ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معترضان عراقی سومین پل منتهی به منطقه سبز بغداد را اشغال کردند

معترضان در بغداد سه پل اصلی را در کنترل خود گرفته اند. علاوه بر پل احرار، پل جمهوریه از ۲۵ اکتبر و پل سنک از شنبه ۱۶ نوامبر در اختیار آنهاست. همگی این پل‌ها به منطقه سبز ختم می‌شوند.

بزرگ‌ترین اعتراض‌های ضددولتی پس از سقوط صدام حسین در عراق هنوز ادامه دارد. معترضان عراقی بار دیگر سومین پل منتهی به منطقه سبز بغداد، پایتخت را به کنترل خود درآوردند.

معترضان بر پل سنک ــ عکس: SABAH ARAR / AFP

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، معترضان عراقی توانسته‌اند یکشنبه ۱۷ نوامبر / ۲۶ آبان پل احرار در مرکز بغداد را اشغال کنند. اما نیروهای امنیتی با استفاده از گاز اشک‌آور و نارنجک‌های صوتی اجازه عبور از پل را به معترضان ندادند.

معترضان با استفاده از سطل‌های آشغال، کابینت‌های قدیمی و ورق‌های فلزی روی پل سنگربندی کرده اند و آن را ترک نمی‌کنند. پیش از این حدود دو هفته پیش پلیس معترضان را از این پل بیرون رانده بود.

بدین ترتیب معترضان در بغداد سه پل اصلی را در کنترل خود گرفته اند. علاوه بر پل احرار، پل جمهوریه از ۲۵ اکتبر و پل سنک از شنبه ۱۶ نوامبر در اختیار آنهاست.

همگی این پل‌ها به منطقه سبز ختم می‌شوند؛ جایی که سفارتخانه‌های خارجی و ساختمان‌های دولتی در آن مستقر است.

همزمان شبکه‌های خبری اسکای نیوز و المیادین از اصابت سه راکت به منطقه سبز بغداد خبر داده اند. گزارشی از قربانیان احتمالی منتشر نشده است.

در بصره نیز یکشنبه ۲۶ آبان / ۱۷ نوامبر اعتراض‌ها ادامه یافت. معترضان لاستیک خودروها را آتش زدند و برخی جاده‌ها را مسدود کردند.

پلیس عراق اعلام کرده که جاده‌های بصره را بازگشایی کرده است.

اعتراض‌ها از اوایل ماه گذشته میلادی در بغداد و مناطق جنوبی همچون بصره و کربلا و نجف آغاز شد. تا کنون بیش از ۳۰۰ تن در این اعتراض‌ها به فرقه‌گرایی حکومتی، فقر، وابستگی به قدرت‌های خارجی (از جمله ایران) و ناتوانی دولتی در خدمات‌رسانی اولیه کشته شده اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.