ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نقل قول از علی لاریجانی: برای انتخابات مجلس کاندیدا نمی‌شوم

منابع خبری از علی لاریجانی نقل قول کرده‌اند که دیگر کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی نمی‌شود چون تاکنون هرچه در توان داشته برای کشور به کار گرفته است.

منابع خبری از علی لاریجانی، رئیس فعلی مجلس نقل قول کرده‌اند که او برای انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی کاندیدا نمی‌شود.

علی لاریجانی

انتخابات یازدهمین دوره مجلس ایران قرار است روز جمعه دوم اسفند ۹۸ برگزار شود. بر اساس اعلام وزارت کشور، ثبت‌نام نامزدهای این انتخابات از روز دهم آذر آغاز می‌شود.

علاوه بر خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، سایت آفتاب هم از قول‌ لاریجانی نوشته‌ است که «دیگر کاندیدای انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی نمی‌شود چون تاکنون هرچه در توان داشته برای کشور به کار گرفته است.»

محمد نوری، عضو جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت اما صبح روز شنبه ۱۸ آبان، با اشاره به دیدارهای اخیر برخی اعضای این جبهه با شخصیت‌های سیاسی گفت:

«ممکن است علی لاریجانی در انتخابات شرکت نکند یا اگر از شهرستان قم به انتخابات وارد نشود، احتمال حضور او از تهران برای انتخابات بیشتر است. هنوز در این زمینه خبرهای ضد و نقیض منتشر می‌شود و به نظر می‌رسد تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه انجام نشده است.»

خبرها در مورد شرکت یا عدم شرکت لاریجانی در انتخابات آتی مجلس در حالی‌ست که برخی گروه‌های موسوم به اصولگرا او را از لیست خود برای انتخابات خارج کرده‌اند. از جمله روز جمعه ۱۷ آبان، شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم لیست نهایی‌ خود را برای انتخابات اعلام کرد که در آن نام علی لاریجانی به چشم نمی‌خورد.

او اسفند ماه ۹۷ در مورد احتمال کاندیدا شدن برای انتخابات آینده مجلس گفته بود:

«با توجه به شرایط کنونی فکر کردن در مورد این موضوعات اندکی زود است.»

علی لاریجانی در سه انتخابات اخیر مجلس ایران نامزد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود. او در انتخابات قبلی مجلس اما در لیست اصولگرایان قم نبود و به جز لیست جامعه مدرسین، در لیست امید که از طرف اصلاح‌طلبان ارائه شده بود هم قرار گرفت.

شهر قم در مجلس ایران سه نماینده دارد که هر سه نماینده در چند دوره اخیر از جناح محافظه‌کار بوده‌اند.

در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، پس از آنکه برخی اعضای دولت و به ویژه محمدرضا رحیمی و اسفندیار رحیم مشایی متهم به دست داشتن در پرونده‌های فساد اقتصادی شدند، رسانه‌های نزدیک به دولت در اقدامی تلافی‌جویانه از دست داشتن محمد‌جواد لاریجانی، برادر رئیس فعلی مجلس در پرونده زمین‌خواری در اطراف تهران خبر دادند. احمدی‌نژاد در خرداد ماه سال ۱۳۹۱ در سخنرانی خود در شهر کرمان علی لاریجانی را نیز همدست و شریک جرم برادرش در این پرونده خواند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.