ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام پیروزی خامنه‌ای بر معترضان: دشمن را عقب زدیم

رهبر جمهوری اسلامی در پنجمین روز اعتراضات در بیش از ۱۰۰ شهر کشور معترضان را با دشمنی اشغالگر یکسان دانست.

رهبر جمهوری اسلامی در پنجمین روز اعتراضات در بیش از ۱۰۰ شهر کشور، معترضان را با دشمنی اشغالگر یکسان دانست.

آثار کشتار در مریوان (عکس: توییترِ معترضان)

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی شامگاه سه‌شنبه ۲۸ آبان در پنجمین روز اعتراضات در ایران، در دیدار با گروهی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی گفت:

«دوستان و هم دشمنان بدانند ما در عرصه‌ جنگ نظامی و سیاسی و امنیتی دشمن را عقب زدیم؛ همین کارهای این چند روز کارهای امنیتی بود، مردمی که نبود. در عرصه‌های مختلف دشمن را عقب زدیم و به‌توفیق الهی در عرصه‌ جنگ اقتصادی هم به‌طور قاطع دشمن را عقب خواهیم زد.»

اعتراضات سراسری در ایران در واکنش به افزایش ۳۰۰ درصدی نرخ بنزین جمعه گذشته در اهواز آغاز شد و به زودی به بیش از ۱۰۰ شهر بزرگ و کوچک ایران سرایت کرد. عفو بین‌الملل سه‌شنبه ۲۸ آبان / ۱۹ نوامبر در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که بر اساس گزارش‌هایی که دریافت کرده است «دست‌کم ۱۰۶ معترض در ۲۱ شهر ایران کشته شده‌اند.»

حسین شریعتمداری، نماینده ولی‌فقیه در موسسه کیهان در سرمقاله روز سه‌شنبه خود در مقاله‌ای با تیتر دوپهلوی «حقی که خوب ادا نشد» سرکوب و کشتار معترضان در پنج روز گذشته را با جنگ جمل مقایسه کرد و نوشت:

«ولی ما! خروش برنمی‌داریم، مگر آنکه دست به عمل می‌زنیم و نمی‌باریم، مگر آنکه سیل جاری می‌کنیم. قلع و قمع این اراذل و اوباش نیز به آسانی ممکن است.»

خامنه‌ای در ادامه سخنانش منکر «نظام تبعیض» در جمهوری اسلامی شد و صرفاً تحریم‌ها را عامل بحران اقتصادی و شکاف طبقاتی کنونی و گسترش فلاکت در جامعه دانست:

«نوع نگاه نظام اسلامی به ثروت با نوع نگاه حکومت‌ها و سیستم‌های مادی -چه نظام سرمایه‌داری و لیبرالی، و چه نظام مارکسیستی و سوسیالیستی- تفاوت دارد. در اسلام مساوات به معنای سوسیالیستی‌اش معنی ندارد اما برخورداری عمومی بله.»

رهبر جمهوری اسلامی یک بار دیگر «تولید داخلی» برای برون‌رفت از بحران توصیه کرد و با گوشه‌چشمی به دولت روحانی گفت:

«من از بُن دندان معتقدم که علاج و کلید حل مشکلات کشور عبارت است از ترویج تولید داخلی. آن کسانی که در مورد تولید یا رونق اقتصادی کشور به جای دیگری چشم می‌دوزند، [بدانند] راه این است.»

شاخص جینی یا ضریب جینی  معمولاً به عنوان شاخصی از بالا بودن اختلاف طبقاتی و نابرابری درآمدها در نظر گرفته می‌شود.  مرکز آمار ضریب جینی سالانه خانوارهای کل کشور در سال ۱۳۹۷ را  ۴۰۹۳, ۰ واحد اعلام کرده است. در سال ۱۳۵۴ ضریب جینی در ایران به رقم بی‌سابقه ۰,۵ واحد رسیده بود که انقلاب اتفاق افتاد.

خامنه‌ای یکشنبه گذشته در نخستین واکنش خود به اعتراضات، با حمایت از تصمیم فراقانونی «سران قوا» برای افزایش قیمت بنزین، اعتراضات را «کار اشرار، کینه‌ورزان و انسان‌های ناباب» جلوه داد.

بر اساس خبرهای رسیده و تأیید نشده، ابعاد سرکوب در حصر اینترنت بسیار وسیع بوده است. برخی شاهدان گفته‌اند که تنها در شهریار ۷۰ نفر کشته شده‌اند. بر اساس همین گزارش‌ها لباس شخصی‌ها با سلاح کمری معترضان را از پشت سر هدف قرار می‌دادند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمله به دفاتر ائمه جمعه و ۹حوزه علمیه در شهرهای مختلف

    حمله به دفاتر ائمه جمعه و ۹حوزه علمیه در شهرهای مختلف از جمله در: ▪️دفتر امام جمعه #یزد ▪️دفتر امام جمعه #شیراز ▪️دفتر امام جمعه بندر امام خوزستان ▪️مدرسه علمیه امام مهدی در شهر #اهواز ▪️مدرسه علمیه زنان کوثر در #فردیس #کرج ▪️حوزه علمیه زینبیه #اصفهان ▪️مدرسه علمیه صالحیه مکتب الصادق #کازرون ▪️مدرسه علمیه خاتم الانبیاء #شیراز

  • چهارمین روز اعتراضها

    مردم معترض در چهارمین روز اعتراضها، ماشین پلیس را در خیابان ولیعصر تهران واژگون کردند.

  • گزارشی از شیراز

    گزارشی از شهر شیراز بخشهای زیادی از شهر در دست مردم است.

  • vpn

    قابل توجە از طریق برنامە vpn می توانید از ایران بە اینترنت دسترسی پیدا کنید ولی باید وایفای ثابت یا همان خانگی داشتە باشید با سیمکارت نمی توانید وصل شوید . بە خانوادە و دوستان خود خبر بدهید کە این برنامە را از نرم افزار فروشیها یا خدمات کامپیوتری تهیە کنند . هر vpn تاریخ مختص بە خودش را دارد معمولا بعد از یک هفتە دە روز یک بار IP عوض می شود سعی کنید قبل از اینکە زمانش تمام شود نسخە جدیدشرا تهیە کنید کافیە یک فایل ۱۰ کیلوبایتی را دانلود کنید ما تلاش می کنیم بە محض اینکە IPجدید را دریافت کردیم در کانال نشر دهیم.

  • کردستان

    مردم قهرمان اقلیم کردستان در حمایت از مبارزات مردم کردستان و ایران روز جمعه در شماری از شهرهای اقلیم تظاهرات و تجمع خواهند کرد.

  • اعتصاب در #مریوان

    اعتصاب در #مریوان چهارشنبه ۲۹ آبان ۹۸ تمام مغازەهای شهر مریوان بستە شدەاند. جهت تداوم اعتراضات همین امروز #شوراهای_هماهنگی_اعتصابات در دانشگاهها و محل کار #شوراهای_هماهنگی_سازماندهی_اعتراضات در محله ها و شهرها ایجاد شوند. #اعتراضات_سراسری #نه_به_جمهوری_اسلامی #IranProtest ✊جمهوری اسلامی، نمیخوایم نمیخوایم

  • پیام به خامنه ای

    40 ساله خون گریستیم بسه دیگه می ایستیم

  • nader

    دیدبان انرژی هسته ای سازمان ملل در آخرین گزارش خود پیرامون برنامه هسته ای حکومت ایران که اخیرامنتشر شد، گفت در تاسیسات اعلام نشدهٔ این کشور ذرات اورانیوم کشف کرده است!.

  • آخوند باید گم بشه!

    ای جانور تریاکی قزمیت, مگر همین مزخرفات را در دههء شصت بعد از کشتار هزاران زندانی سیاسی دفاع نگفتی؟ سال ۷۸ بعد از سرکوب دانشجویان هم همین خزعبلات را تکرار نکردی؟ سال ۸۸ بود که گفتی "فتنه" شکست خورد. بعد از آن هم مگر همین دو سال پیش نبود که زِر زِر میکردی "شتر در خواب بیند پنبه دانه!" حالا هم مانند یک کره خر, حمار نفهم دوباره همان خالی بازیها و خالی بندیها. مجسمهء بلاهت نمیبینی که هر دفعه خیزش ها و قیام ها علیه جمهوری جهنمی اسلامی سنگین تر, توده ای تر و رادیکال تر می شود. چشم شما روشن که این دفعه علاوه بر مردم ایران, مردم عراق و لبنان نیز به صف مخالفان ج.ا. پیوسته اند. ای ابله کور, هنوز در بیش از ۱۰۰ شهر کشور هر شب و روز صحبت کوکتل مولوتف و سرنگونی نظام است. جنوب شیراز کاملا در دست مردم است. کل شهر شوش در اعتصاب است و اهواز نیز به زودی به شوش می پیوندد. تمامی شهرهای کردستان و آذربایجان هنوز هر روز درگیری است. مردک منقلی نفهم, این امت پست فطرت حزب الله هنوز در خود تهران از پس محله های جنوب شهر برنیامده. حالا انقدر زِر زِر کن تا جون از مخرج افیونی ات درآد! تمامی شما پست فطرتان جنایتکار, متهمان درجه اول, به زودی در دادگاه انقلاب مردم ایران حساب پس خواهید داد. دیدار ما به آن روز نه چندان دور. "توپ, تانک, فشفشه آخوند باید گم بشه!"

  • امیر راست گفتار

    اقای خامنه ای من باور نمیکنم که شما به جادو یا طلسمی دست یافته باشی که خارج از معیارهای معمول روزگار باشد " تاریخ میگوید هر کسیکه در طول تاریخ سعی کرد که مسیر تاریخ را عوض کند مصداق کسیست گر پف کند ریشش بسوزد " حالا کی گفته تموم شده که شما ذوق زده شدی؟ اصلا این رو شما نباید بگی " اینو کسانی باید بگن که جگر شروع کردنش رو هم داشتند نه شما که مفعول واقع شدی" دشمن رو عقب زدیم ! دشمن کی بود ؟ مردم ایران؟ اونها که صاحبان اصلی این سرزمین هستند و از روی معرفتشون به کربلا هم احترام میگذارند اما درخواست زیادیست که کسی پیدا شود مثل شما که درخواست کوچولوش از مردم ایران سروجان دادن در راه کربلاباشد! بقول اقای بازرگان که خدا رحمتش کند میگفت فرق من با اقای خمینی در این است که من اسلام را برای ایرا ن میخواهم ایشان ایران را برای اسلام! وقتی من بعینه میبینم که شما اشکارا قوانین قران را زیر پا میگذارید به پشتوانه عمامه اتان کدام عقل سلیمی به این کفر ورزیدن نام اسلام میدهد و شما را بعنوان نشانه خدا قدر مینهد؟ تمام کائنات را خدا به سجده در مقابل انسان وادار کرد و مقام انسان را ستود و به خودش افرین گفت به این خلقت خارق العاده " همانها که شما خونشان را به پای بتهایتان میریزید و قربانی میکنید! اقای خامنه ای قدرت بت است و خیلیها در دنیا منجمله شما انرا در خلوتتان میپرستید" ایا الهامی به شما از جانب غیب میرسد؟ این مقدس بازی دیگر چه صیغه ایست؟ کی ما از شر خرافات خلاص میشویم؟

  • فرج سرکوهی

    رجز می‌خواند، طبل پیروزی می‌زند، مردم را «دشمن» خطاب می‌‌کند اما نمی‌داند و نخوانده‌ است در تاریخ‌ها و ندیده‌است در آینه زمان که آن «پیروزی» که با سرکوب و کشتن و زندانی کردن و شکنجه مردمان به دست آید، شکست است، آن که باد سرکوب می‌کارد توفان انقلاب درو می‌کند, آن که مردم را «دشمن» می‌خواند در بستر مرگ سیاه نفس‌های آخر را می‌کشد. کور و کر است. نمی‌بیند و نمی‌شنود برق و صدای توفان حق‌خواهی مردمان را. در تاریخ‌ها نخوانده‌ است و نمی‌داند که خون بر زمین ریخته مردمان تاریخی است که سرانجام مرگ سیاه قدرت و ستمکاری او را از هم اکنون نوشته‌است. پی نوشت. خامنه ای گفته "در عرصه سیاسیی امنیتی دشمن را عقب راندیم "

  • reza

    نوع نگاه کردن اسلام به ثروت همانا دست در جیب مردم کردن و نوع دادرسی به اعتراضات مردمی متلاشی کردن مغز آنان با گلوله از پشت سر! خمینی شهریور ۱۳۵۷: حالا اگر این ملت میگوید ما این رژیم را نمیخواهیم جواب آن گلوله و کشتار مردم است!؟ خوشبختانه نقاب از چهرهء اسلام عزیز کنار زده شد روسپی نامردمان در کار گرم رو آزادگان در بند.