ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بانک‌های لبنان متعهد به پرداخت حقوق‌‌ها شدند

اعتراضات در لبنان همچنان ادامه دارد. بانک‌های لبنان در حالی‌که بر اثر اعتراضات همچنان تعطیل هستند، متعهد شده‌اند که دستمزد کارمندان بخش دولتی، به‌ویژه نیروهای امنیتی را بپردازند.

با وجود اعلام اصلاحات از سوی دولت لبنان اعتراضات در این کشور همچنان ادامه دارد. بانک‌های لبنان با این‌که به دلیل ادامه اعتراضات همچنان تعطبل هستند اعلام کردند که با ادامه فعالیت حقوق کارمندان دولت را خواهند پرداخت.

اعتراضات لبنان ـ عکس از توییتر

به‌گزارش رویترز، معترضان صبح دوشنبه ‌۶ آبان / ۲۸ اکتبر در بیروت برای ادامه فشارهای خود بر دولت، سد راه‌های جدیدی ایجاد کردند و نیروهای امنیتی را که با دستورات ابلاغ شده سعی در باز کردن معابر بدون استفاده از زور را داشتند، به چالش طلبیدند.

با این حال به‌نظر می‌رسید که صبح دوشنبه در دوازدهمین روز اعتراضات شمار معترضان کمتر از روزهای گذشته بود.

بحران، لبنان را فلج کرده و بانک‌ها، مدارس و برخی شرکت‌ها تعطیل هستند. معترضان خواهان برکناری دولت‌اند اما دولت به این خواسته تن نداده است.

روز دوشنبه، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد كه تحولات را دنبال می‌کند. سعد حریری، نخست‌وزیر این کشور نیز قرار است جلسه كابینه را برای گفت‌وگو در مورد یكی از اقدامات اصلاحات اضطراری كه هفته گذشته ارائه شد، برگزار كند.

انجمن بانکداری لبنان نیز امروز (دوشنبه) اعلام کرد که بانک‌های این کشور فردا (سه‌شنبه) هم به‌ دلیل ادامه تظاهرات و به‌منظور تأمین امنیت مشتریان و کارمندان بسته خواهند بود، اما همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند تا کارگران بخش دولتی بتوانند حقوق خود را دریافت کنند. با حساب فردا، بانک‌های لبنان ۱۰ روز است که بسته هستند.

در بیانیه این انجمن آمده است: «با وجود شرایط دشوار و بسته شدن راه‌ها، بانک‌ها متعهد به این هستند که حقوق کارکنان بخش دولتی، به‌ویژه نیروهای امنیتی و نظامی، بتوانند دستمزد خود را دریافت کنند.»

در این بیانیه همچنین آمده است که بانک مرکزی لبنان تدابیر لازم برای پرداخت دستمزدهای بخش دولتی را انجام داده است.

بانک‌ها پیش از این اطمینان داده بودند كه مردم حقوق پایان ماه خود را از طریق دستگاه‌های خودپرداز دریافت خواهند کرد.

بانکداران و تحلیلگران اقتصادی پیشتر از نگرانی گسترده نسبت به بازگشایی بانک‌ها و در پی آن خارج کردن سپرده‌ها و پس‌اندازهای مالی سخن گفته بودند.

صندوق بین‌المللی پول گفته است كه در حال ارزیابی بسته اصلاحات اضطراری دولت لبنان است که هفته گذشته اعلام شد اما نتوانست خشم مردم را خنثی كند یا اطمینان خاطر اهداكنندگان خارجی را به‌دست آورد.

جریان ورود سرمایه مورد نیاز برای تأمین کسری دولت و پرداخت مالیات برای واردات، کُند و فشارهای مالی‌ای را موجب شده که در چند دهه اخیر بی‌سابقه است، از جمله ظهور بازار موازی برای ارز.

از سال ۱۹۹۳ ارزش لیره لبنان در برابر دلار آمریکا بر ۱۵۰۷,۵ ثابت مانده بود اما در ماه‌های اخیر نرخ دلار در بازار موازی افزایش یافته است.

با افزایش فشارهای اقتصادی در سال‌های اخیر، بانک مرکزی و بانک‌های لبنان مردم را تشویق به نگه داشتن دارایی خود در بانک‌ها به پول ملی و با سپرده‌های بلندمدت در داخل کشور کردند.

در حالی که در لبنان کنترل سختی بر سرمایه اعمال نمی‌شود، دادستان عمومی تاجران و صرافی‌ها را از خروج کلان ارز از مرزهای هوایی و زمینی ممنوع کرده است.

معترضان روز دوشنبه در بیروت چادر زدند و با وسایل مختلف خیابان‌ها را بستند. آن‌ها همچنین اتوبان ساحلی را که شمال و جنوب پایتخت را به هم متصل می‌کند، مسدود کردند.

در شمال لبنان معترضان مسیر طرابلس - عکار و مسیرهای داخلی و اصلی را بستند. در جنوب نیز معترضان مسیر کفرمان را بستند.

در صیدا، واقع در جنوب لبنان، در جریان تلاش ارتش برای باز کردن مسیری که معترضان بسته بودند، سه تن از معترضان زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فروپاشی اقتصاد لبنان

    رئیس بانک مرکزی لبنان درباره فروپاشی اقتصاد لبنان به علت ادامه اعتراضات در این کشور هشدار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی لبنان درباره فروپاشی اقتصاد لبنان هشدار داد. وی افزود: اگر اعتراضات ادامه پیدا کند و گامهای فوری برداشته نشود، اقتصاد لبنان فرو خواهد پاشید. لبنان به راهکار فوری برای نجات و رهایی نیاز دارد و به هر اندازه که این راهکار به تعویق افتد، تاوان هم سنگین تر خواهد بود. سلامه تاکید کرد: اعتراضات متوالی در کشور از چندی قبل، اوضاع را پیچیده تر کرده و سبب بسته شدن بانکها شده است. مهمتر از آن بحث بی اعتمادی است زیرا منابع مالی و اقتصاد بر روی اعتماد استوار است. شایان ذکر است که لبنان چندی است که شاهد اعتراضات مردمی است.

  • حقیقتگو

    حکومت لبنان و ضمیمه آن حزب الله و شیخ نصرالله که سالهای سال با میلیاردها دلار علی خامنه ای سیراب میشدند انکار که این چشمه خشکیده است...بانک بین المللی هم دلاری به لبنان وام نمی دهد..وبابت حزب الله و شیخ نصرالله هم عربستان حاضرنیست دلاری حمایت کند..