ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون وزیر ورزش: جامعه چند همسری را نمی‌پذیرد

تبلیغات موسسه حیات حسنی که با کمک طلبه‌های قم قصد دارد چند همسری را ترویج دهد، واکنش‌های منفی مردم را در پی داشته است. معاون وزیر ورزش می‌گوید شرایط فراهم نیست.

مؤسسه‌ای در قم به نام «حیات حسنی» مدرسه‌ای در تهران و اصفهان برای آموزش چند همسری به راه انداخته و با استفاده غیرمجاز از چهار طرح امین دریانورد تصویری برای ترویج چند همسری و تبلیغ این کارگاه آموزشی در تهران مونتاژ و در شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده منتشر کرده است. تبلیغ چند همسری واکنش‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشته است.

تصویر یکی از کارگاه‌های چند همسری، منبع عکس: سایت موسسه حیات حسنی

محمد مهدی تندگویان، معاون وزیر ورزش دوشنبه ۱۳ آبان به خبرگزاری‌ ایسنا گفت:

«در شرایط فعلی، فرهنگ ما چنین موضوعاتی [چند همسری] را نمی‌پذیرد و ترویج چنین موضوعاتی نیز جوابگو نیست. جامعه فعلی ما با موضوعات مختلف فرهنگی، مسائل اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی موجود این فرهنگ را نمی‌پذیرد. هنوز نتوانسته‌ایم برای موضوع ازدواج ساماندهی مناسبی داشته باشیم که حالا بخواهیم روی مدل‌های مختلف ازدواج بحث کنیم.»

معاون وزیر ورزش در ادامه این گفت‌وگو گفته است:

«چند همسری برای بانوان و دخترانی که در آستانه ازدواج اول قرار دارند صدق نمی‌کند و توصیه نیز نمی‌شود، چراکه این موضوع به بافت جمعیتی کشور برای ازدواج پسران جوان آسیب می‌رساند.»

حجت‌الاسلام عسگری، از بنیانگذاران مدرسه آموزش چندهمسری در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی در پاسخ به انتقادات از فعالیت موسسه «حیات حسنی» و ترویج چندهمسری گفته است:

«ما در این کشور حدود ۱۰۰ هزار خانواده‌ داریم که تعددی هستند، یعنی یک آقا چند همسر دارد. آیا این‌ها نیاز ندارند مرکزی باشد که به صورت علمی و مشاوره‌ای به آنها خدمت کند؟»

به گفته این فرد «موسسه آموزشی - تبلیغی و طلبگی در حوزه آموزش تعدد زوجات و فرهنگ‌سازی در این زمینه» فعالیت‌های جهادی هم دارد و با استفاده از طلبه‌های حوزه علمیه دوره‌های کارگاهی برای ترویج چندهمسری و مشاوره دادن به خانواده‌هایی که بنیان آن‌ها بر چندهمسری است ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.