ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پرونده آمد‌نیوز باز شود، پرونده بسیاری افراد بسته خواهد شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در اظهار نظری در مورد پرونده روح‌الله زم، مدیر سایت و کانال تلگرامی آمد‌نیوز، با اشاره به ارتباطات احتمالی او با برخی از مقامات و مسئولان، گفت که او در همه جا در درون حاکمیت و دولت نفوذی و پیوند داخلی داشته.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در اظهار نظری در مورد پرونده روح‌الله زم، مدیر سایت و کانال تلگرامی آمد‌نیوز، با اشاره به ارتباطات احتمالی او با برخی از مقامات و مسئولان، گفت که او در همه جا در درون حاکمیت و دولت نفوذی و پیوند داخلی داشته.

مجتبی ذوالنور گفت که اگر پرونده آمدنیوز سیاسی نشود و باز شود، پرونده بسیاری از افراد بسته می‌شود.

تصویر منتشر شده از روح‌الله زم پس از بازداشت

به گزارش خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، مجتبی ذوالنور که روز شنبه ۱۱ آبان در حاشیه همایش بررسی مهم‌ترین مسائل داخلی و منطقه‌ای در مسجد مدرسه علمیه معصومیه حاضر شده بود، درباره ارتباطات روح‌الله زم گفت که کار پرونده آمدنیوز با دستگیری روح‌الله زم تمام نشده است.
او پیش از این و در اواخر مهر ماه نیز در همین باره گفته بود:

«سرپل‌های آمدنیوز در داخل کشور بدانند که با دستگیری روح الله زم کار تمام نشده و آنها نیز تحت پیگرد قرار می‌گیرند و باید پاسخگوی عملکرد خود باشند و تاوان عملکرد خائنانه خود را بدهند.»

روح الله زم، مدیر سایت و کانال تلگرامی آمدنیوز ساکن پاریس بود. او فرزند محمدعلی، زم رئیس سابق حوزه هنری است. زم از طریق سایت و کانال تلگرامی آمدنیوز اخبار و مطالبی را علیه مسئولان و نهادهای جمهوری اسلامی منتشر می‌کرد.

روابط عمومی سپاه پاسداران روز ۲۲ مهر ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که روح‌الله زم را دستگیر کرده است.

مقامات اطلاعاتی سپاه اما تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره جزییات و نحوه دستگیری او اعلام نکرده‌اند.

روزنامه لوفیگارو چاپ پاریس اما به نقل از برخی منابع در باره نحوه دستگیری زم اعلام کرده که تشکیلات امنیتی ایران یک زن جوان را برای دیدار با روح‌الله زم به پاریس فرستاده‌اند و این زن، روح‌الله زم را قانع کرده تا برای دیدار با آیت‌الله علی سیستانی به کشور عراق سفر کند.

بر اساس برخی گزارش‌ها، زم پس فرود هواپیمایش در بغداد به دست ماموران امنیتی عراق بازداشت و ساعاتی بعد تحویل نیروهای امنیتی سپاه شده.

بر پایه برخی روایت‌های دیگر، روح‌الله زم پس از حضور در شهر نجف عراق، توسط نیروهای اطلاعاتی ایران بازداشت و به داخل کشور منتقل شده است.

به دنبال بازداشت روح‌الله زم تا به حال دو برنامه با عنوان مستند در بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی در باره دستگیری او منتشر شده اما این برنامه‌ها اطلاعاتی در مورد نحوه بازداشت روح‌الله زم ارائه نکرده‌اند و تنها همان اتهام‌های پیشین را متوجه او و برخی دولت‌ها کرده‌اند. در این برنامه‌ها همچنین با تهدید ضمنی روزنامه‌نگاران و نیز فعالان سیاسی مخالف جمهوری اسلامی، رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور را عاجز از تحلیل جریان و سردرگم معرفی شده‌اند.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.