ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اردوغان: به ترامپ خواهم گفت که به عهد خود درباره سوریه عمل نکرد

اردوغان به آمریکا می‌رود تا با مقامات این کشور از جمله درباره اوضاع سوریه گفت‌وگو کند. او می‌گوید کردهای سوریه از مناطق مرزی با ترکیه خارج نشده‌اند.

اردوغان پیش از سفر خود به آمریکا اعلام کرد که برخلاف وعده آمریکا، کردهای سوریه از مناطق مرزی با ترکیه خارج نشده‌اند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه

به‌گزارش رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه سه‌شنبه ۲۱ آبان / ۱۲ نوامبر پیش از آغاز سفر دو روزه خود به واشنگتن اعلام کرد که در دیدار با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود، به او خواهد گفت آمریکا به وعده‌ای که درباره خروج نیروهای «یگان‌های مدافع خلق» از مناطق مرزی با ترکیه داده بود عمل نکرده است و گروه‌های مسلح کرد همچنان در این مناطق حضور دارند.

اردوغان گفت «غیرممکن است» که «تروریست‌ها» از نوار شمال شرقی سوریه خارج شده باشند.

ترکیه «یگان‌های مدافع خلق» را بازوی حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در سوریه می‌داند و از آن‌جا که با پ‌ک‌ک در جنگ است، این گروه را نیز «تروریست» می‌خواند.

اردوغان قرار است فردا چهارشنبه ۲۲ آبان / ۱۳ نوامبر با ترامپ در کاخ سفید دیدار کند.

به‌گزارش خبرگزاری آناتولی اردوغان در فرودگاه گفت: «مبارزه با تروریسم محور دیدار و گفت‌وگوهای ما خواهد بود. می‌خواهیم فصل جدیدی را در زمینه امنیت هر دو کشور باز کنیم.»

رئیس‌جمهوری ترکیه تأکید کرد که «با وجود فضای مه‌آلود در روابط ترکیه و آمریکا، با دونالد ترامپ در مورد حل و فصل مشکلات و گسترش روابط اتفاق نظر داریم».

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.