ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را نقض کرد

ارتش اسرائیل مواضع گروه جهاد اسلامی در خان یونس و در غرب رفح در غزه را بمباران کرد. جهاد اسلامی از یک موشک تازه رونمایی کرد.

آتش‌بس شکننده‌ در غزه نقض شد. ارتش اسرائیل مواضع جهاد اسلامی در خان یونس را بمباران کرد، همزمان در شهرک‌های یهودی‌نشین آژیر خطر یک بار دیگر به صدا درآمد و سامانه گنبد آهنین برای مقابله با راکت‌هایی که از غزه به طرف این شهرک‌ها پرتاب می‌شوند فعال شد. در همان حال جهاد اسلامی با تبلیغات فراوان از موشک براق ۱۲۰ رونمایی کرد.

بامداد جمعه ۱۵ نوامبر/ ۲۴ آبان: خان یونس در غزه (عکس: توییتر)

بامداد پنجشنبه ۱۴ نوامبر/ ۲۳ آبان جهاد اسلامی اعلام کرد با پیشنهاد مصر برای برقراری آتش‌بس فوری موافقت کرده است. آتش‌بس از ساعت ۵:۳۰ صبح (به وقت محلی) به اجرا درآمد اما مدت زیادی دوام نیاورد. به گزارش شبکه الجزیره، ارتش اسرائیل صبح جمعه ۱۵ نوامبر/ ۲۴ آبان اعلام کرد مواضع گروه جهاد اسلامی در خان یونس و در غرب رفح در غزه را بمباران کرده است.

کانال تلویزیونی «کان» اسرائیل نیز گزارش داد که سه راکت از غزه به سمت شهرک‌های یهودی‌نشین اسرائیل شلیک شده است که سامانه موشکی گنبد آهنین یکی از آن‌ها را رهگیری و منهدم کرده است. دو راکت دیگر در دشت فرود آمدند.

ارتش اسرائیل به دستور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور و با اطلاع بنی گانتس، رهبر اتحاد سیاسی «آبی سفید»، بامداد سه‌شنبه ۱۲ نوامبر/ ۲۱ آبان بهاء ابوالعطا، رهبر شاخه نظامی جهاد اسلامی و مسئول توسعه برنامه موشکی حماس را در خانه‌اش در غزه ترور کرد. همزمان با ترور بهاء ابوالعطا در غزه، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد که اسرائیل به ساختمان محل سکونت اکرم العجوری، از اعضای بلندپایه جهاد اسلامی و از نزدیکان سپاه قدس در منطقه «المزه» دمشق در نزدیکی سفارت لبنان حمله کرد. در این حمله پسر العجوری کشته و دختر او مجروح شد و خودش جان سالم به در برد. جهاد اسلامی و حماس در دو روز گذشته در پاسخ به این ترورها، مناطقی در مرکز و جنوب اسرائیل را با راکت هدف قرار دادند. اسرائیل هم در پاسخ مواضع جهاد اسلامی در غزه را بمباران کرد.

به گزارش الجزیره، پزشکان غزه تعداد کشته‌شدگان در بمباران‌های دو روز گذشته را ۳۴ نفر تخمین زده‌اند. نیمی از آن‌ها زنان و کودکان غیر نظامی ساکن غزه‌اند.

در اسرائیل نیز در اثر اصابت راکت‌های جهاد اسلامی به شهرک‌های یهودی‌نشین در جنوب این کشور ۶۳ نفر مجروح شده‌اند.

به گفته مصعب البریم، سخنگوی جهاد اسلامی، اسرائیل با پادرمیانی طرف مصری با دو شرط جهاد اسلامی مبنی مسالمت‌آمیز بودن راهپیمایی‌های بازگشت، و توقف سیاست ترور موافقت کرده بود.

ییسرائیل کاتص، وزیر خارجه اسرائیل اما در گفت‌وگو با رادیو ارتش این کشور گفت اسرائیل به شرایط جهاد اسلامی تن نداده و صرفاً پذیرفته است که آرامش را با آرامش پاسخ دهد.

به گفته وزیر خارجه اسرائیل، ترور هدفمند رهبران نظامی فلسطینی‌ها ادامه می‌یابد و همینطور چنانچه اسرائیل مورد حمله قرار گیرد، به این حملات پاسخ خواهد داد.

 نیکلای ملادونوف هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در فرایند صلح خاورمیانه روز گذشته هشدار داده بود که توافق آتش‌بس بین اسرائیل و جهاد اسلامی ممکن است شکننده باشد. پیش‌بینی او تحقق یافت. جهاد اسلامی در شبکه‌های اجتماعی فیلمی از رونمایی موشک براق ۱۲۰ را با تبلیغات بسیار منتشر کرده است. ایران از جهاد اسلامی حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.