ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حوثی‌ها بیمارستان پزشکان بدون مرز را بمباران کردند

در حمله حوثی‌ها به نیروهای «تیپ‌ العمالقه» تحت حمایت امارات در شهر المخاء بیمارستان پزشکان بدون مرز هم آسیب دید. این بیمارستان نوبنیاد تعطیل شد.

در حمله حوثی‌ها به نیروهای «تیپ‌ العمالقه» تحت حمایت امارات در شهر المخاء بیمارستان پزشکان بدون مرز هم آسیب دید. این بیمارستان نوبنیاد تعطیل شد.

پزشکان بدون مرز حمله به مراکز درمانی یمن را محکوم کرده است (عکس: آرشیو)

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس پزشکان بدون مرز پنجشنبه ۷ نوامبر/ ۱۶ آبان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کردند انصارالله یمن با راکت و پهپاد بیمارستانی تازه تأسیس در شهر المخا در کرانه دریای سرخ را بمباران کردند.

پزشکان بدون مرز در ادامه این بیانیه گفته‌اند از تعداد کشته‌شدگان و مجروحان در حمله انصارالله به بیمارستان شهر المخاء هنوز اطلاعی در دست نیست.

وضاح دوبیش، سخنگوی دولت رسمی یمن اعلام کرد حوثی‌ها شامگاه گذشته با راکت و پهپاد مقر نیروهای «تیپ‌ العمالقه» تحت حمایت امارات در شهر المخاء در استان تعز در جنوب یمن را هدف قرار دادند. در جریان این حمله بیمارستان المخاء هم آسیب دید. به گفته سخنگوی دولت رسمی یمن در حمله شامگاه گذشته انصارالله به مقر نیروهای امارات دست‌کم هشت نفر از این نیروهای «تیپ‌ العمالقه» کشته شدند. در اثر این حمله آتش‌سوزی بزرگی هم در اردوگاه تیپ‌ العمالقه روی داد.

 ائتلاف سعودی در یمن با انتشار پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده است که انصارالله یمن بیش از چهار فروند موشک به مواضع این نیروها شلیک کرده‌اند و سامانه دفاع موشکی «پاترویت» نیز به رهگیری و مقابله با این موشک‌ها پرداخته است.

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان حمله موشکی انصارالله به مواضع ائتلاف را تأیید کرد و گفت که بر اثر اصابت یک فروند موشک به انبار مهمات، شماری کشته و زخمی شده‌اند. الجزیره تعداد کشته‌‌شدگان را شش نفر اعلام کرده است.

پزشکان بدون مرز در اطلاعیه خود اعلام کرد بیمارستان شهر المخاء تابستان سال گذشته برای مداوای مجروحان در جنگ یمن تأسیس شد و خدمات درمانی خود را به طور رایگان به بیماران ارائه می‌داد.

پزشکان بدون مرز در ادامه این اطلاعیه نوشته‌اند بعد از حمله حوثی‌ها ناگزیر شده‌اند بیمارستان المخاء را ترک و ارائه خدمات به بیماران و مجروحان جنگی را متوقف کنند.

پزشکان بدون مرز با انتشار پیامی در توییتر می‌گویند سه سال قبل هم بیمارستان آن‌ها در یمن هدف حملاتی قرار گرفت و نتیجه تحقیقات هم منتشر شد اما حقوق قربانیان در نظر گرفته نشد.

Results of the investigation have been released and they fail to provide true accountability for the victims.\n❌There was NO justifiable or legitimate reason for the attack.https://t.co/SvZu0LlZKx\n— MSF International (@MSF) October 30, 2019

سه‌شنبه گذشته دولت یمن مورد حمایت عربستان سعودی توافق‌نامه‌ای با جدایی‌طلبان موسوم به «شورای انتقالی جنوب یمن» که امارات از آن‌ها پشتیبانی می‌کند امضا کرد. این توافق‌نامه با هدف پایان دادن به درگیری جنگ داخلی امضا شد و تقسیم قدرت در جنوب یمن را ملزم  و شماری از وزارتخانه‌ها را به «شورای انتقالی» واگذار کرد. مارتین گریفیث، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن از توافق دو طرف استقبال کرد. حوثی‌های یمن بعد از حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی به این کشور پیشنهاد آتش‌بس داده بودند اما عربستان نپذیرفت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.