ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک نماینده مجلس: شهر شوش در اثر اعتصاب نیشکر هفت‌تپه تعطیل شده

راضی نوری در ارتباط با اعتصاب نیشکر هفت‌تپه به وزیر کار هشدار داد: «تا کی باید شاهد سکوت شما و عدم انعکاس آن به هیات دولت و کمک به حل مشکل باشیم؟»

کارگران کارخانه نیشکر هفت‌تپه که در اعتراض به عدم تحقق مطالباتشان دست به اعتصاب زدند روز سه‌شنبه ۲۸ آبان نیز مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند. به گفته‌ی نماینده شوش در مجلس، این شهر به دلیل اعتصاب و تجمع کارگران مقابل فرمانداری تعطیل شده است.

تجمع ۲۸ آبان ۹۸ کارگران نیشکر هفت‌تپه مقابل فرمانداری شوش- عکس: ایرنا

امروز سید راضی نوری، نماینده شوش در مجلس در ارتباط با اعتصاب نیشکر هفت‌تپه از تریبون مجلس به وزیر کار تذکر داد و گفت: «آیا می‌دانید به خاطر این اعتراضات شهر شوش به تعطیلی کشیده شده است؟ تا کی باید شاهد سکوت شما و عدم انعکاس آن به هیات دولت و کمک به حل مشکل باشیم؟»

کارگران اعتصابی نیشکر هفت‌تپه در چند روز اخیر تجمع خود را به مقابل فرمانداری شوش منتقل کرده‌اند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تعداد کارگرانی را که امروز مقابل فرمانداری شوش تجمع کرده بودند، حدود پانصد تن اعلام کرده و درباره مطالبات آن‌ها تنها به تعویق سه ماه دستمزد اشاره کرده است. ایرنا به نقل از اسدبیگی مالک خصوصی کارخانه وعده کرده است حقوق معوقه کارگران تا آخر ماه پرداخت شود. این در حالی است که یکی از خواست‌های کارگران خلع ید از اسدبیگی است.

دور تازه اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه از یازدهم آبان امسال پس از آنکه وعده‌های مسئولان دولتی به آنها محقق نشد، از سرگرفته شد.

کارگران نیشکر هفت‌تپه خواستار خلع ید از امید اسدبیگی مالک خصوصی شرکت و واگذاری آن به دولت تحت نظارت کارگران، بازگشت به کار تمامی کارگران اخراج شده، و پایان پرونده سازی برای کارگران است.

مالک کارخانه نیشکر هفت‌تپه ۳۱ شهریور امسال ۲۰ تن از کارگران را تحت عنوان «پایان قرارداد» اخراج کرد. تحصن و تجمع کارگران موجب بازگشت به کار ۱۷ تن از کارگران اخراج شده شد، با این حال با بازگشت سه تن از کارگران از جمله به کار محمد خنیفر که در دادگاه انقلاب به پنج سال زندان محکوم شده است موافقت نشده است.

نماینده شوش در جلسه امروز مجلس خواهان اعزام کارگروه ویژه‌ای از سوی دولت برای رسیدگی به وضعیت نیشکر هفت‌تپه شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.