ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دفاع خامنه‌ای از گرانی بنزین: باید اجرا شود

خامنه‌ای از افزایش نرخ بنزین دفاع کرد و به نظامیان دستور داد: وظایف خود را انجام دهند. وزیر کشور هم گفت که برخی از معترضان شناسایی شدندو با آنها برخورد خواهد شد.

علی خامنه‌ای، رهبرجمهوری اسلامی ایران از افزایش نرخ بنزین که موجب اعتراض مردم در شهرهای مختلف شده است، حمایت کرد و معترضان را «اشرار» خواند. وزیر کشور جمهوری اسلامی هم گفت که برخی از معترضان شناسایی شدند و در موعد مقرر با آنها برخورد خواهد شد.

معترضان به گرانی بنزین در برخی شهرها مسرهای رفت و آمد را با آتش زدن لاستیک یا توقف خودروها مسدود کردند.

به گزارش خبرگزاری‌های رسمی جمهوری اسلامی ایران، علی خامنه‌ای صبح یکشنبه ۲۶ آبان در جلسه درس خارج فقه، افزایش قیمت بنزین را «تصمیم سران قوا به پشتوانه کارشناسی» دانست و گفت: این تصمیم «طبعا باید اجرا شود».

خامنه‌ای با اذعان به اینکه برخی مردم از افزایش نرخ بنزین «نگران و ناراحت می شوند» و  یا این تصمیم «به ضرر آنهاست»، همانند گذشته معترضان را «اشرار» خوانده و گفت: «تخریب و آتش زدن کار مردم نیست کار اشرار است».

او از مسئولان خواست «مراقب باشند» و خطاب به نیروهای نظامی و امنیتی که به گفته او «حافظ امنیت هستند» هم گفت که «وظایف خود را انجام دهند».

علی خامنه‌ای با بیان اینکه «گرانی برای مردم مشکلات زیادی ایجاد می‌کند»، گفت که «در تلویزیون دیده است که مسئولان گفتند مراقبت می کنند که این افزایش قیمت بنزین به افزایش قیمت دیگر کالاها منجر نشود، این مراقبت کاملاً لازم است».

اعتراضات به افزایش نرخ بنزین از بامداد جمعه ۲۴ آبان در شهرهای مختلف ایران آغاز شد. برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طرحی خواستار توقف اجرای افزایش نرخ بنزین شده‌ بودند. این طرح صبح امروز پس از اظهارات علی خامنه‌ای از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شد.

براساس گزارش‌های تایید نشده در جریان اعتراضات که جمعه و شنبه ادامه یافت دستکم ۱۵ تن در نقاط مختلف ایران کشته شدند. مقام‌های دولتی اما تنها کشته شدن یک تن در سیرجان را تائید کرده‌اند.

معترضان در برخی از شهرها ساختمان بانک‌های دولتی، ایستگاه پلیس و برخی از امکان دولتی را به آتش کشیدند.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه ۲۵ آبان در شبکه دو تلویزیون دولتی ایران گسترده بودن اعتراضات مردمی همراه با آتش زدن چند ساختمان  و ایجاد اخلال در رفت و آمد شهری را تایید کرد.

رحمانی فضلی گفت که نیروهای امنیتی و نظامی ایران «تا کنون با مدارا» رفتار کرده‌اند تا به گفته او «موجب ناراحتی مردم نشوند».

او اما در ادامه گفت: در صورتی که اعتراضات ادامه پیدا کند، «خویشتن داری نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی پایان می یابد و ناگزیر هستند وظایفاشان را انجام دهند».

رحمانی فضلی به نقل از دادستان کل جمهوری اسلامی مدعی شد که خیلی از معترضان «شناسایی شده‌اند».

او سپس معترضان را که به گفته او به اموال عمومی یا خصوصی  خسارت وارد کرده‌اند را به برخورد در موعد مقرر تهدید کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.