ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارشاد اسلامی مجوز آثار یووال نوح هراری را لغو کرد

اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران در اطلاعیه‌ای  اعلام کرد خرید و فروش آثار این تاریخدان اسرائیلی ممکن است پیگرد قانونی در پی داشته باشد.

اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران در اطلاعیه‌ای  اعلام کرد که وزارت ارشاد اسلامی مجوز آثار یووال نوح هراری تاریخدان برجسته و سرشناس اسرائیلی را لغو کرد. در ایران همه آثار هراری به فارسی ترجمه شده است.

یووال نوح هراری تاریخدان برجسته و سرشناس اسرائیلی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دوشنبه ۲۰ آبان اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان استان تهران در  اطلاعیه‌ای خطاب به توزیع‌کنندگان کتاب و کتابفروشان اعلام کرد که مجوز کتاب‌های یووال نوح هراری به تعلیق درآمده است. همه آثار این تاریخدان اسرائیلی به فارسی ترجمه و منتشر شده و جزو کتاب‌های پرفروش هم هست.

بر اساس اطلاعیه اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان استان تهران مجوز این آثار یووال نوح هراری لغئ شده است:

«انسان خردمند» (به ترجمه نیک گرگین) «انسان خداگونه» (به ترجمه زهرا عالی)، «ساپی‌ینس» (به ترجمه محسن مینوخرد)،  «۲۱ درس برای قرن ۲۱» (ترجمه سودابه قیصری) و همینطور  «پول(سرمایه)» (به ترجمه مهدی نمازیان)

از هراری دو اثر دیگر هم به فاسی ترجمه شده:

«احساس خشنودی (به ترجمه آرش حسینیان) و «بزرگ‌ترین شیادی تاریخ» (ترجمه زهرا سلیمانیان).

اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران درباره این دو کتاب سکوت کرده است.

اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان استان تهران در اطلاعیه خود هشدار داده که خرید و فروش آثار یووال نوح هراری ممکن است پیگرد قانونی در پی داشته باشد.

یووال نوح هراری (متولد ۲۴ فوریه ۱۹۷۶) تاریخ‌دان اسرائیلی و استاد تاریخ دانشگاه عبری اورشلیم است. از میان آثار یاد شده به قلم او، دو کتاب انسان خردمند که بیانگر تاریخ تکامل انسان است و انسان خدایگونه که چشم‌انداز فراروی بشر را توضیح می‌دهد، از کتاب‌های پرفروش در جهان به شمار می‌‌آید.

هراری در «۲۱ درس برای قرن ۲۱» مشکلات کنونی بشر را توضیح می‌دهد. او در این کتاب نشان می‌دهد که فقط با همکاری ملت‌ها در سطح جهانی است که بشر می‌تواند مشکلات کنونی را از پیش پای خود بردارد. در گفت‌وگویی می‌گوید:

«مردم باید این را درک کنند که در حال حاضر بشریت با سه تهدید روبروست. تهدیدهایی که در سطح ملی قابل حل نیستند و تنها در سطح بین‌الملل حل و فصل می‌شوند. این سه تهدید عبارتند از تهدیدات هسته‌ای، تغییرات آب و هوایی و اختلالات ناشی از فناوری، به ویژه در موضوع هوش مصنوعی و مهندسی زیست محیطی. هوش مصنوعی و مهندسی زیست محیطی می‌توانند آنچه را انسانیت خوانده می‌شود، از بین ببرند. تنها راه برای برخورد با این چالش‌ها، همکاری بین‌المللی است. اگر ما در مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی و ژنتیک شرکت کنیم، نتیجه‌ای که به دست می‌آوریم تخریب بشریت است. مهم نیست که چه کسی در این مسابقات برنده شود، زیرا این بشریت است که نابود خواهد شد.»

 معلوم نیست که وزارت ارشاد اسلامی به چه دلیل مجوز آثار این نویسنده اسرائیلی را لغو کرده است.

هراری درباره موفقیت غیرمنتظره آثارش در سطح بین‌المللی در مصاحبه با روزنامه گاردین می‌گوید:

«تا همین چندی پیش من استاد  گمنامی بودم در دانشگاه و مخاطبان من از پنج نفر تجاوز نمی‌کرد. اتفاق عجیبی است که الان می‌بینم ممکن است مقاله‌ای بنویسم و میلیون‌ها نفر خواننده داشته باشد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.