ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افغانستان: با آغاز مجدد بازشماری، ۱۳۷ هزار رای مشکوک معتبر شناخته شد

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت بازشماری آرا در سایر ولایت‌های کشور یکشنبه از سر گرفته می‌شود.

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان گفته است که این کمیسیون با ستادهای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری که بازشماری آرا را تحریم کرده بودند، به توافق رسیده است. به گفته حوا علم نورستانی، ۱۳۷ هزار رای که پیشتر محل بحث بود، اکنون معتبر شناخته می‌شود.

اعلام نتایج اولیه اتخابات افغانستان تا کنون سه بار به تاخیر افتاده است./ عکس از آرشیو

حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در کنفرانس خبری یکشنبه ۱۷ نوامبر/ ۲۶ آبان گفت که بازشماری آرا در سایر ولایت‌های کشور یکشنبه از سر گرفته می‌شود.

نورستانی تصریح کرد که کمیسیون مستقل انتخابات و نامزدهای معترض بر سر فرایند بازشماری به توافق رسیده اند.

این در حالی است که به گزارش ۸صبح، تیم‌های انتخاباتی معترض در پایان روز گذشته گفت‌وگوها با کمیسیون انتخابات را بی‌نتیجه دانستند. آنها پیش‌تر هشدار داده بودند که در صورت نرسیدن به خواسته‌های «قانونی»‌ خود، اجازه آغاز روند بازشماری و تفتیش آرا را نخواهند داد.

بازشماری نزدیک به هشت هزار رای هفته گذشته آغاز شد اما کمیسیون انتخابات به خاطر اعتراض تیم‌های معترض انتخاباتی از این کار باز ماند.

نامزدهای انتخابات استدلال کرده اند که نزدیک به ۳۰۰ هزار رای تایید شده، به لحاظ بایومتریک قابل تایید نیستند، و نباید در فرایند بازشماری آرا لحاظ شوند.

نورستانی امروز گفت که کمیسیون مستقل انتخابات فقط آرای بایومتریک را معتبر می‌داند.

شرکت آلمانی درمالوگ که دستگاه‌های بیومتریک انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را ارائه داده است. این شرکت ۱۳۷ هزار رای را نیز به دلیل برخی ابهامات قرنطینه کرده بود که اکنون کمیسیون انتخابات افغانستان آنها را معتبر شمرده است.

او با این حال گفت که ۱۳۷ هزار مورد از آرا که پیشتر «قرنطین شده» بااعتبار است، و در صورتی که ۷۹ هزار و ۸۴۳ رای خارج از وقت نیز مشکلی نداشته باشد، معتبر دانسته می‌شوند.

رئیس کمیسیون انتخابات در کنفرانس خبری امروز از مردم افغانستان به خاطر بردباری آنها در مورد تاخیر در اعلام نتایج انتخابات قدردانی کرد.

نورستانی دلیل این تاخیر را فرایند بازشماری آرا و مخالفت تیم‌های انتخاباتی دانست.

اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان که ۶ مهر (میزان) برگزار شد، تا کنون سه بار به تاخیر افتاده است.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با این حال وعده داد که نتایج اولیه در سریعترین زمان ممکن و پس از پایان فرایند بازشماری اعلام خواهد شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.