ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض شبانه در اهواز به «مرگ مشکوک» یک شاعر

شهروندان معترض در محله شکاره ۳ در منطقه کوت عبدالله اهواز یکشنبه شب در اعتراض به «مرگ مشکوک» یک شاعر منتقد به خیابان‌ها آمدند.

شماری از شهروندان اهوازی در اعتراض به مرگ مشکوک یک شاعر عرب دست به اعتراض زدند.

شهروندان معترض در محله شکاره ۳ در منطقه کوت عبدالله اهواز یکشنبه شب ۱۹ آبان به خیابان‌ها آمدند.

بر اساس پست‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، این اعتراض‌ها پس از مرگ حسن حیدری،‌ یک شاعر منتقد عرب در بیمارستان شفا در اهواز به وقوع پیوسته است.

حسن حیدری مرداد گذشته بازداشت و ماه بعد به قید وثیقه آزاد شده بود.

گزارش‌های تأییدنشده مرگ او را مشکوک خوانده اند و مدعی شده اند که حیدری در پی بدحالی شدید به بیمارستان منتقل شد و ساعاتی بعد بر اثر تشنج شدید و خونریزی درگذشت.

یوسف السرخی،‌ یک فعال عرب ساکن هلند در گفت‌و‌گو با «زمانه» اعتراض‌ها را تأیید کرد. این فعال عرب دلیل موج اعتراضی رخ‌داده را تکرار مرگ مشکوک شاعران مشهور در منطقه کوت عبدالله دانست.

حسن حیدری

یوسف السرخی به زمانه گفت:

«حدود پنج سال پیش یک شاعر دیگر از مناطق جنوبی کوت عبدالله به نام ستار صیاحی (ابو سرور) به طرز مشکوکی درگذشت. مرگ او نیز به اعتراض‌های مشابه انجامید اما این اعتراض‌ها آن زمان بازتاب خبری نیافت. مرگ حسن حیدری ذهن‌ها را به سمت آن زمان برد که انگار یک سناریو در حال تکرار شدن است. هر دو شاعر معروف بودند. این شاعرها در مراسم مردمی مثل جشن و عروسی و ... شرکت می‌کنند و اشعاری هویت‌طلبانه و در انتقاد از حکومت می‌خوانند. مردم آنها را به این مراسم دعوت می‌کنند. وقتی تصور می‌شود چنین شاعرانی به هر دلیلی کشته شده اند، مردم فکر می‌کنند جمهوری اسلامی صدای آنها را از آنها گرفته است و عکس‌العمل شدید نشان می‌دهند».

تشییع جنازه حسن حیدری دوشنبه ۲۰ آبان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مجتبی

    سلام