ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل فرمانده جهاد اسلامی را ترور کرد

نتانیاهو شخصاً دستور ترور ابوالعطا را صادر کرد. همزمان ارتش اسرائیل به منزل اکرم العجوری از اعضای جهاد اسلامی در دمشق نیز حمله کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل شخصاً دستور ترور ابوالعطا، فرمانده جهاد اسلامی در غزه را صادر کرد. همزمان ارتش اسرائیل به منزل اکرم العجوری از اعضای جهاد اسلامی در دمشق نیز حمله کرد. منزل او نزدیک سفارت لبنان قرار دارد. جهاد اسلامی در پاسخ تل‌آویو را هدف موشک و راکت قرار داد.

اسرائیل منزل اکرم العجوری از اعضای جهاد اسلامی در دمشق را بمباران کرد

شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین صبح سه‌شنبه ۱۲ نوامبر/ ۲۱ آبان اعلام کرد، در پاسخ به ترور یکی از فرماندهانش، تل‌آویو را با موشک هدف گرفته است. در تل‌آویو آژیر هشدار به صدا درآمد و همه مدارس و ادرات در این شهر و در شهرهای مرکز و جنوب اسرائیل تعطیل شد.

حمله شاخه نظامی جهاد اسلامی به تل‌آویو در پاسخ به ترور بهاء ابوالعطا از فرماندهان ارشد «سرایا القدس» انجام شد.

بامداد سه‌شنبه سه‌شنبه ۱۲ نوامبر/ ۲۱ آبان در حمله ارتش اسرائیل به غزه، بهاء ابوالعطا فرمانده «سرایا القدس» (گروهان‌های قدس) شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین به همراه همسرش کشته شد.

سخنگوی ارتش اسرائیل با تأیید این خبر ابوالعطا را یک «بمب ساعتی» خواند.

ارتش اسرائیل در این بیانیه گفته است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل ترور ابوالعطا را به عنوان شخصی که مسئول حملات موشکی به این کشور است داده بود.

رسانه‌های اسرائیلی ادعا کرده بودند که فرمانده جهاد اسلامی در غزه در برنامه‌ریزی حملات علیه اسرائیل مشارکت دارد، بر ساخت اسلحه، بهبود توانایی شلیک موشک دوربرد نظارت می‌کند و نهادهای اطلاعاتی و نظامی اسرائیل به او به چشم «یک عنصر تنش‌زا» می‌نگرند.

به گزارش الجزیره حماس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مسئولیت ترور ابوالعطا با اسرائیل است و به همین سبب مسئولیت پیامدهای آن هم با این کشور است.

حماس در این بیانیه خاطرنشان کرد که ترور ابوالعطا بی‌پاسخ نمی‌ماند.

همزمان با حمله ارتش اسرائیل به منزل فرمانده سرایا القدس، سانا، خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که در پی حمله ارتش اسرائیل به ساختمانی در منطقه «المزه» دمشق در نزدیکی سفارت لبنان در این شهر دو نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

بر همین اساس پدافند هوایی ارتش سوریه حدود ساعت چهار و نیم بامداد با هدفی متخاصم در آسمان دمشق مقابله کرده است.

چند ساعت بعد معلوم شد که هدف اسرائیل از حمله به ساختمانی در نزدیکی سفارت لبنان در دمشق اکرم العجوری از اعضای جهاد اسلامی و از نزدیکان سپاه قدس بوده است. سانا گزارش می‌دهد که معاذ پسر العجوری کشته و بتول، دختر او همراه با ده نفر دیگر مجروح شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.