ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلگراف: آمر قتل محمدرضا کلاهی به ایران گریخته است

به گفته برخی منابع رسانه‌ای هلند، رضوان تقی، مجرم فراری مراکشی - هلندی در ایران مخفی شده است. او تاکنون دست‌کم آمر ۱۰ قتل در هلند بوده است.

به گزارش روزنامه هلندی «تلگراف»، رضوان تقی، مجرم فراری مراکشی - هلندی که تاکنون در هلند دست‌کم آمر ۱۰ قتل بوده، در ایران مخفی شده است. دادستان عمومی هلند احتمال داده که سرویس امنیتی ایران از تقی محافظت می‌کند.

رضوان تقی - عکس: پلیس هلند

بر اساس گزارش تلگراف، رضوان تقی در حال حاضر در ایران چندین آدرس دارد و بین ایران و دوبی سفر می‌کند. تقی نه تنها از سوی دولت هلند، بلکه از سوی دولت مراکش نیز تحت تعقیب است.

وزارت امور خارجه و سازمان اطلاعات هلند دولت ایران را متهم کرده بودند که در ترور علی معتمد (محمدرضا کلاهی) متهم بمب­‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۵ و احمد مولا أبوناهض معروف به احمد نیسی از اعضا و بنیان­گذاران «جنبش آزادی‌­بخش الأحواز» در سال ۲۰۱۷ در هلند دست داشته است. هرچند در جریان رسیدگی به دادگاه متهمان به قتل کلاهی، دادستانی هلند اعلام کرد هنوز نتوانسته‌اند شواهدی مبنی بر رابطه جمهوری اسلامی ایران و قاتلان او پیدا کنند.

تقی آمر اجرای دست‌کم یکی از این قتل‌ها در هلند بوده است. یکی از زیردست‌های تقی «نااوفال اِف.» با نام مستعار «نوفل» به جرم قتل علی معتمد (محمدرضا کلاهی) در ماه ژوییه سال جاری به حبس ابد متهم شد. به گفته وزارت اطلاعات هلند، حکومت ایران در قتل محمدرضا کلاهی نقش داشته است.

منابعی در تلگراف می‌گویند تقی از رابطه‌ تیره دیپلماتیکی که پس از این دو قتل بین ایران و هلند به‌وجود آمده، استفاده کرده است. همچنین ایران و هلند پیمان استرداد مجرمان را با یکدیگر امضا نکرده‌اند و تقی مادامی که از سوی دولت ایران حمایت شود، می‌تواند در این کشور مخفی بماند.

جان فان دن هوفل (Johan van den Heuvel)، روزنامه‌نگار جنایی براساس اطلاعاتی که از منابع مختلف، فردی یا قضایی به‌دست آورده، مطمئن است که تقی در ایران است.

ینس اُلده کالتر (Jens Olde Kalter) از روزنامه‌نگار جنایی هلندی در این رابطه به تلویزیون «ار تی ال بلوار» هلند می‌گوید: «احتمالا تقی در ازای قتل‌هایی که برای سرویس اطلاعاتی ایران انجام داده از رژیم جایی برای مخفی شدن و مدارک شناسایی جعلی، امکانات برای سفر و جابه‎جایی گرفته است.» به گفته او اما همیشه پای منافع در میان است. اگر ایران منفعت بیشتری داشته باشد در اینکه تقی را به هلند یا مراکش تحویل دهد، حمایتش را از او قطع خواهد کرد.

ترورهای ایران تنها به هلند محدود نیست. رژیم ایران در سال ۲۰۱۸سعی داشت در دانمارک و فرانسه نیز افرادی را به قتل برساند اما موفق نشد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    هلندی ها شاید درگریختن این جناب هم کمکی کرده باشند که هلندی درایران گروگان گرفته نشود و برای آزادی هلندی علاوه برآزاد کردن این تروریست می بایستی چمدان های مملو ازاسکناس را هم ضمیمه اش کنند ..اصل مطلب این جناب هلندی الصل را ترور نکرد بلکه یک ایرانی را ...بله قاتل فریدون فرخزاد و دکترشاپوربختیاار هم با احترامات فائقه اروپائی ها به ایران گریختند...

  • دخو

    یکی از این کارگردان های باذوق بیاد و یه فیلمی از زندگی این برادر رضوان تقی درست کنه. حداقل آمر ۱۰ قتل! حداکثر چند تا؟ اروپا هیچوقت چندان امن نبوده, سفارتخانهء ج.ا. در ترکیه مرکز تروریزم خارج کشوری رژیم بود و هست, درست بغل اروپا. فقط فهرست ترورهای اینها در ۴۰ سال پیش را به یاد بیاوریم. حتی در آمریکا هم ترور کردند. تاریخ تروریزم در ج,ا, هنوز نبشته نشده است, که مسلما تاریخی بی سابقه شاید در تمدن بشریت باشد. در چنین تاریخ چهل و چند سال اخیر؛ از سینما رکس تا امروز خشونت, قهر عریان و تروریزم عناصری جدایی ناپذیر از "حیات" نظام است. نظامی که چهل سال با تکیه بر مرگ (نمادین, واقعی, حقیقی, حقوقی,...) به "حیات" خود ادامه داده است.

  • حمید

    احتمالا باز این جنایت بدست بخشی ازعوامل خودسر در وزارت واجبی فروش یا عوامل ابدارچی خانه (سید خندان) انجام شده . دلیل بیارم:جناح اصولگرا قصد دارد مانع انجام اصلاحات !!(انفجار خنده) حتما ایشان حالا در بنیاد باران نیمه وقت بعنوان ابدارچی خدمت میکند و عصرها هم روشهای رحمانی شکنجه و مزاحمت را البته با خنده بر چهره نورانی فرا میگیرد. نیمه های شب هم در حجره برادران اصولگرا تازه ترین روشهای بزن و در رو، بدون بجا گذاردن رد پا را و اسید پاشی را تلمض میکند. البته برادر ادمکش مذکور منتظر تلیفون *دایرکتور *مخملباف هم میباشد که در فیلم جدیدش بعنوان قصاب و یا باغبان عاشق طبیعت نقشی بعهده بگیرد!!! و فرنگ نشینان هم با گردن های افراشته به دیدن فیلم شدن خودشان بنشینند و یک مرگ بر امریکای با صلابت هم بگویند که چرا زودتر انقلاب اسلامی نکردیدند که حضرات کام بیشتری از زندگی در غربت بگیرند و البته مبارزه بیشتر با امپریالیسم. تحسین و تشویق هنر این فرزند راستین انقلاب شکوهمند اسلامی فراموش نمیشود. خلاصه کلام اصولگرا، استمرار طلب(امه یجیبکم.....

  • کارو

    قتل محمدرضا کلاهی در هلند درواقع نخستین دستاورد برجام برای رژیم ایران بود. پس از برجام دیگر اروپا جای امنی برای مخالفان جمهوری اسلامی نیست.