ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مراسم خانه کارگر قزوین به دلیل «ناآرامی‌های اخیر» لغو شد

درست یک روز پس از آن که خامنه‌ای رهبر حکومت اسلامی پیروزی «نظام» بر معترضان به گرانی بنزین اعلام کرد، تشکل دولتی «خانه کارگر» ناگزیر شد مراسمی را که قرار بود به مناسبت سال‌روز تصویب قانون در قزوین برگزار شود، به دلیل «ناآرامی‌های اخیر در کشور» لغو کند.

درست یک روز پس از آن که خامنه‌ای رهبر حکومت اسلامی پیروزی «نظام» بر معترضان به گرانی بنزین را اعلام کرد، تشکل دولتی «خانه کارگر» ناگزیر شد مراسمی را که قرار بود به مناسبت سال‌روز تصویب قانون کار در قزوین برگزار شود، به دلیل «ناآرامی‌های اخیر در کشور» لغو کند.

اعتراضات سراسری در ایران ـ آبان ۱۳۹۸

خبرگزاری حکومتی کار ایران (ایلنا) در ارتباط با لغو مراسم قزوین به نقل از عیدعلی کریمی دبیر اجرایی خانه کارگر این استان نوشت:

«قرار بود سخنران مراسم گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار با استاندار قزوین باشد اما به دلیل ناآرامی‌های اخیر در کشور این مراسم از سوی نیروهای امنیتی لغو شد.»

به نوشته ایلنا، این مراسم اما در چند شهر دیگر از جمله در تهران و رشت برگزار شده است.

علیرضا محجوب، دبیر کل خانه کارگر هم در مورد اجتماع تهران که در دفتر خانه کارگر برگزار شد گفته است این مراسم قرار بود جلوی کارخانه‌ها برگزار شود اما «شرایط کشور و برهم ریختن آب و هوا» مانع شده است. محجوب گفت:

«ما امروز قصد نداشتیم در اینجا جمع شویم بلکه می‌خواستیم مقابل کارخانه‌هایی که به واسطه خصوصی‌سازی تعطیل شده‌اند، جمع شویم اما شرایط کشور و برهم ریختن آب و هوا اجازه چنین کاری را ندادند.»

ایلنا گزارشی از مراسم تهران منتشر کرده که در آن مسئولان خانه کارگر در سخنان خود و نیز در قطعنامه مراسم به معترضان به گرانی بنزین تاخته‌اند.

در قطعنامه مراسم تهران، در عین حال که به افزایش بهای بنزین انتقاد شده، از اعتراضات مردم بعنوان «اغتشاشات برخی سودجویانی که تحت حمایت کشورهای بیگانه هستند» یاد شده و از «مردم» خواسته شده است با شرکت در انتخابات مجلس در اسفند امسال «پاسخ دندان‌شکنی به کشورهای بیگانه» بدهند.

جمعه ۲۵ آبان در پی افزایش ناگهانی بهای بنزین سهمیه‌بندی به ۱۵۰ درصد قیمت قبلی و سه برابر شدن قیمت بنزین آزاد مردم در بیش از صد شهر ایران به خیابان آمدند. به گزارش امنستی دست‌کم ۱۰۶ تن در این اعتراضات توسط ماموران امنیتی و انتظامی حکومت به قتل رسیده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سهیل بشردوست

    اینترنت که قطعه، فیلم های جسته و گریخته ای هم که میرسه قیامت رو نشون میده تو شهرها، مسابقه های فوتبال و گردهم آیی های عادی هم لغو می کنن، انقدر تابلو هستند این کودن ها که می خوان همه چیزرو آروم نشون بدن!