ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهادت‌دهی علیه ترامپ در آغاز روند استیضاح

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان در آغاز جلسه  اعلام کرد که تحقیقات در روند استیضاح رئیس جمهوری، نه تنها در آینده ترامپ اثرگذار است، بلکه آینده ریاست جمهوری او را هم رقم خواهد زد.

نخستین جلسه علنی استماع کنگره آمریکا برای پیشبرد روند تحقیقات استیضاح رئیس جمهوری برگزار شد. برای نخستین بار از آغاز تحقیقات توسط نمایندگان دموکرات کنگره، از شاهدانی دعوت شد که در ماجرای اوکراین گزارش خود را به کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان ارائه دهند.

کنگره آمریکا (عکس: آرشیو)

مجلس نمایندگان آمریکا، پنج‌شنبه ۹ آبان / ۳۱ اکتبر با ۲۳۲ رأی موافق در برابر ۱۹۶ رأی مخالف با ادامه تحقیقات رسمی درباره استیضاح دونالد ترامپ موافقت کرد. این تحقیقات درباره مکالمه تلفنی دونالد ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین است که در جریان آن ترامپ از زلنسکی خواسته بود در ازای کمک‌های مالی، اطلاعاتی درباره جو بایدن، یکی از نامزدهای اصلی حزب دمکرات در کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، و پسرش، هانتر بایدن در اختیار او قرار دهد با این هدف که در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن اطلاعات را علیه رقیب خود به کار گیرد.

شامگاه چهارشنبه ۱۳ نوامبر/ ۲۲ آبان نخستین جلسه علنی استماع در کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان از همه شبکه‌های خبری آمریکا به طور زنده پخش شد. ویلیام تیلور، سفیر آمریکا در اوکراین در جلسه استماع شهادت داد که رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با رئیس جمهوری اوکراین او را تحت فشار قرار داد که جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری را در تنگنا قرار دهد.

تیلور گفت بر اساس اطلاعاتی که در اختیار دارد، ترامپ بعد از تماس تلفنی با زلنسکی با سفیران آمریکا در اتحادیه اروپا و اسکاتلند نیز تلفنی درباره موضوع بایدن صحبت کرد.

ترامپ درباره این اتهامات گفته است که این گفت‌وگوهای تلفنی را به یاد نمی‌آورد.    رئیس جمهوری آمریکا  همچنین گفت به دلیل مشغله‌های زیاد وقت نمی‌کند جلسه استماع کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان را پیگیری کند.

آدام شیف، رئیس دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان در آغاز جلسه  اعلام کرد که تحقیقات در روند استیضاح رئیس جمهوری، نه تنها در آینده ترامپ اثرگذار است، بلکه آینده ریاست جمهوری او را هم رقم خواهد زد.

نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا قبل از آغاز نخستین جلسه استماع، فهرستی از هشت نفر برای ارائه شهادت در کنگره تهیه کردند. علاوه بر سفیر آمریکا در اوکراین، جورج کنت، یکی از مقام‌های ارشد دیپلماتیک آمریکا در امور اروپا و اوراسیا، هم در مجلس نمایندگان آمریکا شهادت داد. جمعه ۱۵ نوامبر از ماری یوانوویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین دعوت شده که در پیشگاه کنگره شهادت بدهد.

در هفته آینده مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا، جنیفر ویلیامز، فرستاده ویژه آمریکا در امور اوکراین که استعفا داده و همینطور از تیم موریسون، مسئول امور روسیه در کاخ سفید دعوت شده که شهادت دهند.

ویلیام تیلور در جریان شهادتش از دستیاری به نام دیوید هولمز نام برد. کنگره از او هم دعوت کرده که شهادت دهد. چنانچه اظهارات هولمز گفته‌های تیلور را تأیید کند، ترامپ در تنگنا قرار می‌گیرد.

بر اساس قطعنامه مجلس نمایندگان، کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان پس از برگزاری جلسات استماع، گزارشی سرگشاده از تحقیقات خود را به کمیته امور قضائی مجلس نمایندگان ارائه می‌دهد. پس از این مراحل کمیته امور قضائی نیز تحقیقاتی خواهد کرد و درباره آغاز استیضاح ترامپ تصمیم خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.