ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خانه محل تولد هیتلر در اتریش به اداره پلیس بدل خواهد شد

وزارت امور داخله اتریش اعلام کرد خانه‌ای که آدولف هیتلر در آن به دنیا آمده است، به اداره پلیس تبدیل خواهد شد. اتریش نگران بود که این خانه به زیارتگاهی برای نئونازی‌ها بدل شود.

وزارت امور داخله اتریش اعلام کرد خانه‌ای که آدولف هیتلر در آن به دنیا آمده است، به اداره پلیس تبدیل خواهد شد. اتریش نگران بود که این خانه به زیارتگاهی برای نئونازی‌ها بدل شود.

اعتراض علیه نازی‌ها در برابر خانه محل تولد هیتلر، ۱۸ آوریل ۲۰۱۵ ـ عکس: JOE KLAMAR / AFP

ولفگانگ پشورن، وزیر امور داخله اتریش سه شنبه ۱۹ نوامبر در بیانیه‌ای از بدل شدن خانه محل تولد دیکتاتور رژیم نازی‌ها به اداره پلیس خبر داد و گفت:

«اینکه پلیس در آینده از این خانه استفاده خواهد کرد، صراحتاً به این معنا است که این ساختمان هرگز به مکانی برای بزرگداشت نازیسم بدل نخواهد شد.»

هیتلر ۲۰ آوریل ۱۸۸۹ در این خانه‌ سه طبقه، واقع در شهر «برانائو اَم این» (Branau am Inn) در نزدیکی مرز آلمان و اتریش به دنیا آمد. در زمان تولد هیتلر، والدینش این خانه را اجاره کرده بودند و دیکتاتور رژیم نازی‌ها چند ماه نخست زندگی‌اش را در آن سپری کرد. هنگامی که هیتلر دو ساله بود، خانواده اش از آنجا به خانه دیگری در شهر لینتس نقل مکان کردند.

دولت اتریش بعد از سال ها مجادله حقوقی با مالک خانه‌ محل تولد آدلف هیتلر، بالاخره موفق شد در ۲۰۱۶ مالکیت این خانه را به دست بگیرد. اتریش نگران بود که این خانه به زیارتگاهی برای نئونازی‌ها بدل شود. در سال‌های گذشته گروه‌های مختلفی از نئونازی‌ها در روز تولد هیتلر برای جشن‌گرفتن در این مکان جمع می‌شدند.

شماری پس از تصاحب ملک بر این بودند که خانه را تخریب کنند. برخی استدلال می‌کردند که باید از آن برای کارهای خیریه استفاده شود.

اکنون که تصمیم بر بدل کردن این خانه به اداره پلیس است، در ماه نوامبر یک مسابقه برای انتخاب طرح بازسازی آن در حال برگزاری است. معماران از تمامی کشورهای اروپایی می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند و طرح‌های پیشنهادی خود را برای نوسازی این خانه ارائه دهند. سپس هیأت منصفه‌ای متشکل از کارشناسان خبره در ابتدای ۲۰۲۰ طرح نهایی برای نوسازی این بنا را برخواهند گزید.

این ساختمان از سال ۱۹۷۲ توسط دولت اتریش به اجاره گرفته شده بود و قبل از آن نیز به عنوان سرپناه و مرکز نگهداری معلولان ــ یکی از گروه‌هایی که در زمان حکومت نازی‌ها از امنیت جانی برخوردار نبودند و در جریان سیاست اصلاح نژادی قتل عام شدند ــ استفاده می‌شد.

با اینکه هیتلر مدت زمان زیادی را در این خانه زندگی نکرده بود، اما این خانه برای او و طرفداران حزب نازی اهمیت زیادی داشت. خانواده پومر، مالک این خانه در ۱۹۳۸ میلادی به زور وادار به واگذاری آن به حکومت نازی شد. این خانه آن زمان به عنوان یادبود ملی رژیم نازی به ثبت رسید. سال‌ها بعد در سال ۱۹۷۷ میلادی مالکیت خانه مجدداً به خانواده پومر، صاحبان اولیه آن برگردانده شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.