ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاسخ خامنه‌ای به روحانی از زبان مدیر مسئول کیهان و گلپایگانی، رئیس دفتر او

شریعتمداری در سرمقاله کیهان، رئیس جمهوری را دست انداخت و سخن او درباره ضرورت مذاکره به عنوان زمینه‌ای برای مقاومت را تحریف کرد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در سرمقاله پنجشنبه ۱۶ آبان خود در صدد پاسخگویی به حسن روحانی، رئیس جمهوری برآمد که در پاسخ به خامنه‌ای گفته بود مذاکره نفی‌کننده مقاومت نیست. حسین شریعتمداری، رئیس جمهوری را دست انداخت و سخن او درباره ضرورت مذاکره به عنوان زمینه‌ای برای مقاومت را تحریف کرد. محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر خامنه‌ای هم گفت اگر دولت با آمریکا مذاکره می‌کرد، آمریکایی با هیچ چیز راضی نمی‌شدند.

بگومگوی رهبر جمهوری اسلامی و رئیس جمهوری درباره توسعه برنامه موشکی ایران و نفوذ در خاورمیانه به عنوان موضوع مذاکره با آمریکاست (عکس: آرشیو)

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی یکشنبه ۱۲ آبان، در آستانه برگزاری چهلمین سالگرد اشغال سفارت آمریکا، با گوشه‌چشمی به دولت روحانی، درباره منع مذاکره با آمریکا گفت:

«برخی که مذاکره با آمریکا را حلال مشکلات می‌دانند، صد در صد اشتباه می‌کنند و هیچ نتیجه‌ای از گفت‌وگو با آمریکایی‌ها حاصل نخواهد شد، چرا که آنها یقیناً و قطعاً هیچ امتیازی نخواهند داد.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی دو روز بعد، در بخشی از سخنانش در کارخانه «نوآوری» آزادی در پاسخ به خامنه‌ای گفت:

«تنها با شعار مقاومت، مقاومت درست نمی‌شود، بلکه در سایه علم، دانش، تلاش، کار و مذاکره، مقاومت به وجود می‌آید و اینها با همدیگر منافاتی ندارد و مقاومت زمینه را برای مذاکره آماده می‌کند تا از مقاومت بهره‌برداری نماییم.»

اکنون حسین شریعتمداری که معمولاً در سرمقاله‌هایش نظرات خامنه‌ای را بازتاب می‌دهد در مقام پاسخگویی به رئیس جمهوری برآمده است. شریعتمداری می‌نویسد:

«آمریکا پیشاپیش سقف مذاکره مورد نظر خود را مشخص کرده و با صراحت -و نه به تلویح یا در پرده- اعلام کرده است که منظور از مذاکره با مقامات کشورمان، وادار کردن ایران به توقف صنایع موشکی، جلوگیری از حضور ایران در منطقه و توقف حمایت از نیروهای مقاومت است. اکنون دو پرسش با جناب روحانی در میان است: آیا جناب ایشان‌، منظور و مقصود آمریکا از مذاکره را نمی‌دانند؟ و دوم آیا مذاکره‌ای که طرف مقابل، سقف و نتیجه مورد قبول خود از آن را پیشاپیش اعلام کرده است، می‌تواند غیر از دیکته‌نویسی، مفهوم و معنای دیگری داشته باشد؟»

شریعتمداری سپس حرف روحانی را به این شکل تصحیح می‌کند:

«با عرض پوزش، باید سخن آقای دکتر روحانی که فرموده‌اند مقاومت زمینه را برای مذاکره می‌سازد تصحیح شود. احتمالاً منظور آقای روحانی این بوده که "مقاومت زمینه را برای تسلیم نمی‌سازد."»

محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر خامنه‌ای هم روز پنجشنبه در مراسم معرفی نماینده ولی فقیه برای استان مازنداران گفت:

«خواسته‌های آمریکایی‌ها به هیچ جا محدود نمی‌شود ودر صورت مذاکره به توافق هسته‌ای خلاصه نخواهد شد. اگر امروز مسئولان دولت در مقابل آمریکا به پای میز مذاکره می رفتند، آمریکایی ها به هیچ چیز اقناع نمی‌شدند.»

یک روز بعد ازسخنرانی خامنه‌‌ای درباره منع مذاکره با آمریکا، عده‌ای از طلبه‌ها و آمریکاستیزان با در دست داشتن پلاکاردهایی در راهپمایی سالگرد اشغال سفارت آمریکا در قم، روحانی را «ناپاک» و «دروغگو» خواندند و او را به سرانجام هاشمی رفسنجانی در استخر فرح تهدید کردند. («ای مدعیِ بهشتِ برجام، استخر فرح تو را سرانجام»)

پانویس:

این خبر با واکنش رئیس دفتر خامنه ای تکمیل شد و تیتر آن هم تغییر کرد

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.