ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری: گفتمان اصول‌گرایی منسوخ شده است

برخی از جریان‌های اصول‌گرا اعلام کرده اند که جبهه پایداری در صورت ارائه لیست جداگانه برای شرکت در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی حق استفاده از عنوان اصول‌گرایی را ندارد.

محمدناصر سقای‌بی‌ریا، از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری، گفتمان اصول‌گرایی را منسوخ دانست و بیان کرد که در حال حاضر گفتمان «نیروهای انقلاب» به جای اصول‌گرایی مهم است.

محمدناصر سقای‌بی‌ریا ــ عضو شورای مرکزی جبهه پایداری

 پس از آنکه جبهه پایداری از شورای وحدت اصول‌گرایان انتقاد کرد، برخی دیگر از جریان‌های اصول‌گرا اعلام کردند که جبهه پایداری در صورت ارائه لیست جداگانه برای شرکت در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی حق استفاده از عنوان اصول‌گرایی را ندارد.

محمدناصر سقای‌بی‌ریا، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری سه‌شنبه ۲۱ آبان در گفت‌وگو با وب‌سایت «انتخاب» در واکنش به انتقاد دیگر اصول‌گرایان گفت:

«زمان گفتمان اصول‌گرایی اندکی منسوخ شده و اکنون گفتمان "نیروهای انقلاب" مطرح است، لذا جبهه پایداری اساساً کاری با اصول‌گرایی ندارد؛ هر شخصی ارزش‌های انقلابی را قبول داشته باشد ما نیز او را قبول داریم.»

جبهه پایداری به نواختن «نت خارج از هارمونی» در نسبت با دیگر اصول‌گرایان متهم شده است. سقای‌بی‌ریا اما در پاسخ به این انتقاد اعلام کرد که دیگران از ارزش‌های انقلابی دست برداشته‌اند:

«هارمونی واقعی "ارزش‌ها" هستند؛ یعنی "ارزش‌های انقلابی" هر شخص یا جریانی، اگر صحبتی پیرامون بر هم زدن هارمونی توسط جبهه پایداری دارد، بیاید و در یک گفتوگوی مستقیم نشان دهد که ارزش‌های انقلابی را چه جریانی دنبال می‌کند و آیا آن‌ها در مسیر این ارزش‌ها قرار دارند یا خیر.»

به گفته محمدناصر سقای‌بی‌ریا، برخلاف آنچه برخی دیگر از اصول‌گرایان می‌گویند، جبهه پایداری را عامل شکست آن‌ها در انتخابات‌های گذشته نیست. این عضو شورای مرکزی جبهه پایداری از «دستوری‌» بودن مکانیزم وحدت اصول‌گرایان انتقاد کرد:

«طرح همین مساله که جبهه پایداری باید مواضع ما را قبول داشته باشد، خود علیه وحدت است. این‌که ما جزء سیستم و مکانیزم دستوری آن‌ها قرار بگیریم شاید ممکن نباشد اما ما فکر می‌کنیم می‌توانیم وحدت را میان تمامی نیروهای انقلابی ایجاد کنیم و طراحی برای این موضوع نیز داریم. آن‌جا که ممکن باشد حرکت در مسیر وحدت مدنظر ما است اما به شرطی که مسیر منتهی به شکست نباشد.»

با نزدیک شدن به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، بار دیگر بحث‌ها و اختلاف نظرها در میان جریان‌های سیاسی که عمدتا دو جناح اصول‌گرا و اصلاح‌طلب را در بر می‌گیرد، به قصد ائتلاف، ارائه لیست‌های انتخاباتی و به وجود آوردن وحدت میان گروهای مختلف این جناح‌ها شدت گرفته است.

جناح اصول‌گرا از طریق شورای ائتلاف جریان اصول‌گرایان با مدیریت غلامعلی حداد عادل، قصد دارند به یک اجماع بزرگ برای موفقیت در انتخابات آتی دست پیدا کنند.

در روزهای گذشته، مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری از شورای وحدت اصول‌گرایان به علت سهم‌خواهی و عملکرد ضعیف در انتخابات گذشته انتقاد کرد و گفت «جمنا (جبهه مردمی نیروهای انقلابی اسلامی) خود را منقرض کرده است». او همچنین ضمن انتقاد شدید از برخی ائتلاف­‌های اصول‌گرایان در سال‌های گذشته در جریان انتخابات مجلس، اعلام کرد در ائتلافی که در آن «پدرسالاری» وجود داشته باشد، ورود نخواهند کرد:

«این چه تدبیر و ائتلافی است؟ که به ما این اجازه را بدهد که بنشینیم و چون قبل بار دیگر هم همان راه را برویم؟ که نتیجه اش این باشد؟ بد نیست اشاره کنم، به ائتلافی که هدفش باختن باشد وارد نخواهیم شد، و نیز ائتلافی که در آن سهم خواهی هدف باشد و یا از قبل منتخبش معین شده باشد و یا کار به شکل پدرسالارانه باشد ورود نخواهیم کرد. به این جمع بندی ها دقت کنید تا به نتیجه برسیم. ناگفته نماند گاه می گویند پایداری به نتیجه توجه نمی کند، این هم درست نیست، در نظر گرفتن نتیجه خود جزئی از وظیفه است. و یا گفته می شود رأی آور بودن نماینده جزء شاخصه ها نیست این هم درست نیست، ولی همه حرف هم نیست، که باید اصلح را رأی آور کرد.»

در واکنش به سخنان مرتضی آقاتهرانی، حسین کنعانی مقدم، از فعالین سیاسی اصول‌گرا، این سخنان را نشانه احتمال خروج جبهه پایداری از ائتلاف اصول‌گرایان برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس دانست.

    برای بزرگ‌شدن اینفوگرافیک بر روی آن کلیک کنید

    در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.