ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران برای توازن بودجه‌اش به نفت ۱۹۵ دلاری نیاز دارد

صندوق بین‌المللی پول گفته که انتظار می‌رود ایران امسال با کسری ۴,۵ درصدی و سال آینده با کسری ۵,۱ درصدی در بودجه خود مواجه شود.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش تازه‌ای گفته که ایران برای توازن در بودجه سال آینده خود به نفت ۱۹۵ دلاری نیاز خواهد داشت. به‌گفته این نهاد بین‌المللی ایران امسال و سال آینده با کسری بودجه تا ۵ درصد مواجه خواهد بود.

عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز، صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که ایران برای ایجاد توازن در بودجه سال آینده خود به نفت بشکه‌ای ۱۹۴,۶ دلار نیاز دارد.

در این گزارش که دوشنبه ۶ آبان / ۲۸ اکتبر منتشر شده، آمده است که ایران، به‌عنوان عضو کلیدی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به دلیل تحریم‌های شدید آمریکا امسال با کسری ۴,۵ درصدی و سال آینده با کسری ۵,۱ درصدی در بودجه خود روبه‌رو خواهد بود.

روز جمعه گذشته قیمت نفت برنت دریای شمال در بازارهای جهانی معادل ۶۲ دلار در هر بشکه بود.

به‌گفته صندوق بین‌المللی پول، اقتصاد ایران در سال جاری ۹,۵ درصد کوچک‌تر می‌شود، در حالی که پیش از این رشد منفی ۶ درصدی برای اقتصاد ایران پیش‌بینی می‌شد. نرخ تولید ناخالص داخلی ایران اما در سال آینده ثابت خواهد ماند.

جهاد آزور، مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی در صندوق بین‌المللی پول در این‌باره به رویترز گفت: «این بدان معناست که تحریم‌هایی که سال گذشته میلادی اعمال شدند و امسال نیز تشدید شده‌اند، سال آینده تاثیر بیشتری نخواهند گذاشت.»

جهاد آزور، مدیر بخش آسیای میانه و خاورمیانه صندوق بین‌المللی پول به رویترز گفت: «معنی این گزارش این است که تحریم‌هایی که در سال گذشته آغاز شد و امسال تشدید شد، در سال آینده پیامد مضاعفی نخواهد داشت».

کاهش ارزش پول ملی ایران پس از اعمال تحریم‌های جدید، تجارت خارجی این کشور را مختل کرده و تورم سالیانه را افزایش داده است. از این رو صندوق بین‌المللی پول نرخ تورم را برای سال جاری ۳۵,۷ درصد و برای سال آینده ۳۱ درصد پیش‌بینی‌ می‌کند.

آزور به مقام‌های ایرانی توصیه کرده که به منظور کنترل نرخ تورم، نرخ مبادله رسمی ارز را با نرخ بازار تراز کنند.

صندوق بین‌المللی پول همچنین پیش‌بینی کرده که ارزش صادرات کالا و خدمات از ایران در سال جاری به ۶۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برسد. سال گذشته این رقم ۱۰۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بود. این رقم در سال ۲۰۲۰ نیز ۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار پیش‌بینی‌شده است.

سال گذشته، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده بود که رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۸  ۱,۵ درصد و در سال ۲۰۱۹ حدود ۳,۶ درصد کاهش پیدا کند.

قبل از آغاز تحریم‌ها، صندوق بین ‌المللی پول رشد اقتصادی ایران را حدود ۴ درصد تخمین زده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    - آب و نفت و گاز مفت و یا ارزان بعراق و ترکیه وروسیه وچین و ایتالیا میدهند و زمین کشاورزی در اختیار قطر میگذراند و سهم ایران در دریای خزر را از ۵۰ درصد به ۱۱ درصد رساندند! - حتی به بچه های خود رحم نمیکنند( فرزندان گیلانی وحسنی و رضایی و جنتی و ریس جمهور)و رفسنجانی را خفه و احمد خمینی را مسموم میکنند! - حکومتی که کلید وعده های انتخاباتی بنفش اعتدالی ؟!ریس جمهورش بکلی زنگ زد! ازجمله بازبا سپاه قراردادهای آنچنانی بست و.. - وزرایش تاجر و امنیتی و بازجو بوده اند واقوامشان شرکتهای انحصار وارداتی باز کرده و مشغول چپاول هستند - دیپلماتش در برزیل هنگام زیر آبی در استخر بدن دختران را لمس میکند ویا در اتریش با بمب و موادمنفجره در ماشین بنز دولتی دستگیرمیشوند. - نمایندگان مجلسش رشوه بگیر و مشغول ردو بدل عکس دختران و یا سلفی بگیر با خانم نماینده اروپا و...هستند و دختران را در دفترشان مورد حمله ناموسی قرار میدهند - پاسدارانش نیزمشغول ساخت وساز برج وفروش نفت و ناپدید کردن دکل نفتی و واردات اسکله ای هستند - پولهای مردم هم که به حزب اله و ونزویلا و عراق ویمن فرستاده میشود و یا صرف صدور موشک و بمب شیمیایی میشود - دخترانش به استادیوم راه داده نمیشوندوبعنوان مجرم محاکمه و به خودکشی سوق میدهندواز سکوی مخابراتی پرتاب میشوند و یا موردکتک شدید و یا اسیدپاشی قرار میگیرند و یا مثل زهراکاظمی و ندا باچماق و گلوله کشته میشوند یا بزندان می اندازند. - کشاورزو کارگرش نیز بیکارو بی آب و زندانی و مورد اصابت گلوله قرار میگیرد. - کارگرش را مثل اصانلو مورد حمله بیوشیمیایی قرار میدهند ( چندروز پس از مناظره با زیبا کلام )! - متخصص تحصیکرده اش نیز در زندان با آمپول کشته میشود و میگویند خودکشی کرده و یا از ترس به خارج فرار میکند - وبلاگ نویسش مثل ستار بهشتی از سقف اویزانش میکنند و بدنش را با چماق درب و داغان میکنند و نویسنده اش را مثل سعیدی سیرجانی بجرم نوشتن نامه خفه میکنند... - سیاستمدار ازاده مثل فروهرها را با چاقو سلاخی میکنند - وکیلش مثل نسرین ستوده به جرم وکالت دهها سال زندانی محکوم میشود! - قاری آغا(طوسی مشهور)و مرتضوی(دادستان؟ معروف)و رحیمی (معاون احمدی نژاد معروف) و برادر ریس جمهور با وجود محکومیت آزادانه با محافظ مسافرت میکنند! - فقط یک دلیل بیاورید تا مردم شعار ندهند «جمهوری اسلامی ؍ نمیخواهیم نمیخواهیم!

  • دخو

    در همین گزارش ذکر شده بود که رشد منفی اقتصاد ایران بر اقتصاد کل منطقه نیز اثر گذارده و رشد منطقه ای را هم پایین آورده است. اقتصاد ایران تنها اقتصاد خاورمیانه نیست که در بحران شدید و در حال فرو پاشی است, این فروپاشی اقتصادی شاید اول برای لبنان اتفاق بیفتد. که البته این ارتباطات منطقه ای فقط اقتصادی نیستند و سیاسی و فرهنگی نیز میباشند. بعید نیست همانگونه که بحرانهای اقتصادی منطقه به یکدیگر مرتبط و تاثیر گزار به همدیگر هستند, در ساحت سیاست (و فرهنگ) نیز شاهد چنین تاثیر گذاری منطقه ای باشیم. آزادی اخیر برخی زندانیان سیاسی (علاوه بر تلاشهای خستگی ناپذیر شبکه های همبستگی در داخل و خارج) شاید مقداری هراس و احتیاط ج.ا. در مقابله با تحولات اخیر در عراق و لبنان باشد. سفر سلیمانی به لبنان و .... آیا ج.ا. هنوز ظرفیت و توان گذار از بحرانهای ساختاری را به شیوه های سابق (بحران آفرینی های بیشتر و سرکوب خونین) دارد؟

  • Reza

    سالهاست این روش تحریم تراشی برای حفظ نظام دلالی و نوسان مصنوعی دلار ودرواقع جیب بری مردم ادامه داشته و دارد . بیت رهبری و آقازاده ها با این روش مردم رو به خاک سیاه نشاندند و خود در بانک های مختلف به مال مکنت سرسام آوری رسیدند.

  • بهمن

    هزینه این همه بنیاد و نهاد خامنه ای و هزینه های سپاه و سپاه قدس و بسیج و حوزه های آخوندی و هزینه های بحران سازی و دشمن تراشی و بار تریلی کردن و به خارج فرستادن طلا و دلار غیر ازاین نتیجه ای ندارد

  • سیاوش

    ایران یا نظام مقدس ولی امر مسلمین جهان ؟ چهل سال حکومت کردند و کشور این جور وابسته است ! با نخریدن نفت ولی امر مسلمین جهان، نایب امام زمان و برگزیده خدا به این وضع دچار شد ! تحمیل هزینه ناشایستگی و فساد خود بر مردم !

  • حقیقتگو

    رژیم آخوندی دانسته ازاین موضوع که یکی بعد ازدیگری بزغاله هائی که سالها سال درمراتع حکومتی چرانیده و به گوسفندهای فربه وچاق تبدیل شده اند وهرروزه تعدادی ازآنها را دستگیر و دردادگاه ها برصندلی مجرمان می نشاند و رد مال و ثروت می کند حکایت از جبران بودجه اش دارد..حکومت آخوندی حتی بسیاری را در حمایت ازحکومت آخوندی واقتصادش در دورزدن تحریم ها چنین وچنان کرده اندرا هم محاکمه و رد مال و ثروت می کند..البته برای جبران کردن کمبود بودجه باید رژیم آخوندی بسیاری ازارگان هائی که هزینه ساز هستند ازقبیل امورتحصیلی و فرهنگیان و امور درمانی وصندوق بازنشستگی را باید تعطیل کند...مالیات ها افسارگشیخته کلان و ضمیمه آن گرانی ها و تعطیل شدن کارخانه ها و کارگاه ها و امورتولیدی هم ضمیمه آنهاست...تابحال که هزینه امپراطوری آخوندی را فروش نفت و منابع ایران تامین میکرد و درآینده باید مردم تامین کنند..