ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه ایران به سازمان بین‌المللی دریانوردی: نفتکش‌های ما در دریای سرخ امنیت ندارند

وال ‌استریت ژورنال نوشت ایران در نامه‌ای به سازمان بین‌المللی دریانوردی گفته است در ۶ ماهه گذشته به سه نفتکش ایرانی در دریای سرخ حمله شده است.

به‌نوشته روزنامه وال ‌استریت ژورنال ایران در نامه‌ای به سازمان بین‌المللی دریانوردی از حمله به سه نفتکش‌ خود در ۶ ماهه گذشته در دریای سرخ خبر داد و گفت نفتکش‌هایش در این دریا امنیت ندارند.

نفتکش «سابیتی» ایران ماه اکتبر در نزدیکی بندر جده عربستان سعودی از دو نقطه هدف اصابت موشک قرار گرفت.

وال استریت ژورنال پنج‌شنبه ۱۶ آبان / ۷ نوامبر نوشته که دولت ایران در نامه خود که تاریخ آن ۸ آبان / ۳۰ اکتبر است، گفته است ‌نفتکش «سابیتی» در ماه اکتبر سال جاری مورد اصابت دو موشک قرار گرفته و در ماه‌های آوریل و اوت امسال کشتی‌های «هپینس ۱» و «هلم» هدف حملات مشابه واقع شده‌اند.

نفتکش «هپینس ۱» هنگام حمله حامل بیش از یک میلیون بشکه نفت خام بود که پس از حمله با مشکل موتور و از کار افتادن کنترل روبه‌رو شده و نفتکش «هلم» نیز چندین مشکل فنی دارد.

هر سه حادثه در نزدیکی سواحل عربستان سعودی اتفاق افتاده است.

ایران در نامه خود گفته است این حملات احتمالاً توسط یک یا دو کشور سازماندهی شده‌اند.

در نامه ایران آمده است: ‌ «نگرانی عمده در این روش، حملات سازمان‌یافته و هدایت‌شده در مکان‌های مشابه و زمان کوتاه است که ساحل دریای سرخ را به مکانی خطرناک و ناامن برای کشتی‌ها تبدیل می‌کند.»

علی ربیعی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ۱۹ مهر / ۱۱ اکتبر گفته بود که به طراحان حملات به نفتکش‌های ایرانی در دریای سرخ، پاسخ مناسبی داده خواهد شد.

از زمان حمله ۱۴ سپتامبر به تأسیسات نفتی عربستان سعودی تنش‌ها با ایران بیشتر شد. آمریکا، عربستان سعودی، بریتانیا، فرانسه و آلمان رسماً ایران را در این حملات مقصر دانستند، درحالی است که ایران بارها این مسئله را رد کرده است. حوثی‌های یمن که از سوی ایران حمایت می‌شوند مسئولیت این حملات را برعهده گرفتند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.