ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیدار «چهره به چهره» نمایندگان قوه قضائیه با بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر

نمایندگان قوه قضائیه با وجود ادعای رسیدگی به وضعیت بازداشت‌شدگان، آنها را پیش از برگزاری دادگاه جنایتکار و وابسته نامیده اند.

به دستور رئیس قوه قضائیه، دادستان کل کشور از زندان بزرگ تهران و بازداشتی‌های اعتراضات اخیر به گران شدن بنزین دیدار کرد. روز گذشته نیز هیئتی نمایندگی شامل سخنگوی قوه قضائیه و دادستان تهران از بازداشتگاه‌های معترضان دستگیرشده بازدید کردند. نمایندگان قوه قضائیه، گرچه ادعای رسیدگی به وضعیت بازداشت‌شدگان را دارند، شماری از معترضان بازداشت شده را پیش از برگزاری هر گونه فرایند قضائی عادلانه جنایتکار و وابسته به گروههای «منافق»، «سلطنت‌طلب» و «تجزیه‌طلب» نامیده اند.

سخنگوی قوه قضائیه شماری بازداشت‌شدگان را پیش از برگزاری دادگاه جنایتکار دانست/ عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری «میزان»، محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور به عنوان نماینده ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، شنبه ۲ آبان (۲۳ نوامبر) از زندان بزرگ فشافویه بازدید کرد. تعدادی از معاونین و مقام‌های قضایی دادستان کل کشور را همراهی کردند.

به گزارش این خبرگزاری دادستان کل کشور در گفتگوی چهره به چهره با برخی ممدجویان در جریان وضعیت زندانیان، به خصوص بازداشتی‌های اعتراضات اخیر، قرار گرفت، و در موارد مورد نیاز دستورات لازم را صادر کرده است.

منتظری پس از این بازدید دو ساعته گفت: «همه دستگیرشدگان حوادث سهمیه بندی بنزین از وضعیت زندان و نگهداری‌شان راضی‌ هستند.»

ابرهیم رئیسی هفته گذشته دستور تشکیل کمیته‌ ویژه در قوه قضائیه را صادر کرد که وظیفه آن رسیدگی به پیامدهای طرح اصلاح مدیریت مصرف سوخت بوده است.

در پی این دستور، غلامحسین اسماعیلی رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه و سخنگوی این قوه به همراه علی القاصی مهر سخنگوی قوه قضائیه نیز عصر جمعه یکم آبان ماه از بازداشتگاه‌های متهمان اعتراضات اخیر به گرانی بنزین دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری میزان، سخنگوی قوه قضائیه در جریان بازدید عصر جمعه با تعدادی از بازداشتی‌های اعتراضات اخیر «گفتگوی چهره به چهره» داشته، و در جریان علت و نحوه بازداشت آنها قرار گرفته است.

سخنگوی قوه قضائیه در این دیدار «اشراف اطلاعاتی نهادهای امنیتی و جامعه اطلاعاتی» را تحسین کرد و گفت: « با انجام کار‌های اطلاعاتی مستندات خوبی در مورد اشرار، خرابکاران، همچنین جریانات ضد انقلاب و دشمنان خارجی که تحریک، سازماندهی و هدایت آشوب‌ها را برعهده داشتند بدست امده است.»

اسماعیلی در جریان این دیدار گفته بود که تنها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «حدود ۱۰۰ نفر از لیدرها، سردسته‌ها و عوامل اصلی اغتشاشات اخیر در مناطق مختلف» را شناسایی و دستگیر کرده، و وزارت اطلاعات نیز «جمع قابل توجهی به مراتب بیش از این تعداد»  را شناسایی کرده که یا بازداشت شده و یا در شرف بازداشت شدن هستند.

 گرچه اتهامات بازداشتی‌های اعتراضات اخیر هنوز از سوی دادگاهی عادلانه بررسی نشده است، سخنگوی قوه قضائیه آنها را جنایتکار نامید و گفت که « ماموریت داشتیم تا ببینیم با همه جنایت‌هایی که این‌ها انجام دادند، حقوقی که زندانیان از آن در ارتباط با موضوع سلامت، ارتباط با خانواده و اطلاع به خانواده برای رفع دغدغه‌ها برخوردار هستند چطور رعایت میشود»

سخنگوی قوه قضائیه به نوعی از محرز بودن ارتباط متهمان با گروه مجاهدین خلق و یا جریان سلطنت‌طلب خبر داد و گفت در استان‌های مرزی نیز برخی دستگیرشدگان وابسته به گروههای مسلح تجزیه‌طلبی بوده اند که برای «اقدامات خرابکارانه» آموزش دیده بودند.

دادستان کل کشور نیز در دیدار امروز خود از زندان فشافویه گفت:«در این بازدید دو ساعته به تمام دستگیرشدگان توصیه کردیم که در بازجویی‌ها و تحقیقات از خود صداقت به خرج دهند، زیرا وقتی صداقت داشته باشند می‌توان به آنها کمک کرد.» او افزود با غربال‌گری متهمان و تلاش مقام‌های امنیتی عوامل اصلی شناسایی می‌شوند، و این عوامل «بدانند که امکان گریز و فرار برایشان وجود نخواهد داشت.»

رئیس قوه قضائیه و امام جمعه تهران روز گذشته معترضان را به «اشد مجازات» تهدید کردند. ابراهیم رئیسی گفته بود که معترضان بازداشت شده که متهم به تخریب اموال عمومی شده اند، «مجازات سختی» دریافت خواهند کرد. سید احمد خاتمی، نیز در نماز جمعه تهران اشد مجازات را برای معترضان بازداشت‌شده درخواست کرد.

سازمان حقوق بشر ایران پنجشنبه ۳۰ آبان ماه گزارش داد که در پی اعتراضات روزهای گذشته در شهرهای مختلف ایران بیش از دو هزار نفر دستگیر شده‌اند که در مکان‌های نامعلوم نگهداری می‌شوند. برخی منابع غیررسمی تعداد بازداشت‌شدگان را بیش از سه هزار نفر عنوان کرده اند.

محمود امیری مقدم، سخنگوی این سازمان گفت: «بازداشت شدگان در خطر جدی شکنجه برای گرفتن اعتراف اجباری بسر می‌برند. ما همچنان نگران صدور و اجرای احکام اعدام برای  بازداشت شدگان هستیم. مردم ایران امروز بیش از هر زمانی نیازمند توجه جامعه جهانی هستند».

در طی روزهای گذشته مقامات قضائی و دولتی از جناح‌ها و طیف‌های سیاسی مختلف متفق‌القول معترضان به افزایش قیمت سوخت را متهم به سرسپردگی به عوامل خارجی کردند و آنها را به نحوه‌های مختلف تهدید به مجازات‌های سنگین.

حسام‌الدین آشنا،‌ مشاور حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در توییتی اعتراضات مردمی علیه گرانی بنزین را با عملیات «فروغ جاویدان ۲» مقایسه کرد. چنین قیاسی این ترس را ایجاد کرده که اعدام‌های گسترده بازداشت‌شدگان در دست بررسی است.

این سخنان او چندان تفاوتی با یادداشت روز دوشنبه ۲۷ آبان ماه در روزنامه کیهان، وابسته به رهبر ایران، نداشت. در این یادداشت آمده بود «برخی از گزارش‌ها حکایت از آن دارد که مراجع قضایی مجازات اعدام با طناب دار را برای لیدرهای آشوب اخیر قطعی می‌دانند».

    در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • حقیقتگو

      فلسفه بکری که دزدان و راه زنان و کاروان زنان ومخلان رفاه وآزادی مردم دررهزاروچندصدسال پیش بران البسه اسلام و دین خدا پوشاندند که آنهم برای راحتی خودشان دراعمال و کردارچپاولگرانه با برچسب خدا پرستی تحت عنوان اسلام بوده است و به تمامی ابزارهای هیولائی خدا و جهنم وبهشت نقش و جادوگرهای و ارواح سازی ها مجهزش کردند که بله خدا چنین وچنان گفت وما دستورات خدارا اجرا می کنیم درحقیقت محض فلسفه بوده است برای برده کردن مردمان که ضمیمه آنهم بستن گوش و چشم ودهان ومخل کردن مغزوافکارانسان ها بوده است ..اگرخدا به حدونهایتی علیل وذلیل وبی عرضه بوده است که قدرت ودستوراتش را خودش نمی توانسته بربنده گان خودآفریده اش نازل کند که محتاج فردی با سوابق آنچنانی شهوت رانی وغیره بوده که بدرون غارهرا برود وخدای علیل ازروی کهولت و بیماری دستوراتش را فقط به این فرد دیکته کند که ایشان برخلق الله کره زمین انتشاربدهد...خدا گفته است که بهشت وجهنم دارد و دختران وزنان باید حجاب داشته باشند - الکل هم ننوشند و گوشت خوک هم تحورند...درحقیقت باید ابعاد این مهملات وتخیلاتی که قشونی ازدزدان وچپاولگران هزاروچندصدسال پیش وسیله کردند و مردمان را به برده بودن و پذیرفتن دستوراتشان چه با زور شمشیر و چه با مهملاتشان با هزینه واگذاری وتصرف هرآنچه که آنها داشتند که چه دختران شان بوده وچه تولیدات کشاورزی وچه حیوانات شان بوده است را درنظر گرفت ...با پیشرفت علم ودانش همه شکل وفرمی بساط جادوگرانه وارتباط با خداو بهشت وجهنم وارانه اسلامیون بر بی اساس ومبتذل بودن برمردمان قرن بیست ویکم همچون نورخورشیدی روشن شده است ودرحقیقت دین اسلام هرآنچه بوده وهست وخواهد بود فقط فلسفه ای بوده ومی باشد وهیچ ربطی به کشورداری و اقتصاددانی و علم وپیشرفت و رفاه مردمان نداشته وندارد..ولی اسلامیون که تمامی بساط چادوگری شان عریان شده است چه گننده که همانند گذشته بتوانند اربابی وب چپاولگری ها و بهشت نشینی هایشان و آنهم با برده کردن مردمان ادامه بدهند تنها فقط یک مورد می ماند که توصل به زور و استبداد وخفقان به هروسیله ای است که حالا با توصل به اسلحه و ضرب وشتم وکشتارو دستگیرهای آنچنانی و ایجاد ورعب ووحشت درصدد ادامه حیاتش برآمده است ...بله چهل سال با خیال راحت تصورمیکردند که چادوی اسلام اثرکرده است وبرده شده گان اسلام به مطیع بودن تن درداده اند ولی حالا با برچسب حمایت مالی خارجی اقدام به دستگیرها و اعدام ها خواهند کرد...اصل مطلب روشن شدن این فلسفه تمام دروغ خداوارانه بوده است که براکثریت مردم ایران روشن شده است...که اسلام را همان فرقه دزدان وچپاولگران برپا کرده اند و نه ربطی به خدا دارد ونه به بنده گان خدا واگرخدا هم شخصا" درتظاهرات شرکت میکرد دستگیر شده بود...بله مادیات برای اسلام ارزشی ندارد...اسلام ارزشی برای دنیای فانی قائل نیست - اسلام جاه طلب و قدرت خواه نیست...اسلام دین گفتگو و انتقاد است ...دروغ ها را بیننید..