ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای می‌گوید یهودستیز نیست و فقط «محو دولت اسرائیل» را می‌خواهد

رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با سران قوا، جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان شرکت‌کننده در سی و سومین اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی برای بار دوم در پنج ماه گذشته در مورد اسرائیل و «محو» آن احتیاط‌آمیزتر سخن گفت.

بر اساس توافق هسته‌‌ای برجام، دولت ایران امنیت اسرائیل را تضمین کرده بود، اما خامنه‌ای زیر بار نرفت و در یک سخنرانی این پیش‌بینی تهدیدآمیز را کرد که تا ۲۵ سال آینده اسرائیل نابود می‌شود. شعار محو اسرائیل از شعارهای ثابت روز قدس است. با این‌حال، رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی که در دیدار با سران قوا، جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان شرکت‌کننده در سی و سومین اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی ایراد کرد برای بار دوم در پنج ماه گذشته احتیاط‌آمیزتر سخن گفت و  «محو دولت اسرائیل» را هدف اعلام کرد.

جمعه ۲۴ آبان: خامنه‌ای در دیدار با سران قوا، جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان شرکت‌کننده در سی و سومین اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی (عکس: دفتر نشر آثار رهبر جمهوری اسلامی)

صبح جمعه ۲۴ آبان به مناسبت میلاد پیامبر اسلام، سران قوا، جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان شرکت‌کننده در سی و سومین اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی دیدار کردند. خامنه‌ای در سخنانی به جای آنکه شعار محو «اسرائیل» را تکرار کند، «محو دولت اسرائیل» را مطرح کرد:

«در بیانات امام راحل و بیانات مسئولین جمهوری اسلامی، مکرر [مسئله‌ی] "محو دولت اسرائیل" مطرح شده. این به معنای محو مردم یهودی نیست. ما با آنها هیچ کاری نداریم. این به معنای محو آن حکومت و رژیم تحمیلی است. محو رژیم صهیونیستی یعنی مردم فلسطینی که صاحبان اصلی آن سرزمین‌اند، خودشان دولت خودشان را انتخاب کنند و اراذلی مانند نتانیاهو را ازاله کنند، و این اتفاق خواهد افتاد. مثل کشور بالکان که بعد از ۶۰ سال مستقل شد و ملت به کشور خودشان برگشتند.»

رهبر جمهوری اسلامی ۱۴ خرداد سال جاری به سازمان انرژی اتمی دستور داد که در «چارچوب برجام» شرایط غنی‌سازی اورانیوم تا ۱۹۰ هزار سو را فراهم کند. همزمان در توییتر خامنه‌ای فرازی از سخنان او در سال ۹۱ منتشر شد که گفته بود:

 «اسرائیل غده سرطانی در غرب آسیا است که باید ریشه‌کن شود. این کار ممکن است و خواهد شد.»

یک روز بعد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در سفرش به اروپا با استناد به پیام خامنه‌ای در توییتر گفت:

«آیت‌الله خامنه‌ای، حاکم ایران، دو روز پیش نیت خود برای نابودی اسرائیل را اعلام کرد و دیروز نیز توضیح داد چگونه می‌خواهد این کار را بکند، با غنی‌سازی نامحدود برای تولید زرادخانه‌ای از بمب‌های اتمی. این برای ما تعجب‌آور نیست. ما اجازه نمی‌دهیم ایران بمب اتم داشته باشد.»

خامنه‌ای در واکنش به این تحولات، اظهارات نتانیاهو  را مصداق «مظلوم‌نمایی» و «دروغ» دانست و گفت جمال عبدالناصر، رهبر سابق مصر «شعار می‌داد یهودی‌ها را در دریا می‌ریزیم» اما «ما از روز اول چنین حرف‌هایی نزدیم و یک طرحی اعلام کردیم و گفتیم برای تعیین تکلیف کشور تاریخی فلسطین به مردم فلسطین مراجعه کنید.»

خامنه‌ای در سخنان جمعه ۲۴ آبان خود در جمع سفرای کشورهای اسلامی یک بار دیگر بر همین معنا تأکید کرد:

«ما طرفدار مردم و استقلال فلسطین هستیم. ما یهودستیز نیستیم. یهودی‌ها در کشور خودمان با کمال امنیت دارند زندگی می‌کنند.»

 جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی و با دستور رئیس جمهوری این کشور تاکنون در چهار گام تعهداتش در برجام را کاهش داده است. گازدهی به سانیریفیوژهای پیشرفته در تأسیسات زیرزمینی فردو آخرین گام در جهت عبور از سقف غنی‌سازی اورانیوم و سقف اورانیوم غنی‌شده بر اساس توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ است. بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که دوشنبه ۲۰ آبان / ۱۱ نوامبر همزمان با اجلاس وزیران خارجه اتحادیه اروپا منتشر شد، سطح غنی‌سازی اورانیوم ایران به ۴,۵ درصد رسیده و میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران نیز تا تاریخ ۱۲ آبان / ۳ نوامبر ۳۷۲,۳ کیلوگرم اعلام شده است. بر اساس ارزیابی کلسی داونپورت، مدیر «سیاستگذاری منع گسترش ‏جنگ افزار هسته‌ای» ایران برای دستیابی به بمب اتم به ۱۰۵۰ کیلوگرم اورانیوم نیاز دارد. تا چهار ماه آینده ذخایر اورانیوم ایران به این مقدار خواهد رسید.

پس از توافق سال ۲۰۱۵ بین ایران و گروه ۵+۱، اسرائیل اعلام کرد امنیت کشور اسرائیل برای ۲۵ سال آینده تضمین است. خامنه‌ای در پاسخ به بیانیه اسرائیل گفت:

«من به شما اول می‌گویم اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، دوم اینکه در این دوره ایران روح مبارزه و جدیت و جهاد را حفظ خواهد کرد و شما هر لحظه نگران خواهید بود.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیر

    چهل و اندی سال است که این کذاب حیله گر تفسیری در مورد این شعار نداشت! چه شده، که امروز تفسیر شعار می کند؟!؟ اگر کمی دیگر تحت فشار قرار بگیرد، قطعاً مسئولان و سران اسرائیل را در کنار امامان شیعه جای خواهد داد. مگر احمدی نژاد اینکار را نکرد؟ چاوز را جزو یاران حسین آورد(!!) و شهید خواند! نان این جماعت به حرف است، چهل سال است شعار می دهند!! ملای دو زاری در منبر بر اساس باد شکم سخن می راند، اگر مزاجش میزان بود، خدا را بنده نیست، و ادعای خدایی بر روی زمین می کند، اما در وضعیت ضعف و شکست و تحت فشار بودن، حاضر خواهد شد بر دستان ابلیس هم بوسه زند و دم تکان دهد. اساساً این دشمنی با دولت اسرائیل برای چیست زمانی که هشتاد میلیون مردم ایران از مردم فلسطین قحطی زده تر هستند، و شمار مرگ و میر و قتل و کشتار و مریضی و جنگ و...در ایران هزاران بار بیشتر از فلسطین است؟ تو اگر طبیبی، ابتدا سر خودت را درمان کن!