ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روابط بانکی ایران و پاکستان به صورت کامل قطع شده است

تجار در دو سوی مرز یا به تهاتر روی آورده‌اند و یا برای انتقال پول از طریق صرافی‌ها اقدام می‌کنند.

عضو اتاق بازرگانی ایران و پاکستان می‌گوید؛ تحریم‌ها روابط بانکی تهران و اسلام‌آباد را به صورت کامل قطع کرده است و تجار پاکستانی در رابطه با ایران احتیاط می‌کنند.

تحریم‌ها روابط تهران و اسلام‌آباد را قطع کرده است.

محمود تهی‌دست،  یکشنبه ۳ آذر به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، گفت که مهمترین تاثیر تحریم‌ها در حوزه بانکی بوده و اکنون هیچ رابطه‌ای بین بانک‌های ایرانی و پاکستانی وجود ندارد و تسویه حساب‌ها از طریق صرافی‌ها یا به صورت تهاتر کالا صورت می‌گیرد. به گفته او، با این حال حجم تجارت میان دو کشور در مقایسه با مدت مشابه یکسال قبل رشد داشته است.

تهی‌دست ثابت نبودن قیمت کالاها در ایران را یکی از مشکلات اصلی صادرکنندگان کالا به این کشور برشمرد و گفت که بازرگانان پاکستانی اصرار دارند قیمت کالاها حداقل شش ماه ثابت بماند.

او اما ثبات قیمت‌ها در ایران را غیرممکن دانست و ادامه داد: همین سبب شده که تجار پاکستانی احتیاط بیشتری هنگام خرید جنس بکنند.

به گفته تهی‌دست حجم مبادله تجاری ایران و پاکستان در سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است.

ایران پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و بازگشت بخشی از تحریم‌ها در تلاش است تا روابط تجاری و اقتصادی خود با کشورهای منطقه از جمله پاکستان را گسترش دهد. در همین راستا عمران خان نخست وزیر پاکستان در فاصله کمتر از شش ماه دو مرتبه به ایران سفر کرد.

نخست وزیر پاکستان در آخرین سفر خود به ایران برای مذاکره میان تهران و ریاض نیز رایزنی کرد و به گزارش رسانه‌های منطقه‌ای پیام عربستان سعودی را به ایران منتقل کرد.

عمران خان خود نیز در کنفرانس خبری گفت که برای جلوگیری از یک جنگ منطقه‌ای به ایران سفر کرده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.