ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پایگاه ارتش آمریکا در بغداد هدف اصابت خمپاره قرار گرفت

وزیر دفاع عراق از پایگاه التاجی بازدید کرد. معترضان قوانین منع آمد و شد را نادیده گرفتند و به خیابان‌ها ریختند. اعتراضات ادامه دارد.

وزیر دفاع عراق اصابت خمپاره به نزدیکی پایگاه نظامی آمریکا در بغداد را تأیید کرد. در همان حال اعتراضات در خیابان‌های بغداد ادامه دارد.

پایگاه التاجی ارتش آمریکا در شمال بغداد هدف اصابت خمپاره قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری رویترز، نجاح الشمری، وزیر دفاع عراق سه‌شنبه ۲۹ اکتبر/ ۸ آبان اصابت خمپاره به حوالی پایگاه التاجی در شمال عراق را تأیید کرد اما گفت این حمله هیچگونه خسارتی در پی نداشت و پایگاه هم آسیبی ندید.

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که شامگاه گذشته سه خمپاره به نزدیکی پایگاه التاجی در شمال بغداد اصابت کرده است. پایگاه التاجی در ۲۷ کیلومتری شمال بغداد قرار دارد.

 نجاح الشمری، وزیر دفاع عراق که همراه با جمعی از فرماندهان ارتش آمریکا از پایگاه نظامی التاجی بازدید می‌کرد، در جمع خبرنگاران گفت:

«این پایگاه از هر نظر امن و باثبات است و خسارتی هم در اینجا به بار نیامده.»

در همان حال اعتراضات و ناآرامی‌ها در بغداد به رغم برقرای قوانین منع آمد و شد شامگاه گذشته تا بامداد سه‌شنبه ادامه یافت.

در دومین دور اعتراضات عراق تاکنون ۲۷۷ نفر مجروح شده‌اند. معترضان خواهان استعفای دولت شده‌اند اما عادل عبدالمهدی، در یک نطق تلویزیونی از عملکرد خود و دولتش دفاع کرد و باردیگر وعده اصلاحات داد.

روز گذشته پارلمان عراق مجموعه‌ای از اقدامات اصلاحی برای تحقق خواسته‌های معترضان را تصویب کرد: تشکیل کمیته اصلاح قانون اساسی در طی چهار ماه، انحلال شوراهای استانی و شهری و نواحی، لغو امتیازات آوارگان رفحاء، لغو امتیاز رئیسان سه‌گانه (رییس جمهوری، نخست‌وزیر و رییس پارلمان) نمایندگان پارلمان، مدیران بلندپایه و لغو قانون دریافت حقوق از چند منبع.

مقتدا صدر رهبر جریان صدر اما بلافاصله با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اصلاحات پارلمان صوری است و مردم باید به اعتراضات خود تا برگزاری انتخابات آزاد زیر نظر سازمان ملل متحد ادامه دهند. صدر در این بیانیه تأکید کرد که در انتخابات آتی هیچکدام از احزاب کنونی نباید شرکت کنند، مگر حزبی که مردم بخواهند.

بر اساس تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، معترضان شامگاه گذشته با در دست داشتن پرچم عراق و سر دادن شعارهایی علیه دولت به خیابان‌های بغداد آمده بودند.

تجمع معترضان در میدان التحریر بغداد همچنان ادامه دارد.

ژنرال قیس المحمداوی، فرمانده نظامی بغداد، اعلام کرده بود که از ساعت دوازده نیمه‌شب تا شش صبح سه‌شنبه مقررات منع آمد و شد در بغداد به اجرا گذاشته می‌شود. معترضان اما این مقررات را نادیده گرفتند.

 اعتراضات اخیر در بغداد و چندین شهر عراق، ۹ مهر / یکم اکتبر در میان خشم عمومی علیه بیکاری، قطع برق و کمبود آب آغاز شد و بیش از ۱۰۰ کشته داشت. معترضان، سیاستمداران و مقامات حکومتی را عامل فساد ساختاری در کشور، و فساد حاکم را مانع بهبود شرایط عراق پس از سال‌ها خشونت فرقه‌ای و جنگ ویرانگر می‌دانند. از یکشنبه گذشته تاکنون دانش‌آموزان و دانشجویان نیز به معترضان ملحق شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.