ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اطلاعات سپاه رسول دانیال‌زاده را از آلمان به امارات کشاند و سپس او را بازداشت کرد

بازداشت و به یک معنا ربایش «سلطان فولاد» و از نزدیکان حسین فریدون مقارن است با دعوای روحانی با قوه قضائیه بر سر فساد میلیارد تومانی و میلیارد دلاری.

اطلاعات سپاه رسول دانیال‌زاده معروف به «سلطان فولاد» و یکی از نزدیکان حسین فریدون، برادر رئیس جمهوری اسلامی را که در آلمان زندگی می‌کرد به امارات متحده عربی منتقل و سپس او را بازداشت کرد. از نحوه انتقال او به امارات و بازداشت یا چگونگی ربایش او اطلاعی در دست نیست.

رسول دانیال‌زاده معروف به سلطان فولاد و از نزدیکان حسین فریدون (عکس: توییتر)

رئیس جمهوری اسلامی یکشنبه ۱۹ آبان در سخنانی در یزد نیز از قوه قضائیه انتقاد کرده بود که با «فسادهای میلیاردی» برخورد نمی‌کند. حسن روحانی چهارشنبه در جلسه هیأت دولت یک بار دیگر با اشاره به پرونده بابک زنجانی بحث دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار پول گم‌شده نفت و سود آن را مطرح کرد. چند ساعت بعد خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه پاسداران از انتقال رسول دانیال‌زاده، یکی از نزدیکان حسین فریدون از آلمان به امارات و بازداشتش در این کشور خبر دادند.

رسول دانیال‌زاده که به سلطان فولاد نیز معروف است، مدیرعامل کارخانه فولاد گیلان و فولاد کاویان اهواز بود. او به پرداخت رشوه به مدیران شعب بانکی برای همراهی در ارائه تسهیلات نجومی برای کارخانه‌های کوچک غیرفعال و بدهکاری‌های کلان متهم است.

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتشار پیامی در توییتر بازداشت و چه بسا ربایش رسول دانیال‌زاده را تأیید کرد:

«یکی از متهمان بزرگ مفاسد اقتصادی که پس از چپاول اموال ملت به خارج از کشور گریخته بود، توسط سربازان گمنام امام زمان به کشور برگردانده شده، قطعاً بعد از خبر دستگیری روح‌الله زم این خبر نیز برای مردم امید‌آفرین و برای مفسدین نگران‌کننده است.»

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، روح‌الله زم، مدیر کانال آمدنیوز را  ۲۲ مهر دستگیر کرد. روح‌الله زم ساکن فرانسه بود و در جریان سفری به عراق بازداشت شد. دانیال‌زاده هم هم حدود دو هفته قبل به قصد درمان به آلمان سفر کرد. خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه در آن زمان گفته بودند که دانیال‌زاده از کشور متواری شده است.

سخنگوی قوه قضائیه با تأیید این خبر اعلام کرد که مأموران اطلاعات سپاه رسول ‌دانیال زاده را در عملیاتی به داخل کشور «هدایت» کرده‌اند. بر همین اساس، دانیال‌زاده در پرونده حسین فریدون به اتهام پرداخت رشوه محکوم شده و پس از دستگیری اکبر طبری به خارج از کشور گریخته بود.

 اواخر سال ۱۳۹۵ شماری از نمایندگان اصولگرای مجلس، حسین فریدون، برادر حسن روحانی را به ارتباط با رسول دانیال‌زاده متهم کرده بودند. نخستین بار علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و دبیر گروه محافظه‌کار رهپویان انقلاب و یکی از مخالفان سرسخت روحانی و برجام، رسول دانیال‌زاده را یکی از بدهکاران بزرگ بانکی معرفی کرد و ادعا کرد که حسین فریدون با دانیال‌زاده ارتباط نزدیکی دارد و برای پیشبرد منافع او اعمال نفوذ می‌کند. دولت و همچنین دانیال‌زاده از زاکانی شکایت کردند، اما بعد شکایت خود را پس گرفتند. زاکانی به خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه گفته بود:

«عناصر فاسد دست به دست هم دادند و شبکه درست کردند و این شبکه همه‌گیر شده است. الان در جامعه صحبت از فساد چند هزار میلیاردی مثل فساد ۵۰۰ میلیاردی، هزار میلیاردی، دو هزار میلیاردی، سه هزار میلیاردی و حتی ۹ هزار میلیارد تومانی است.»

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ۹ مهر سال جاری از صدور حکم قطعی ۵ سال زندان برای حسین فریدون به اتهام رشوه‌خواری و ارتشاء خبر داد. برادر رئیس جمهوری اسلامی اکنون دوران محکومیت خود را در زندان اوین می‌گذراند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آشنا

    چرا اجرای عدالت و مبارزه با این مفاسد رو به دست این بچه های خردسال ما نمیدید ، شک ندارم خیلی بهتر و جدی تر از حال حاضر باهاش برخورد میکنند، شما با این چشم پوشی و فامیل بازی هاتون نه تنها خدمتی به انقلاب و خدمتگذارانش نمیکنید بلکه دارید تیشه به ریشه انقلاب میزنید