ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستانی قم علیه یک جامعه‌شناس اعلام جرم کرد

ابراهیم فیاض درباره ارتباط مستقیم چندهمسری با افزایش آمار تن‌فروشی در قم گفته بود کاخ سفید را حسینیه نکردیم اما قم را شهرنو کردیم.

علی اصغر سلطانی، معاون دادستان قم جمعه ۱۷ آبان به رسانه‌های داخلی گفت که  ابراهیم فیاض، جامعه‌شناس نزدیک به حلقه‌هایی از اصول‌گرایان به دلیل گفته‌هایش درباره رابطه مستقیم چند همسری با افزایش آمار تن‌فروشی در شهر قم تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است. معلوم نیست که فیاض بازداشت شده باشد. فیاض گفته بود کاخ سفید را حسینیه نکردیم اما قم را شهرنو کردیم.

ابراهیم فیاض، جامعه‌شناس: کاخ سفید را حسینیه نکردیم اما قم را شهرنو کردیم

مؤسسه‌ای در قم به نام «حیات حسنی» مدرسه‌ای در تهران و اصفهان برای آموزش چند همسری به راه انداخته و در شبکه‌های اجتماعی هم تبلیغات گسترده‌ای برای آموزشکده چندهمسری انجام داده است. محمد مهدی تندگویان، معاون وزیر ورزش دوشنبه ۱۳ آبان گفته بود فرهنگ ایرانی پذیرای چندهمسری نیست. یک روز بعد علی مطهری از چند همسری دفاع کرد اما ترویج آن را جایز ندانست. این نماینده مجلس گفته بود:

«در جامعه‌ای که سه میلیون زن آماده ازدواج بیشتر از مردان دارد چه باید کرد؟ نمی‌توانیم بگویم که آنها ازدواج نکنند.»

ابراهیم فیاض، جامعه‌شناس اصول‌گرا و استاد دانشگاه اما در گفت‌وگو با وب‌سایت «آزادی» در نکوهش ترویج چندهمسری با تکیه بر مشاهداتش گفته بود ربط مستقیمی بین افزایش تن‌فروشی و چندهمسری به ویژه در شهر قم وجود دارد:

«همین آقایان با صیغه‌هایی که در قم کردند این شهر را پر از فاحشه کردند. دخترانی که صیغه آقایان شده‌اند فکر می‌کنند که چرا پول درنیاورند. امروز می‌بینیم که ردیف چهارتا، چهارتا کنار خیابان‌های قم می‌ایستند، آن هم با حجاب کامل. چند شب قبل ماشین خود من در قم خراب شد و دیدم که فاحشه با چادر و مقعنه و حجاب کامل به ماشین چسبیده بود. کاخ سفید را حسینیه نکردیم اما قم را شهرنو کردیم.»

در پی این اظهارات شماری از مردم قم در نامه‌ای رسمی به دادستان قم از او شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری رسا در نامه شاکیان، جمعی از مردم قم ادعا کرده‌اند که ابراهیم فیاض با نسبت «صریح دادن امر فاحشگی به زنان محجبه‌ قمی بدون مقید و محدود کردن موضوع مرتکب موضوع ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی شده است.»

نویسندگان این نامه فیاض را به «تشویش اذهان عمومی و ناامن کردن فضای ذهنی مومنین ایران نسبت به مردم شریف قم» متهم کرده و خواهان «اشد مجازات» برای او شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.