ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیشکر هفت‌تپه به دستور مدیرعامل «تا اطلاع ثانوی» تعطیل شد

مدیرعامل مجتمع نیشکر هفت‌تپه برای شکستن اعتصاب کارگران، با صدور بخشنامه‌ای این کارخانه را «تا اطلاع ثانوی» تعطیل کرد. این در حالی است که کارگران سه ماه است حقوق نگرفته‌اند.

مدیرعامل مجتمع نیشکر هفت‌تپه برای شکستن اعتصاب کارگران، با صدور بخشنامه‌ای این کارخانه را «تا اطلاع ثانوی» تعطیل کرد. کارگران معترض سه ماه است حقوق نگرفته‌اند. بازگشایی مجتمع به پایان اعتصاب کارگران منوط شده است.

کارگران نیشکر هفت‌تپه مقابل فرمانداری شوش، تجمع ۲۸ آبان ۹۸ ــ عکس: ایرنا

امید اسدبیگی، سرپرست کارخانه در ارتباط با این بخشنامه گفته است شرکت پولی برای پرداختن حقوق کارگران ندارد. او علت تصمیم به تعطیلی مجتمع را اعتصاب کارگران اعلام کرده و افزوده تنها نیروهای حراست حق ورود به مجتمع را دارند.

اسد بیگی به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) گفته است: «اعتراضات و اعتصابات کارگران باعث شد کار انجام نشود و متاسفانه نتوانستیم تولید داشته باشیم. از کارگران خواستیم بگذارید تولید صورت بگیرد بعد مزایا پرداخت شود اما متاسفانه یک عده‌ای نمی‌گذارند کار پیش برود.»

او درباره زمان بازگشایی شرکت گفته است تا زمانی که اعتصاب پایان نیافته مجتمع تعطیل است و حقوق کارگران نیز پرداخت نخواهد شد.

دور جدید اعتصاب کارگران نیشکرهفت‌تپه از دوازدهم آبان با خواست خلع ید از مالک خصوصی شرکت، بازگشت به کار کارگران اخراجی، پرداخت مطالبات معوقه و پایان دادن به پرونده سازی امنیتی برای کارگران آغاز شد و در روزهای گذشته به تجمع کارگران مقابل فرمانداری شوش انجامید.

نماینده شوش در مجلس روز چهارشنبه ۲۸ آبان در اراتباط به بی‌توجهی مسئولان به وضعیت نیشکر هفت‌تپه به وزیر کار تذکر داد و اعلام کرد شهر شوش در اثر اعتصاب کارگران تعطیل شده است.

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.