ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره شمالی یک موشک کوتاه‌برد در ابعاد بزرگ‌تر و با قابلیت‌های بیشتر پرتاب کرد

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی شخصاً بر این آزمایش نظارت نداشت. هر دو موشک در حدود ۳۷۰ کیلومتر برد و ۹۰ کیلومتر ارتفاع، پرواز کرده‌اند.

کره شمالی یک موشک کوتاه برد دیگر آزمایش کرد. ظاهراً سامانه موشکی پیونگ‌یانگ می‌تواند موشک‌های بزرگ‌تری را با سرعت و قابلیت‌های بیشتر شلیک کند. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی شخصاً بر این آزمایش نظارت نداشت.

آزمایش‌های پی در پی موشکی کره شمالی (عکس: آرشیو)

خبرگزاری رسمی کره شمالی جمعه یکم نوامبر/ ۱۰ آبان اعلام کرد پیونگ یانگ روز گذشته (پنجشنبه) یک موشک «فوق‌العاده بزرگ» را با موفقیت آزمایش کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی سامانه موشکی تازه می‌تواند با شلیک غافلگیرانه موشک‌های فوق‌العاده بزرگ، منطقه را هدف قرار دهد.

ارتش کره جنوبی و گارد ساحلی ژاپن روز گذشته گزارش کردند کره شمالی دو موشک کوتا‌ برد را از استان پیونگان جنوبی به سمت ساحل شرقی شلیک کرده است بر اساس این گزارش‌ها هر دو موشک در حدود ۳۷۰ کیلومتر برد و ۹۰ کیلومتر ارتفاع، پرواز کرده‌اند.

گارد ساحلی ژاپن هم روز گذشته گزارش کرد دست‌کم یکی از پرتابه‌های کره شمالی در آب‌های خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن سقوط کرده است.

دور نخست مذاکرات رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی در سال ۲۰۱۸ در سنگاپور و دور دوم مذاکرات ترامپ با کیم در هانوی، پایتخت ویتنام بی‌نتیجه به پایان رسید. رهبران دو کشور برای سومین بار در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کردند و از آن پس به سبب رزمایش‌ نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی و همچنین پرتاب موشک‌های برد کوتاه پیونگ یانگ در واکنش به این رزمایش‌ها مذاکرات متوقف ماند.

این دوازدهمین باری است که کره شمالی در واکنش به توقف مذاکرات خلع سلاح و رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی موشک‌های کوتاه‌برد شلیک می‌کند. این کشور آخرین بار چهارشنبه ۲ اکتبر/ ۱۰ مهر دست‌کم یک موشک، احتمالاً از یک فروند زیردریایی مستقر در حوالی ساحل شرقی خود پرتاب کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.