ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهادت سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا علیه ترامپ

ساندلند اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا کمک‌های نظامی ایالات متحده به جمهوری اوکراین را به اعمال فشار علیه جو بایدن، رقیب انتخاباتی‌اش مشروط کرده است.

 از یک هفته پیش تاکنون جلسات علنی استماع کنگره آمریکا برای پیشبرد روند تحقیقات استیضاح رئیس جمهوری آمریکا برگزار می‌شود. گوردون ساندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا علیه ترامپ شهادت داد. ساتلند اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا کمک‌های نظامی ایالات متحده به جمهوری اوکراین را به اعمال فشار علیه جو بایدن، رقیب انتخاباتی‌اش مشروط کرده است.

کنگره آمریکا 

مجلس نمایندگان آمریکا، پنج‌شنبه ۹ آبان / ۳۱ اکتبر با ۲۳۲ رأی موافق در برابر ۱۹۶ رأی مخالف با ادامه تحقیقات رسمی درباره استیضاح دونالد ترامپ موافقت کرد. این تحقیقات درباره مکالمه تلفنی دونالد ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین است که در جریان آن ترامپ از زلنسکی خواسته بود در ازای کمک‌های مالی، اطلاعاتی درباره جو بایدن، یکی از نامزدهای اصلی حزب دمکرات در کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، و پسرش، هانتر بایدن در اختیار او قرار دهد با این هدف که در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن اطلاعات را علیه رقیب خود به کار گیرد.

چهارشنبه ۲۰ نوامبر/ ۲۹ آبان گوردون ساندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا در جلسه استماع کمیته اطلاعاتی کنگره آمریکا گفت در ورشو و در جریان گفت‌وگو با آندری یرماک، مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین به او گفته تا وقتی که کی‌یف بیانیه ضد فساد مربوط به هانتر بایدن، فرزند جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را ارائه نکند، ازسرگیری کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین احتمالا صورت نخواهد گرفت. همچنین سفر زلنسکی به آمریکا و دیدار با ترامپ هم مشروط به صدور این بیانیه شده بود. بر اساس شهادت گوردون ساندلند، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و مایک پنس، معاون ترامپ نیز در جریان جزئیات این وقایع قرار داشتند.

آدام شیف، رئیس دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان بعد از استماع شهادت ساندلند اعلام کرد که دونالد ترامپ، علائق سیاسی خود را به منافع ملی آمریکا ترجیح داده است. نمایندگان حزب دموکرات می‌خواهند با تحقیقات درباره استیضاح ثابت کنند که رئیس جمهوری از مقام خود سوءاستفاده کرده است.

در ژوئن ۲۰۱۸ وقتی گوردون ساندلند، در برابر کمیته روابط خارجی سنا از برنامه‌های خود به‌عنوان سفیر ایالات متحده در اتحادیه اروپا سخن می‌گفت، از حمایت دوحزبی برخوردار بود. یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های او، تقویت تجارت بین اتحادیه اروپا و آمریکا بود، آن هم در شرایطی که با روی کار آمدن ترامپ در واشنگتن، زمینه‌های فراوانی برای اختلاف میان آمریکا و بروکسل آشکار شده بود. با این حال، اسم ساندلند کمتر بر سر زبان‌ها بود تا آنکه موضوع «اوکراین‌گیت» پدیدار شد. ساندلند در شهادت ۱۷ اکتبر خود منکر هرگونه بده‌بستان بین رئیسان جمهوری آمریکا و اوکراین شد، اما کمتر از یک ‌ماه بعد، ساندلند با ارسال نامه‌ای به مجلس نمایندگان شهادت خود در پیشگاه کمیته تحقیق مجلس نمایندگان را تغییر داد. اهمیت شهادت او در این است که او نخستین کسی است که در این پرونده به طور مستقیم با ترامپ در ارتباط بود.

رئیس جمهوری آمریکا اما روز گذشته گفته بود:

«من او را خیلی خوب نمی‌شناسم. با او زیاد صحبت نکرده‌ام. آدمی نیست که من او را خوب بشناسم، با این حال آدم خوبی به نظر می‌رسد.»

بر اساس قطعنامه مجلس نمایندگان، کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان پس از برگزاری جلسات استماع، گزارشی سرگشاده از تحقیقات خود را به کمیته امور قضائی مجلس نمایندگان ارائه می‌دهد. پس از این مراحل کمیته امور قضائی نیز تحقیقاتی خواهد کرد و درباره آغاز استیضاح ترامپ تصمیم خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.