ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ژنرال مظلوم کوبانی برای توافق با دمشق شرط گذاشت

فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کرد همکاری با دولت اسد تابع دو شرط است: خودمختاری مناطق کردنشین و استقلال نیروهای سوریه دموکراتیک به عنوان بخشی از ارتش سوریه.

فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کرد روژاوا برای همکاری با دولت اسد دو شرط تعیین کرده است: خودمختاری و استقلال نیروهای سوریه دموکراتیک به عنوان بخشی از ارتش سوریه برای حفاظت از مناطق کردنشین شمال و شرق این کشور.

ژنرال مظلوم کوبانی فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک

ژنرال مظلوم کوبانی عبدی، در گفت‌وگو با شبکه روداو اعلام کرد که چنانچه حکومت اسد خودمختاری مناطق کردنشین سوریه و  استقلال نیروهای دموکراتیک سوریه را به رسمیت بشناسد، مانعی برای همکاری روژاوا با دولت اسد وجود ندارد:

«موضع ما مشخص است. ما همواره گفته‌ایم که دو شرط اساسی برای همکاری با دولت سوریه داریم: اولاً دولت سوریه می‌بایست برای تشکیلات سیاسی در شمال و شرق سوریه خودمختاری قائل شود و این موضوع را در قانون اساسی سوریه ذکر کند. دوماً نیروهای سوریه دموکراتیک باید به عنوان بخشی از نظام دفاعی سوریه، مجزا از ارتش این کشور به رسمیت شناخته شوند.»

ژنرال کوبانی عبدی در ادامه خاطرنشان کرد:

«ما مخالفتی نداریم که در ارتش سوریه ادغام شویم. فقط می‌خواهیم [به عنوان یک نیروی نظامی مستقل] به رسمیت شناخته شویم.»

دولت سوریه برای ادغام نیروهای دموکراتیک در ارتش این کشور اعلام آمادگی کرده اما از شناسایی این نیروها به عنوان یک نیروی مستقل که ضامن امنیت مناطق کردنشین شمال و شرق سوریه باشد خودداری می‌کند. دولت سوریه خواهان آن است که نیروهای دموکراتیک و فرماندهان آن به طور فردی به ارتش سوریه بپیوندند اما روژاوا با این درخواست مخالفت کرده است.

به گفته ژنرال مظلوم کوبانی نیروهای سوریه دموکراتیک صد هزار نفر را تحت امر خود دارد. پیشنهاد روژاوا این است که این تعداد از نیروها با حفظ استقلال خود در قالب دو لژیون به ارتش سوریه بپیوندند.

به‌دنبال خروج نیروهای آمریکا از شمال سوریه، آنکارا از چهارشنبه ۹ اکتبر با اسم رمز «چشمه صلح» تهاجم نظامی به مناطق کردنشین شمال سوریه را با همکاری شبه‌نظامیان سوری تحت حمایتش ــ موسوم به «ارتش ملی سوریه» ــ آغاز کرد تا با پیشروی در عمق ۳۲ کیلومتری خاک سوریه یک «منطقه امن» بسازد و با ایجاد این منطقه حائل، یگان‌های مدافع خلق را از مرزهای خود دور نگه دارد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه سه‌شنبه ۵ نوامبر/۱۴ آبان در سخنانی در پارلمان ترکیه ادعا کرد نیروهای یگان‌های مدافع خلق هنوز در شرق راس‌العین حضور دارند و از مرزهای غربی سوریه نیز خارج نشده‌اند. ژنرال مظلوم کوبانی اما در گفت‌وگو با روداو این اتهام را رد کرد:

«در حال حاضر نیروهای سوریه دموکراتیک پشت خط حائل در ۳۲ کیلومتری مرز مستقرند. ما با روسیه توافق کردیم که ملت کرد نباید بی‌دفاع بمانند (…) من می‌توانم بگویم که یگان‌های مدافع خلق در منطقه [حائل] حضور ندارند. آن‌ها البته عقب‌نشینی نکرده‌اند به این دلیل ساده که بعد از عملیات عفرین اصولاً در این منطقه حضور نداشتند. نیروهای دیگری در آنجا هستند و کار خودشان را می‌کنند.»

ژنرال مظلوم کوبانی در ادامه مصاحبه‌ با روداو گفت هدف نیروهای ترکیه تسلط بر شهر استراتژیک تل تمر در استان حسنکه سوریه است. در این شهر کردها، عرب‌ها و مسیحیان در کنار هم زندگی می‌کنند.

تل تمر خارج از محدوده منطقه حائل قرار دارد و شامل توافق آنکارا با واشنگتن و مسکو نمی‌شود. نیروهای سوریه دموکراتیک در این شهر مستقرند. ژنرال مطلوم کوبانی ترکیه را متهم کرد که برای تسلط بر تل تمر، توافق آتش‌بس را به طور مداوم نقض می‌کند. به گفته فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک آمریکا هم از این موضوع اطلاع دارد، اما به سبب آنکه در موضع ضعف است اقدامی برای توقف حملات ارتش ترکیه انجام نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.