ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حوثی‌ها: هدف نتانیاهو ادامه حملات به یمن است

نتانیاهو گفته بود ایران می‌خواهد عراق، سوریه، لبنان و یمن را پایگاه حملات موشکی خود علیه اسرائیل کند. رهبر حوثی‌ها می‌گوید اظهارات نتانیاهو برای ادامه حملات عربستان و متحدانش به یمن است.

در روزهای اخیر مقام‌های اسرائیلی از جمله نتانیاهو از تهدیدهای فزاینده ایران سخن گفته‌اند. نتانیاهو گفته است که ایران قصد دارد عراق، سوریه، لبنان و یمن را به‌ پایگاه‌هایی برای حملات موشکی علیه اسرائیل تبدیل کند. فرمانده شیعیان حوثی یمن این سخنان را چراغ سبزی برای ادامه حملات عربستان سعودی و متحدانش به یمن دانسته است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز گذشته، دوشنبه ۶ آبان / ۲۸ اکتبر در دیدار با استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را متهم کرد که می‌خواهد با موشک‌های دقیق خود از یمن اسرائیل را هدف قرار دهد و از ایالات متحده خواست تا فشارها بر تهران را افزایش دهد.

او گفت: «ایران در حال تولید موشک‌هایی است که قادر به دستیابی به هر هدف در خاورمیانه با دقت ۵ تا ۱۰ متر باشد. (...) آن‌ها می‌خواهند این موشک‌ها را در عراق و سوریه مستقر کنند و ۱۳۰ هزار موشک را در لبنان به موشک‌های دقیق تبدیل کنند (...) آن‌ها حتی شروع به استقرار موشک‌ها در یمن برای رسیدن به خاک اسرائیل کرده‌اند.»

نخست‌وزیر اسرائیل برای مثال از توان موشکی ایران به حملات اخیر به تأسیسات نفتی عربستان سعودی اشاره کرد.

محمدعلی الحوثی، رهبر شیعیان حوثی یمن در واکنش به سخنان بنیامین نتانیاهو در صفحه توئیتر خود نوشت: «این اظهارات اسرائیلی چیزی جز پیام برای تداوم تجاوز علیه مردم یمن نیست، به‌ویژه این‌که همزمان با حضور وزیر آمریکایی بیان می‌شود.»

الحوثی افزوده است: «این قبیل اظهارات به آگاهی یمنی‌ها کمک می‌کند تا بر اطمینان‌شان بر مشارکت واقعی شما در کنار ائتلاف آمریکایی- سعودی - اماراتی برای حمله به یمن افزوده شود.»

ایران اصلی‌ترین پشتیبان شیعیان حوثی در یمن است و در سوی دیگر عربستان سعودی و کشورهای متحد آن در کنار دولت یمن قرار دارند. جنگ یمن را «جنگ نیابتی» ایران و عربستان سعودی می‌دانند.

بنیامین نتانیاهو امروز (سه‌شنبه) نیز اظهارات روز گذشته خود در دیدار با وزیر خزانه‌داری آمریکا را تکرار کرد.

استیو منوچین روز گذشته پس از دیدار با نتانیاهو اعلام کرد که آمریکا تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را با تکیه بر پیشنهادهای دولت اسرائیل افزایش خواهد داد.

عقب‌نشینی اخیر نیروهای آمریکایی از شمال سوریه و در پی آن آغاز حملات نیروهای ترکیه در ۱۷ مهر / ۹ اکتبر به نیروهای کُرد در این منطقه، نگرانی اسرائیل را برانگیخته است. تل‌آویو از آن بیم دارد که خلاء حضور آمریکا در سوریه موجب تقویت مواضع ایران در این کشورِ هم‌مرز با اسرائیل شود.

سیاستمداران و فرماندهان نظامی اسرائیل، از جمله ژنرال آویو کوخاوی فرمانده کل ستاد ارتش اسرائیل در روزهای اخیر بارها از خطر فزاینده ایران سخن گفته و هشدار داده‌اند که اسرائیل باید برای رویارویی با هرگونه حمله احتمالی آماده باشد.

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل جمعه ۳ آبان / ۲۵ اکتبر هشدار داد که ایران همچنان با تمام قوا می‌کوشد در مرزهای شمال و شرق اسرائیل مستقر شود.

مقام‌های اسرائیلی گفته‌اند که پس از تشکیل دولت جدید، اسرائیل برای رویارویی با هرگونه احتمال جنگی از جانب حکومت ایران، به یک بودجه کلان و استثنایی نیاز دارد تا با کمک آن بتواند ساز و برگ نظامی پیشرفته‌تری فراهم سازد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.