ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توافق در بولیوی برای پایان دادن به بحران سیاسی

رئیس سنای بولیوی که از اعضای حزب «جنبش سوسیالیسم» به رهبری مورالس است از توافق سیاسی با دولت موقت برای برگزاری انتخابات جدید خبر داد و خواهان برقراری آرامش در کشور شد.

در حالی‌که اوو مورالس همچنان در مکزیک به‌سر می‌برد، رئیس سنای بولیوی که از اعضای حزب اوست اعلام کرد که با دولت موقت بر سر برگزاری انتخابات جدید توافق کرده‌اند.

مونیکا اوا کوپا مورگا، رئیس مجلس سنای بولیوی و عضو حزب «جنبش سوسیالیسم» ـ عکس از یوتیوب

به‌گزارش خبرگزاری رویترز، مونیکا اوا کوپا مورگا، رئیس مجلس سنای بولیوی و عضو حزب «جنبش سوسیالیسم» به رهبری اوو مورالس، رئیس‌جمهوری مستعفی این کشور، پس از نشست مجلس سنا اعلام کرد که توافقی برای حرکت به سوی برگزاری انتخابات جدید به‌دست آمده است.

مونیکا اوا کوپا مورگا گفت: «امروز، روزی تاریخی است زیرا توانستیم به توافقی بین مخالفان و دولت با هدف واحد برگزاری انتخابات جدید در سریع‌ترین زمان ممکن برسیم‌ تا کشور را به سمت آرامش و دفاع از دموکراسی سوق دهیم.»

رئیس مجلس سنای بولیوی از نیروهای امنیتی بولیوی خواست تا با بومیان کشور و طرفداران مورالس رفتاری احترام‌آمیز داشته باشند. او گفت: «کشور اکنون نیازمند صلح است.»

اوو مورالس به‌دنبال اعتراضات خشونت‌آمیز مخالفان و اتهام تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ مهر / ۲۰ اکتبر، به توصیه ارتش از ریاست جمهوری بولیوی کناره‌گیری کرد و به مکزیک پناه برد. روز چهارشنبه جانینه آنی‌یس، یکی از قانونگذاران این کشور اعلام کرد که رئیس‌جمهوری موقت بولیوی است. آنی‌یس معاون دوم مجلس سنای بولیوی و از مخالفان دولت مورالس است.

آنی‌یس پیش از این ابراز تمایل کرده بود که با حزب «جنبش سوسیالیسم» ارتباط برقرار کند و از شرکت این حزب در انتخابات جدید نیز استقبال می‌کند. او در همین حال گفته است که مورالس نمی‌تواند خود را به‌عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری، معرفی کند.

اکثریت کنگره بولیوی را اعضای حزب «جنبش سوسیالیسم» تشکیل می‌دهند.

اوو مورالس چهارشنبه ۲۲ آبان / ۱۳ نوامبر، یک روز پس از ورودش به مکزیک، در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی ال پائیس گفت پارلمان باید استعفای او را بپذیرد یا آن را رد کند: «تا زمانی که چنین نشود من همچنان رئیس جمهوری هستم.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.