ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زمان رأی‌گیری درباره قطعنامه استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا: پنجشنبه ۳۱ اکتبر ۲۰۱۹

روند استیضاح رئیس جمهوری آمریکا می‌بایست با رأی‌گیری در صحن علنی مجلس نمایندگان با تصویب یک قطعنامه جنبه قانونی به خود بگیرد.

روند استیضاح رئیس جمهوری آمریکا می‌بایست با رأی‌گیری در صحن علنی مجلس نمایندگان با تصویب یک قطعنامه جنبه قانونی به خود بگیرد. سخنگوی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان اعلام کرد قانون‌گذاران آمریکایی در کنگره این کشور که اکثریت آن‌ها از حزب دمکرات‌ هستند پنجشنبه ۳۱ اکتبر/ ۹ آبان به طور رسمی این قطعنامه را  به رأی می‌گذارند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا

ظاهراً دونالد ترامپ در یک مکالمه تلفنی از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین خواسته بود در ازای کمک‌های مالی، اطلاعاتی درباره جو بایدن و پسرش در اختیار او قرار دهد با این هدف که در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن اطلاعات را علیه رقیب خود به کار گیرد. نمایندگان دموکرات احتمال دادند که ترامپ در این مکالمه تلفنی با سوءاستفاده از قدرت و مقام خود تلاش کرده نتیحه انتخابات را به سود خود تحریف کند. به این ترتیب قانونگذاران آمریکایی روند قانونی استیضاح او را از شامگاه سه‌شنبه ۲ مهر/ ۲۴ سپتامبر آغاز کردند.

«قطعنامه استیضاح» در روند متعارف استیضاح یک رئیس‌جمهوری در ایالات متحده به یک مصوبه مجلس شورای نمایندگان اشاره دارد که شامل چند ماده استیضاح می‌شود و موارد ضروری را برای تحقیق به کمیته‌های مربوطه در مجلس نمایندگان ارجاع می‌دهد. گفته می‌شود که نانسی پلوسی به طور کتبی از نماینگان کنکره خواسته در این رأی‌گیری شرکت کنند. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دو هفته قبل رأی‌گیری درباره قطعنامه استیضاح را متوقف کرده بود. پلوسی گفته بود:

  «فعلاً الزامی برای آنکه ما این رأی‌گیری را برگزار کنیم نیست بنابراین در مقطع فعلی ما این رأی‌گیری را انجام نمی‌دهیم.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.