ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسلام‌گرایان پاکستان بزرگ‌ترین بزرگراه کشور را مسدود کردند

دور دوم اعتراضات پاکستان با فراخوان مولانا فضل الرحمان با انسداد راه‌های مواصلاتی کشور و با درخواست برکناری عمران خان از نخست‌وزیری آغاز شد.

اسلام‌گرایان پاکستان در دور دوم اعتراضات خود مهم‌ترین بزرگراه این کشور که پاکستان را به افغانستان مرتبط می‌کند مسدود کردند. «جمعیت علمای اسلام» به رهبری مولانا فضل الرحمان خواهان برکناری عمران خان از مقام نخست وزیری پاکستان است.

مولانا فضل الرحمان

هزاران نفر از طرفداران فضل‌الرحمان در کاروانی از اتوبوس و خودرو و موتورسیکلت جمعه یکم نوامبر/۱۰ آبان وارد اسلام‌آباد شدند. معترضان عمران خان را به بی‌کفایتی و به تقلب در انتخابات متهم کرده‌اند و خواهان برکناری نخست‌وزیرند. به گزارش خبرگزاری رویترز در دور تازه‌ای از این اعتراضات، چهارشنبه ۱۳ نوامبر/ ۲۲ آبان شمار زیادی از طرفداران مولانا فضل الرحمان، رهبر جمعیت علمای اسلام بزرگراه قطعه چمن را مسدود کردند. کامیون‌های حامل بار در این بزرگراه که پاکستان را به افغانستان مرتبط می‌کند، متوقف ماندند.

عبدالرحمن شامگاه گذشته در سخنانی در اسلام‌آباد اعلام کرد که در دور دوم اعتراضات طرفدارانش بزرگراه‌های اصلی کشور را مسدود می‌کنند.

نرخ تورم در پاکستان از سال گذشته تاکنون به ۱۱، ۳۷ درصد رسیده و بیش از همه اقلام خوراکی را تحت تأثیر قرار داده است. ارزش روپیه در مقابل دلار نیز از پایان سال ۲۰۱۷ تاکنون بیش از ۵۰ درصد سقوط کرده است. دولت پاکستان در ماه ژوئیه/ تیر سال جاری تصویب کرد از صندوق بین‌المللی پول کمک ۶ میلیارددلاری درخواست کند.  جمعیت علمای اسلام می‌گوید دولت عمران خان غیر قانونی است و به نظامیان تکیه دارد.

نظامیان پاکستان دخالت در امور داخلی کشور را رد کرده‌اند و خان هم درخواست استعفا را نپذیرفته است.

عمران خان اتهام حمایت از سوی ارتش را رد می‌کند. ارتش پاکستان که سابقه طولانی در دخالت در سیاست دارد هم اتهام مداخله در سیاست را رد می‌کند.

دو حزب بزرگ اپوزیسیون در پاکستان اعلام کرده‌اند از اعتراضات علیه عمران خان حمایت می‌کنند اما برخلاف قانون اساسی عمل نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.