ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کولبری؛ نان در ازای جان

کولبری به خودی خود با مشکلات و چالش‌های فراوانی روبه‌روست و کوچک‌ترین حادثه‌ای می‌تواند وضعیت زندگی و معیشت یک خانواده چند نفره را دشوارتر کند.

کولبران عمدتاً مردمان مناطق مرزی ایران ساکن هستند. آن‌ها برای تأمین نیازهای زندگی، به یکی از سخت‌ترین و خطرناک‌ترین راه‌های کسب درآمد، یعنی حمل بار بر روی دوششان در مسیرهای کوهستانی که از ابتدایی‌ترین روش‌های جابه‌جایی کالاست، روی آورده‌اند.

کولبری در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام و بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، به عنوان راهی برای کسب درآمد رواج دارد. بیشترین تعداد کولبران متعلق به استان‌های غربی و شمال‌غربی ایران است.

کولبران در مناطق مرزی استان‌های کردنشین ایران با مشکلات متعددی برای امرار معاش روبه‌رو هستند. از جمله خطراتی که جان کولبران را تهدید می‌کند، می‌توان به صعب‌العبور بودن راه‌های کوهستانی، خطر سقوط، سرمازدگی، گرفتار شدن در سقوط بهمن و تیراندازی نیروهای انتظامی مرزبانی و سپاه پاسداران اشاره کرد. تاکنون آمار مشخصی از تعداد کولبران وجود ندارد، اما سید احسن علوی، نماینده مردم سنندج در مجلس، تیر ماه ۹۸ شمار آنها را تنها در استان کردستان بیش از ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرده است.

تصاویر پیش‌رو کولبران را در منطقه اورامان و کوهستان «کوسالان» نشان می‌دهد.

[sliderpro id="889"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.