ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مناظره تلویزیونی نامزدهای دموکرات تحت تأثیر استیضاح ترامپ

نامزدها که همگی از چهره‌های شاخص حزب دموکرات‌اند، دولت ترامپ را با «تشکیلات تبهکاران» مقایسه کردند. سندرز هشدار داد که نباید کار دولت مختل شود.

 نخستین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات تحت تأثیر تحقیقات کنگره در روند استیضاح در ماجرای «اوکراین‌گیت» قرار داشت. نامزدها که همگی از چهره‌های شاخص حزب دموکرات‌اند، دولت ترامپ را با «تشکیلات تبهکاران» مقایسه کردند.

برنی سندرز پس از پیروزی در نیوهامپشایر: شاد و مصمم
برنی سندرز (عکس: آرشیو)

بامداد پنجشنبه ۲۱ نوامبر/ ۳۰ آبان در نخستین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات که در ایالت جورجیا برگزار شد، نامزدها از نتایجی که در جلسات استماع در کنگره آمریکا در روند تحقیقات درباره استیضاح به دست آمده، خشمگین و بیزار بودند. سناتور برنی سندرز ادعا کرد که دونالد ترامپ نه تنها «یک دروغگوی بیمار» است، بلکه یکی از «فاسدترین» رئیسان جمهوری آمریکا در تاریخ ایالات متحده هم هست.

سناتور کاملا هریس از ایالت کالیفرنیا و یکی دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات با اشاره به شهادت گوردون ساندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا علیه ترامپ در پیشگاه کنگره اعلام کرد که مقامات بلندپایه دیگری از کاخ سفید از جمله مایک پمپئو، وزیر خارجه، مایک پنس، معاون رئیس جمهوری و همینطور میک مولوانی، مشاور امنیت ملی در ماجرای اوکراین‌گیت دخیل بودند. هریس گفت «اینها همه به این معناست که [دولت ترامپ] یک تشکیلات تبهکار است.»

سناتور الیزابت وارن از ایالت ماساچوست هم رئیس جمهوری آمریکا را متهم به قانون‌شکنی کرد. وارن گفت این اولین بار نیست که رئیس جمهوری اقدامات فراقانونی انجام می‌دهد.

سندرز اما هشدار داد که هرچند می‌بایست عملکرد ترامپ بررسی شود، اما در همان حال باید مراقب بود که دولت بتواند به وظایف خود در اداره کشور عمل کند.

— Bernie Sanders (@BernieSanders) November 21, 2019

شهادت دردسرساز و پرپیامد سفیر آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا، پنج‌شنبه ۹ آبان با ادامه تحقیقات رسمی درباره استیضاح دونالد ترامپ موافقت کرد. این تحقیقات درباره مکالمه تلفنی دونالد ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین است که در جریان آن ترامپ از زلنسکی خواسته بود در ازای کمک‌های مالی، اطلاعاتی درباره جو بایدن، یکی از نامزدهای اصلی حزب دموکرات در کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، و پسرش، هانتر بایدن در اختیار او قرار دهد با این هدف که در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن اطلاعات را علیه رقیب خود به کار گیرد.

چهارشنبه ۲۰ نوامبر/ ۲۹ آبان گوردون ساندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا در جلسه استماع کمیته اطلاعاتی کنگره آمریکا گفت در ورشو و در جریان گفت‌وگو با آندری یرماک، مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین به او گفته تا وقتی که کی‌یف بیانیه ضد فساد مربوط به هانتر بایدن، فرزند جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را ارائه نکند، ازسرگیری کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین احتمالا صورت نخواهد گرفت. همچنین سفر زلنسکی به آمریکا و دیدار با ترامپ هم مشروط به صدور این بیانیه شده بود. بر اساس شهادت گوردون ساندلند، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و مایک پنس، معاون ترامپ نیز در جریان جزئیات این وقایع قرار داشتند.

آدام شیف، رئیس دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان بعد از استماع شهادت ساندلند اعلام کرد که دونالد ترامپ، علائق سیاسی خود را به منافع ملی آمریکا ترجیح داده است.

ساندلند در شهادت ۱۷ اکتبر خود منکر هرگونه بده‌بستان بین رئیسان جمهوری آمریکا و اوکراین شد، اما کمتر از یک ‌ماه بعد با ارسال نامه‌ای به مجلس نمایندگان شهادت خود در پیشگاه کمیته تحقیق مجلس نمایندگان را تغییر داد. اهمیت شهادت او در این است که او نخستین کسی است که در این پرونده به طور مستقیم با ترامپ در ارتباط بود.

رئیس جمهوری آمریکا اما روز گذشته منکر آشنایی با او شده بود.

بر اساس قطعنامه مجلس نمایندگان، کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان پس از برگزاری جلسات استماع، گزارشی سرگشاده از تحقیقات خود را به کمیته امور قضائی مجلس نمایندگان ارائه می‌دهد. پس از این مراحل کمیته امور قضائی نیز تحقیقاتی خواهد کرد و درباره آغاز استیضاح ترامپ تصمیم خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.