ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برنی سندرز: دولت ایران به خشونت علیه معترضان پایان دهد

سناتور دموکرات و یکی از نامزهای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا هم‌صدا با سازمان ملل خواهان پایان دادن به خشونت‌ها در ایران شد.

برنی سندرز، سناتور دموکرات از دولت ایران خواست به قطع اینترنت و خشونت علیه معترضان پایان دهد.

برنی سندرز

برنی سندرز، سناتور دموکرات و یکی از نامزهای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا سه‌شنبه ۲۹ آبان با انتشار پیامی در توییتر در حمایت از اعتراضات مردمی در ایران نوشت: «همه مردم دارای حق اعتراض برای آینده‌ای بهترند. از دولت ایران می‌خواهم به قطع اینترنت و خشونت علیه معترضان پایان دهد.»

— Bernie Sanders (@SenSanders) November 20, 2019

همزمان، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد تأیید کرد که نیروهای سرکوبگر در مقابله با معترضان ایرانی از گلوله جنگی استفاده می‌کنند. در همان حال به دلیل قطعی تقریباً کامل اینترنت، ابعاد کشتار هنوز کاملاً مشخص نشده. بر اساس گزارش‌ها، کشته‌شدگان در اعتراضات شش روز گذشته، شبانه، بی‌سر و صدا دفن می‌شوند.

شیرین عبادی در نامه‌ای از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواسته است که فوراً به قطع اینترنت جهانی و سرکوب اعتراضات اعتراض کند:

«قطع شبکه جهانی اینترنت با انگیزه سیاسی، حق آزادی بیان و آزادی اجتماعات ایرانیان را ضایع می‌کند. این امر همچنین مانع برقراری ارتباط معترضان با یکدیگر و سایر نقاط جهان می‌شود و سبب می‌شود آنها بیشتر در معرض خشونت نیروهای امنیتی قرار بگیرند. به همین دلیل ما از شما می‌خواهیم به عنوان دبیر کل سازمان ملل متحد از مقام‌های جمهوری اسلامی بخواهید فوراً قطع اینترنت جهانی و سرکوب وحشیانه معترضان به گران شدن سوخت را متوقف کنند.»

روز گذشته سخنگوی سازمان ملل  اعلام کرد که آنتونیو گوترش دبیرکل با نگرانی روند سرکوب اعتراضات در ایران را دنبال می‌کند. استفان دوجاریک بر حق راهپیمایی آزادانه مردم تأکید کرد:

«ما یک چارچوب حقوق بشری داریم که بین آزادی راهپیمایی مردم و احترام به حقوق دیگران از جمله تمایل مردم برای ادامه زندگی، تعادل برقرار کرده است. اما موضوع اصلی این است که مردم حق راهپیمایی آزادانه دارند.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.