ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سوء تغذیه، علت ۸۰ درصد از معلول‌زایی‌ها در مناطق محروم

رئیس بنیاد علوی با اعلام اجرای طرح «توزیع غذا برای زنان باردار در مناطق محروم» گفت که این زنان به دلیل نداشتن بضاعت مالی، دچار سوء تغذیه شده‌اند و به دنبال این مشکل بیش از ۸۰ درصد از نوزادانشان معلول متولد می‌شوند.

رئیس بنیاد علوی با اعلام اجرای طرح «توزیع غذا برای زنان باردار در مناطق محروم» گفت که این زنان به دلیل نداشتن بضاعت مالی، دچار سوء تغذیه شده‌اند و به دنبال این مشکل بیش از ۸۰ درصد از نوزادانشان معلول متولد می‌شوند.

زنان و زندگی در محرومیت

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن منصوری روز شنبه دوم آذر ماه در مورد اجرای این طرح از سوی بنیاد مستضعفان گفت:

«بر اساس این طرح هر ماه ۱۴ قلم کالا به دست زنان در مناطق محروم رسانده می‌شود. کالاها از ماه چهارم بارداری تا ماه ششم شیردهی بین این زنان توزیع می‌شود.»

به گفته منصوری، بنیاد مستضعفان همزمان با این طرح سرمایه‌گذاری انسانی می‌کند تا در مناطقی که این طرح اجرا شده، کودکان سالم به دنیا بیایند.

او در توضیح چگونگی اجرای این طرح در مناطق محروم گفت:

«در این طرح از افرادی که به خانه‌های بهداشت مراجعه می‌کنند، آزمایش‌هایی اخذ می‌شود تا سوء تغذیه فرد احراز شود. سپس توسط همکاران بنیاد مستضعفان بحث بی‌بضاعت بودن خانواده فرد بررسی می‌شود و در صورت محرز شدن این دو موضوع، این فرد در لیست خانه بهداشت برای دریافت بسته غذایی بنیاد مستضعفان قرار می‌گیرد.»

رئیس بنیاد علوی اما اشاره‌ای به ابعاد اجرای این طرح و مناطقی که مد نظر بنیاد مستضعفان بوده نکرد. منصوری تنها گفت که تا‌کنون حدود یک میلیون سبد کالایی بین ۸۷ هزار زن باردار در مناطق محروم توزیع شده است.

گفته‌های محسن منصوری در حالی است که بنا بر آمارها هم‌اکنون ۲۰ میلیون نفر در ایران حاشیه‌نشین هستند یا به عبارتی در مناطق محروم زندگی می‌کنند.

بنا بر اعلام مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در بهمن ماه سال گذشته، در مناطق به گفته او کم‌برخوردار، حداقل دو برابر دیگر مناطق متوسط کشوری سوء‌تغذیه وجود دارد.

محمد قمی، عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس نیز پیشتر در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته بود:

«در مناطق مرزی، روستایی یا حتی عشایری این امکان برای خانواده‌ها وجود ندارد که تغذیه مدرسه فرزندانشان را تأمین کنند.»

بنیاد مستضعفان موسسه‌ای غیر انتفاعی در ایران است که از ابتدای شکل‌گیری جمهوری اسلامی و به دستور روح‌الله خمینی با غصب اموال مصادره شده توسط قوه قضائیه و نیروهای امنیتی، آغاز به کار کرد. گزارش دقیقی از لیست دارایی‌های بنیاد مستضعفان در دست نیست اما بنا بر گزارش‌ها هم‌اکنون این بنیاد مالک بیش از ۱۹۰ شرکت و موسسه اقتصادی نظیر بنیاد علوی و شرکت نفت بهران است.

بنیاد مستضعفان به دستور علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران معاف از مالیات است.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.