ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن عباسی آزاد شد

رئیس اندیشکده یقین دو هفته بعد از بازداشت روح‌الله زم، مدیر کانال آمدنیوز و پرونده‌سازی برای برخی از نزدیکان روحانی آزاد شد.

حسن عباسی (از فرماندهان سابق سپاه پاسداران و رئیس اندیشکده یقین) که در پی شکایت وزارت اطلاعات از او بازداشت شده بود، دو هفته بعد از بازداشت روح‌الله زم، مدیر کانال آمدنیوز و پرونده‌سازی برای برخی از نزدیکان روحانی آزاد شد.

حسن عباسی با سلام و صلوات آزاد شد

حسن عباسی بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۲ خرداد در پی شکایت محمود علوی، وزیر اطلاعات بازداشت شد و صبح چهارشنبه ۸ آبان هم بعد از ۵ ماه آزاد شد.

خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه پاسداران اعلام کرده بودند که او به دلیل سخنرانی‌اش درباره ارتباط محمود علوی، وزیر اطلاعات با آمدنیوز بازداشت شده است. مدیرکل حقوقی وزارت اطلاعات چهارشنبه ۲۳ مرداد با انتشار اطلاعیه‌ای با تأیید زندانی شدن عباسی اعلام کرد که او بعد از محاکمه در دادگاه بدوی و در دادگاه تجدید نظر، دوران حبس قطعی خود را می‌گذراند.

در این بیانیه وزارت اطلاعات تأیید کرد که حسن عباسی به دلیل سخنرانی‌اش در قرچک ورامین تحت پیگرد قضایی قرار گرفته است. عباسی دی سال گذشته در بخشی از آن سخنرانی وزیر اطلاعات را در ارتباط با آمدنیوز قرار داده و گفته بود:

«رفته یه چی‌چی نیوز راه انداخته و از بالا تا پایین نظام رو به سخره می‌گیره. البته می‌رسه به وزیر محترم اطلاعات با تقدیرات ویژه یاد می‌کند. هنوز هم وزیر اطلاعات به ما جواب نداده چرا چی‌چی نیوز فلان شده، پسر فلانی در وزات نفت، به وزیر اطلاعات که می‌رسه اینقدر تقدیر می‌کنه؟ خب آیا ما می‌تونیم شک کنیم که وزیر اطلاعات پشت سر چی‌چی نیوزه؟ چون لااقل دو تا فحش هم به وزیر اطلاعات می‌داد، اون مقام معظم رهبری رو، مراجع رو، همه رو به سخره می‌گیره!»

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران روح‌الله زم، مدیر کانال آمدنیوز را  ۲۲ مهر دستگیر کرد. روح‌الله زم ساکن فرانسه بود و در جریان سفری به عراق بازداشت شد اما هنوز از چگونگی دستگیری او اطلاعات معتبری در دست نیست. چند ساعت بعد از اعلام بازداشت او تصاویری از زم با چشم‌بند منتشر شد و سپس او مقابل دوربین قرار گرفت و در شبکه خبر به‌خاطر فعالیت‌هایش عذرخواهی کرد.

رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران چهارشنبه یکم آبان مدعی شد که رصد و کنترل اطلاعاتی روح‌الله زم در مدت طولانی صورت گرفته است و «بخش عمده‌ای از اعضای شبکه زم شناسایی شده‌اند و دسترسی نسبتاً مطمئنی به عوامل داخلی کمک‌کننده» به آن وجود دارد و «نیاز چندانی به اعترافات مرسوم توسط نامبرده نیست».

جواد کریمی‌قدوسی‌ نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی ۲ آبان با انتشار پیامی در توییتر  اعضای دولت را متهم به همکاری با روح‌الله زم و آمدنیوز کرد. کریمی قدوسی نوشته بود:

 «دو نفر از خبرنگاران و ادمین‌های تلگرامی آمدنیوز و رسانه‌های زنجیره‌ای که در سال ۹۵ و ۹۶ دستگیر شده‌اند اعتراف کرده‌اند با یکی از وزرای وقت ارتباط مستقیم داشته و از آقای واعظی وزیر وقت ارتباطات کمک مالی مستقیم دریافت می‌کرده‌اند.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • saeidnik

    کسی که کسب درآمدش ازدکان دینه دیگه امتحانشوبه ملّت پس داده.ازهرنوعش(آخوندومداح و.....)

  • کارو

    آمدنیوز پروژه ای بود که روحانی و باندش برای از میدان به در کردن نامزدهای رهبری (پس از خامنه ای) به راه انداخته بودند تا شانس روحانی را برای جانشینی خامنه ای افزایش دهند و همزمان بخش هایی از نیروهای اپوزیسیون را نیز به سمت خود آورده و به اصطلاح «اپوزیسیون سازی» انحرافی انجام بدهند. پس از جنبش دی 96 روحانی تقریباً شانسی نداشت و بنابراین امدنیوز هم مجبور شده بود بدون آنکه دولت را مورد حمله قرار دهد، تظاهر به همصدایی با اعتراضات کند. تقریباً تمام نیروهای رادیکال دی از قبیل چپ ها و دانشجویان در آمدنیوز بایکوت شده و به شیوۀ تبلیغات انحرافی که در سال 88 انجام می شد، کوشیده می شد اعتراضات به سمت روحانی نرود. پس از آنکه لاریجانی که مهمترین نامزد جانشینی خامنه ای بود کنار زده شد و رئیسی به جای وی منسوب شد، و محبوبیت روحانی هم پس از دی ماه از بین رفته بود، و پروژۀ اپوزیسیون سازی انحرافی نیز با شکست مواجه شد، اکنون دیگر زمان تسویه حساب با روحانی بود. اطلاعات سپاه با این دستگیری که به صورت صوری و بدون هیچ عملیاتی انجام شد، درواقع در دست گرفتن قدرت را در دستگاه اطلاعاتی کشور اعلام کرد و در برابر وزارت اطلاعات و پروژه هایش در داخل و خارج و برنامه اش برای معرفی نامزد برای جانشینی خامنه ای ایستاد.