ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز گشت‌زنی مشترک ترکیه و روسیه در شمال سوریه

گشت‌‌زنی مشترک دو کشور، دو بخش غرب و شرق منطقه عملیاتی ترکیه در سوریه را با عمق ۱۰ کیلومتر پوشش می‌دهد. این گشت‌زنی مسیری ۱۱۰ كیلومتری را در بر می‌گیرد.

روسیه و ترکیه گشت‌زنی مشترک خود را با ۹ خودرو زرهی از جمله یک نفربر زرهی روس در شمال سوریه آغاز کردند.

گشت‌زنی مشترک نیروهای نظامی ترکیه و روسیه در شمال سوریه ـ عکس برگرفته از فیلم خبرگزاری آناتولی از این گشت‌زنی

به‌گزارش آسوشیتدپرس، ترکیه و روسیه جمعه ۱۰ آبان / یکم نوامبر گشت‌زنی مشترک خود در شمال شرقی سوریه را آغاز کردند. این گشت‌زنی‌ها در چارچوب توافقی انجام می‌شود که منجر به توقف حملات نظامی ترکیه به شمال سوریه شد.

این گشت‌ها دو بخش غرب و شرق منطقه عملیاتی ترکیه در سوریه را با عمق ۱۰ کیلومتر پوشش می‌دهند. نیروهای ترکیه و متحدان سوری آن‌ها در حال حاضر کنترل شهرهای مرزی تل ابیاض ، رأس‌العین و روستاهای مجاور را در اختیار دارند.

براساس توافق‌نامه روسیه و ترکیه، گشت‌زنی‌های مشترک شامل شهر قمیشلی نمی شود.

وزارت دفاع ترکیه روز جمعه در توئیتر اعلام کرد که سربازان ترکیه و روسیه در حومه دربسیه گشت‌زنی زمینی مشترک را انجام می‌دهند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داده است که کاروان نظامی نیروهای مسلح ترکیه متشکل از خودروهای زرهی با پرچم کشور در حومه روستای سویملی از توابع شهرستان کیزیل‌تپه استان ماردین ترکیه از مرز کشور با سوریه برای شرکت در گشت‌زنی مشترک با کاروان نظامی روس عبور کرد.

وزارت دفاع روسیه نیز گفته است که گشت‌زنی مشترک متشکل از ۹ خودرو زرهی از جمله یک نفربر زرهی روس تشکیل شده است و روز جمعه مسیری ۱۱۰ كیلومتری را در بر می‌گیرد.

به ‌دنبال خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، آنکارا از ۱۷ مهر / ۹ اکتبر حمله به منطقه کردنشین شمال سوریه را با همکاری شبه‌نظامیان سوری تحت حمایتش – موسوم به «ارتش ملی سوریه» – آغاز کرد تا با پیشروی در عمق ۳۲ کیلومتری خاک سوریه یک «منطقه امن» بسازد و با ایجاد این منطقه حائل، یگان‌های مدافع خلق را از مرزهای خود دور نگه دارد. ترکیه یگان‌های مدافع خلق را «تروریست» می‌شناسد.

پس از خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، کردها از دولت سوریه و روسیه خواستند که از آن‌ها محافظت کنند. سپس نیروهای دولتی سوریه و پلیس نظامی روسیه در منطقه مرزی با ترکیه مستقر شدند.

توافق آتش‌بس که آمریکا و روسیه مذاکرات آن را با ترکیه انجام دادند عملیات نظامی ترکیه را متوقف کرد تا نیروهای کرد از ۳۰ کیلومتری مرز با ترکیه خارج شوند.

روسیه روز سه‌شنبه در پایان موعد آتش‌بس ۱۵۰ ساعته به ترکیه اعلام کرد که نیروهای کرد از منطقه مرزی و همچنین از شهرهای منبج و تل رفعت، واقع در غرب فرات خارج شدند.

روز جمعه وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن یک سرباز ترک خبر داد و شمار کشته‌شدگان نیروهای نظامی این کشور از آغاز حمله به شمال سوریه را ۱۳ نفر اعلام کرد. در آغاز این عملیات نیز ۲۱ غیرنظامی بر اثر شلیک خمپاره‌هایی از خاک سوریه کشته شدند.

اگرچه عملاً آتش‌بس همچنان برقرار است اما دو طرف یکدیگر را چند بار به نقض آتش‌بس متهم کرده‌اند. روز گذشته (پنج‌شنبه) خبرگزاری الجزیره از تبادل آتش سنگین میان نیروهای ارتش رژیم سوریه با نیروهای تحت حمایت ترکیه در نزدیکی رأس‌العین خبر داد. به‌دنبال این درگیری‌ها هزاران نفر دیگر از ساکنان این مناطق مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه تهدید کرده است که در صورت لزوم حملات نیروهای این کشور از سر گرفته خواهد شد.

وزارت دفاع ترکیه در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که امروز (جمعه) دومین هیئت نظامی روسیه به آنکارا، پایتخت ترکیه خواهند آمد. این سفر در چارچوب تواق‌نامه بین آنکارا و مسکو و به منظور بررسی مسائل فنی و استراتژیکی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • طاهر

    يعني تركيه هم با آمريكائيها گشت ميزنه ،هم با روسيها؟ اصلاً معلوم هست چي ميكنه؟ تو دنيا تا حالا سابقه داشته كسي اينكار را بكنه؟ اون هم در مقابل يك ارتش كوچك محلي؟ يعني كشور تركيه لازم بود اينكار را بكنه ونميتونست مثل همه دنيا خودش مراقب مرزهاش باشه؟ يا باز هم ميخواست يه جوري دنيا را بتيغه ولي خودش گير افتاد؟اين سلطان رجب نادان هر قدمي كه برميداره بدجوري خودش و تركيه را در گير ميكنه.