ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

 تداوم بمباران‌ غزه در دومین روز درگیری‌ها

حماس خود را از درگیری‌ها کنار کشید اما جهاد اسلامی به خونخواهی رهبر شاخه نظامی‌اش به پرتاب راکت ادامه می‌دهد. ارتش اسرائیل مرکز و شرق غزه را بمباران کرد.

اسرائیل در دومین روز پیاپی، در پاسخ به شلیک راکت از غزه به شهرک‌های یهودی‌نشین، مناطقی از غزه، به ویژه مرکز و زمین‌های کشاورزی فلسطینیان در شرق را بمباران کرد. دانشگاه‌ها و مدارس غزه تا اطلاع ثانوی تعطیل است. ظاهراً حماس خود را کنار کشیده اما جهاد اسلامی قصد دارد به درگیری‌ها ادامه دهد.

دومین روز بمباران غزه (عکس: توییتر)

ارتش اسرائیل به دستور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور و با اطلاع بنی گانتس، رهبر اتحاد سیاسی «آبی سفید»، بامداد سه‌شنبه ۱۲ نوامبر/ ۲۱ آبان بهاء ابوالعطا، رهبر شاخه نظامی جهاد اسلامی و مسئول توسعه برنامه موشکی حماس را در خانه‌اش در غزه ترور کرد. همزمان با ترور بهاء ابوالعطا در غزه، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد که اسرائیل به ساختمان محل سکونت اکرم العجوری، از اعضای بلندپایه جهاد اسلامی و از نزدیکان سپاه قدس در منطقه «المزه» دمشق در نزدیکی سفارت لبنان حمله کرد. در این حمله پسر العجوری کشته و دختر او مجروح شد و خودش جان سالم به در برد. روز گذشته جهاد اسلامی و حماس در پاسخ به این ترورها به تل‌آویو و همینطور مناطقی در مرکز و جنوب اسرائیل ۱۵۰ راکت شلیک کردند.

صبح چهارشنبه ۱۳ نوامبر/ ۲۲ آبان آژیر خطر در شهرک‌ها و مناطق «اشدود»، «عسقلان»، «بیت عزرا» و  «ناحال عوز» به صدا در آمد. به گزارش رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک ظاهراً حماس خود را از درگیری‌ها کنار کشیده اما جهاد اسلامی به پرتاب راکت به مناطق یهودی‌نشین ادامه می‌‌دهد. ارتش اسرائیل اعلام کرد که در مجموع، تاکنون ۲۲۰ راکت از غزه به مناطق یهودی‌نشین شلیک شده که سامانه گنبد آهنین ۹۰ درصد آن‌ها را رهگیری و منهدم کرده است.

در پی این حملات، حدوداً یک ساعت بعد از  شلیک راکت از غزه، جنگنده‌های ارتش اسرائیل  دو برج دیدبانی جهاد اسلامی در منطقه «جبالیا» و منطقه «الزیتون» در شرق شهر غزه را مورد حمله قرار دادند. در مجموع تعداد مجروحان در این حملات از ۲۵ نفر به ۴۵ نفر رسیده است.

— Usama⁦™ (@muhamedusamaaa) November 13, 2019

به گزارش رویترز، ارتش اسرائیل صبح چهارشنبه اعلام کرد که یکی از راکت‌اندازان فلسطینی را در نوار مرزی کشته است. جهاد اسلامی با تأیید این خبر اعلام کرد که این فرد خالد معوض فراج (۳۸) ساله نام دارد.

یک منبع دیپلماتیک به رویترز اطلاع داده که نماینده سازمان ملل به زودی از قاهره وارد اسرائیل می‌شود که با طرفین درگیری مذاکراتی را انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.