی اطلاعاتی خود نقش ایفا کرده اند. اگرچه غرب و دیگر دول درگیر در بحران سوریه نسبت به نقش ترکیه سکوت خواهند کرد، اما این لحظات به بخشی مهم از تاریخ سراسر خونین ترکیه مبدل خواهد شد.