ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله اسرائیل به مواضع سپاه پاسداران در سوریه

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در پاسخ به حملات موشکی از مناطق جنگی سوریه، سلسله حملات هوایی را به مواضع سپاه قدس در سوریه انجام داده است. سوریه این حملات را تأیید کرد.

ارتش اسرائیل می‌گوید چندین موضع نیروهای سپاه قدس ایران در سوریه را مورد هدف قرار داده است. به‌گفته اسرائیل این حملات در پاسخ به حملات موشکی از خاک سوریه به قلمرو اسرائیل انجام شده است.

عکس: آرشیو

ارتش اسرائیل چهارشنبه ۲۹ آبان / ۲۰ نوامبر اعلام کرد که «حملات گسترده‌ای» را به مواضع ارتش سوریه و نیروهای وابسته به ایران انجام داده است.

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است که هواپیماهای جنگنده نیروهای دفاعی این کشور ده‌ها هدف نظامی نیروی سپاه قدس ایران و نیروهای مسلح سوریه از جمله موشک‌های زمین به هوا، پایگاه‌های نظامی و انبارهای سلاح را مورد هدف قرار داده‌اند.

این حملات در طول شب گذشته انجام شده و در پاسخ به حملات موشکی بوده است که روز قبل از خاک سوریه به اسرائیل صورت گرفته است. ایران از رژیم سوریه و نیروهای دولتی این کشور حمایت می‌کند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در واکنش به حملات شب گذشته ارتش این کشور به سوریه گفت: «هر کس که به ما حمله کند ما نیز به او حمله می‌کنیم. کاری که شب گذشته علیه مواضع نظامی نیروهای قدس سپاه پاسداران و ارتش سوریه انجام دادیم.»

جاناتان کونریکوس، سخنگوی ارتش اسرائیل به خبرگزاری فرانسه گفت: «این حمله کوتاه و بسیار شدید بود. هدف اصلی ساختمان شیشه‌ای واقع در منطقه نظامی فرودگاه بین‌المللی دمشق بود. این ساختمان اصلی است كه در اختیار سپاه پاسداران قرار دارد و از آن برای هماهنگی حمل و نقل تجهیزات نظامی از ایران به سوریه و فراتر از آن استفاده می‌شود.»

ارتش اسرائیل همچنین به دولت سوریه هشدار داد و گفت: «ما رژیم سوریه را مسئول تمام عملیاتی که از خاک این کشور انجام می‌شود می‌دانیم و نسبت به حملات بیشتر علیه اسرائیل هشدار می‌دهیم. ما همچنان قاطعانه و تا زمانی که لازم باشد علیه حضور ایران در سوریه عمل خواهیم کرد.»

رسانه‌های سوریه نیز از سلسله انفجارهای شب گذشته در اطراف دمشق خبر داده‌اند. به‌گزارش این رسانه‌ها، پدافند هوایی سوریه «چندین هدف» را بمباران کرده است. خبرگزاری دولتی سانا گفته است که این حملات احتمالاً از «خاک لبنان و مناطق فلسطینی» صورت گرفته است. اسرائیل حملات خود را بیشتر با هواپیما‌هایی که بر فراز لبنان پرواز می‌کنند انجام می‌دهد.

روز سه‌شنبه ۲۸ آبان / ۱۹ نوامبر سامانه دفاع موشکی اسرائیل چهار موشک شلیک شده از خاک سوریه «توسط عناصر ایرانی» به سمت شمال اسرائیل را رهگیری کرد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز از حملات تلافی‌جویانه اسرائیل با پنج موشک به جنوب دمشق خبر داد.

ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرده که هیچ کدام از موشک‌های شلیک‌شده از خاک سوریه به اهداف خود در خاک اسرائیل اصابت نکرده‌اند.

این نخستین بار نیست که ارتش اسرائیل مواضع سپاه پاسداران در خاک سوریه را مورد حمله قرار می‌دهد. ارتش این کشور بارها دست به‌چنین حملاتی زده است و تاکنون چندین نفر از افراد سپاه پاسداران در این حملات کشته شده‌اند. جمهوری اسلامی اما هیچ‌گاه از این حملات سخنی نگفته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.